Bab 17

11 1 0
                                    

"Along!! Hyung!!. Apa2 jelah!! Bangun!!. " kata jimin. Dia mengetuk pintu bilik abangnya. Jungkook pun terus membuka pintu.

     
"Kenapa kau ni.." kata jungkook .

      
"Jom jalan.." kata jimin.

      
"Nak jalan mana.." kata jungkook.

      
"Kita pergi tempat yang ada kat drama korea tu.." kata rosa.

     
"Ouhh.. yang daun mapel jatuh tu ke??.. nak2.." kata dayah. Rosa dan dayah memang hantu drama.

          
"Jom dayah.." kata rosa lalu menarik dayah keluar.

   
Jimin dan jungkook hanya melihat sahaja.

       
"Okey.. korang pergi sana .. kitaorang pergi sini.. " kata jimin.

      
"Kenapa pula??..pergilah sama2." kata dayah.

     
"Tak boleh.. kita pun nak berduaan jugak.." kata jimin.

       
"Tah kau ni.. awak jom.." kata rosa. Dia terus menarik tangan suaminya.

        
Dayah pun terus berjalan berseorangan. Jungkook hanya mengikut kebelakang.

        
"Daun mapel.. please jatuh.." kata dayah. Dia masih melihat ke pokok.. tiba2 sehelai daun mapel jatuh. Dayah perlahan2 berundur ke belakang. Pergerakkan nya terhenti apabila dia melanggar seseorang.

      
Dayah pun menoleh kebelakang..

         
"Jungkook.." kata dayah. Jungkook memandang dayah . Tangan keatas dan kelihatan sehelai daun mapel di tangan suaminya.

          
"Bak sini daun tu.." kata dayah. Dia berasa risau.

       
"Kalau aku tak nak kasi.." kata jungkook. Dayah pun terlompat2 untuk mengambil daun mapel di tangan suaminya.

         
"Kau kenapa ni." Kata jungkook.

          
"Ishh ada sebab aku buat macam tu.." kata dayah. Dia terus berjalan menuju ke bangku yang berdekatan di situ.

          
"Kenapa ??" Tanya jungkook..

         
"Kau tengok lah google sendiri.." kata dayah. Jungkook terus mengeluarkan telefon.

         
"Eh tak payah.. jom jalan2 lagi.. " kata dayah lalu menarik suaminya.

     
Selepas makan malam.. dayah dan jungkook hanya duduk di bilik sahaja.

         
"Kenapa pasal daun mapel tu.." kata jungkook. Dia pun cepat2 menaip di telefonya.

      
Tiba2 jungkook tersenyum.

        
"Kau asal kook.. senyum macam kerang busuk.. " kata dayah yang baru keluar dari bilik air.

       
"Sini sekejap.." kata jungkook. Dayah memandang pelik.

      
"Kau kenapa.." kata dayah.

       
"Sebab ni ke.." kata jungkook. Lalu menunjukkan telefonnya.

      

Muka dayah tiba2 kemerahan.

           

"Dah2 tidur.. kau ni.. " kata dayah.

         
"Dayah.. sini kejap.. aku nak cakap dengan kau.." kata jungkook.

         
"Nak cakap apa.." kata dayah. Dia pura2 kelihatan seperti tiada apa2 yang berlaku.

      
"Aku sebenarnya dah lama suka kau.." kata jungkook.

        
"Kau gilerr... Kalau kau suka aku.. kenapa kau selalu buli aku. Haishh anak jeon ni kang!!." kata dayah.

        
"Nak kan perhatian kau.." kata jungkook.

      
"Aku tak tahu lah kook.." kata dayah.

        
"Boleh tak kau cuba suka aku.. kalini je aku minta." kata jungkook.

      
Dayah terdiam..

    
"Ermm tak apalah... " kata jungkook. Dia terus bangun .

      
"Aku cuba.." kata dayah. Jungkook terus berpaling semula kearah dayah.

"Cakap lagi sekali.." kata jungkook inginkan kepastian.

"Aku cuba.. terima kau." Kata dayah.

         
"Thanks awak.." kata jungkook. Kali pertama dia memanggil dengan panggilan awak..

Hate mean Love [jjk] ⓒWhere stories live. Discover now