Bab 26

17 0 0
                                    

Harini majlis perpisahan madam rose . Harini juga hari perpisahan aida.

           
"Aida... Jangan lupa kitaorang..." Kata rosa.

       
  "Kalau ada apa2.. kau call kitaorang.." kata farisya.

         
"Ingat aida.. walau apapun yang terjadi.. kitaorang still kawan kau.." kata dayah pula.

        
"Ye korang.. thanks.. nanti aku balik jugak sini.." kata aida.

       
  "Kau pergi bangkok macam mana.. " kata dayah.

           
"Ouhh.. ada sorang sir kan situ nanti amik aku..nama dia mr bright..." Kata aida.

           
  "Ushhh.. betul2 thailand ni.." kata farisya.

       
"Mestilahh..." Kata aida.

         
"Aida.." panggil rosa. Aida memaling kepada temannya.

           
"Jhope panggil..." Kata rosa. Aida pun memandang jhope lalu pergi kearahnya.

           
"Jhope.... " kata aida sambil tersenyum.

        
"Aida... Jangan lupa saya pula nanti kalau dah kat sana..." Kata jhope..

         
"Tak adalahh.. awak kan kawan saya.." kata aida.

         
"Lepasni.. saya dah tak ada kawanlah.." kata jhope..

      
"Eh adalah.. jap.. ye.." kata aida. Dia memanggil jin dan suga .

         
"Ni jin dengan suga ada.." kata aida.

          
"Yess.. kitaorang ada.. selamat datang ke geng single.." kata jin. Suga yang senyap terus menyalami jhope dengan muka swagnya.

         
"Bolehlah ni.. " kata jhope lalu ketawa.

         
Jungkook dengan dayah masih lagi bersama...

             
" awak... Saya nak amek air.. awak nak tak??" Kata jungkook.

         
"Ermm tak apalah.. awak amek jelah.. saya tunggu sini..." Kata dayah.

        
  "Ok..." Kata jungkook. Dia pun terus mengambil air..

           
"Hai jungkook..." Kata natasha yang tiba2 datang.

        
"Kau nak apa.." kata jungkook.

        
"Saya nak awak.." kata natasha.. rambutnya yang panjang diletakkan di bahu.

           
"Kau pergi jelah.." kata jungkook.. tiba2 natasha memegang tangan jungkook.

         
"Tepilah..." Kata jungkook sambil menolak natasha. Kini natasha tersungkuh ke atas lantai. Semua memandang kearah jungkook dan natasha.

       
Tiba2 terdengar suara natasha menangis.

          
"You.. kenapa ni.." kata amelia yang tiba2 datang..

          
"Jungkook.. dia nak apa2 kan i..." Kata natasha.

          
Dayah terkaku mendengar ayat yang dikeluarkan dari mulut natasha. Lengan baju natasha kelihatan sedikit koyak di situ.

        
"Kau merepek apa setannn!!!!.. bila masa pulak..." Marah jungkook.

       
Dayah terus berlari keluar . Jungkook terus mengejar dayah.

            
"Awak.." kata jungkook lalu memegang tangan dayah.

        
"Lepaslah.. awak nak apa lagi.." kata dayah.

      
"Saya tak buat lah.. ni semua salah sangka je.. perempuan tu yang rancang semua ni.." kata jungkook.

         
"Saya malas nak layan awak.." kata dayah. Dia terus memanggil irahh kerana mahu pulang. Majlis tersebut diberhentikan serta merta. Natasha terus pergi ke tandas bersama amelia.

        
"Natasha.. you memang pandai bab2 berlakon ni..." Kata amelia..

          
"Well.. you know me... " kata natasha yang tersenyum gembira.

        
"Irahh kita balik terus rumah mama.." kata dayah.

        
"Kak.. nanti mama cakap apa..." Kata irahh.

   
      
"Jangan degil boleh tak.. aku tahulah nak jawab apa nanti.." kata dayah.

   
Di rumah puan lily dan encik zaki.

         
"Along... kenapa balik sini.. jungkook mana??" Tanya encik zaki.

        
"Jungkook ada dekat rumah.. dia kasi tidur sini.. ermm ayah along masuk bilik dulu lah penat.." kata dayah.

Di rumah jungkook.

   
     
Jimin dan rosa menemani jungkook pulang.. yelah tadi dia naik kereta dayah.
         
        
"Along... Apa dah jadi ni.." kata jimin.

        
"Aku tak tahulah.. tak guna punya natasha.." marah jungkook.

        
"Apa yang berlaku sebenarnya ni.." kata rosa.

      
Jungkook pun menceritakan segala galanya..

       
  Dua hari sebelum aida berangkat.

           
"Dayah.. kau betul2 cakap dengan madam anis nak transfer kat bangkok jugak ke?" Kata aida. Dia mahukan kepastian dari kawannya.

        
  "Kau biar betul.. jungkook macam mana??" Kata farisya.

  
        
"Ermm.. biar aku tenangkan fikiran aku dulu.. aku penat fikir pasal jungkook dengan nayasha.." kata dayah.

          
"Aku rasa suami kau tak bersalah.." kata farisya.

        
"Tak bersalah kau cakap.. baju natasha tu sampai terkoyak kot.. aku rasa memang betul jungkook buat macam tu.. kalau tak macam mana baju dia boleh koyak macam tu..." Kata dayah. Hatinya tidak berpuas hati. Marah sangat dia dengan jungkook.

          
"Habistu.. kau memang betul2 nak pergi ni..." Kalini rosa pula berbicara.

 
         
"Ye rosa.. lagi satu please jangan bagi tahu sesiapa..." Kata dayah. Dia tahu rosa akan bercerita dengan adik iparnya. Rosa mengangguk.

    

  _7 bulan kemudian.._
          

         
Dayah berada di dapur untuk membuat makanan tengah hari.

         
"Dayah!!!!.." jerit aida.

        
"Weyy!!.. terkejut aku.. "kata dayah.

           
"Sorry.. "

          
"Ermm.. tak pe.." kata dayah.

            
"Dayah.. bila kau nak bagitahu family kau pasal kandungan kau ni.." kata aida. Dayah kini mengandung 7 bulan. Ketika dia mula2 menetap di bangkok dia sudah mengandung 2 minggu...

         
"Nanti2 lah aida.. macam mana tadi belajar dengan sir bright.." tanya dayah.

         
"Ermm ok je.. tapi tulahh.. aku kena banyak belajar tentang bahasa thailand ... Sir bright tulah.. thailand memanjang..." Kata aida.

          
"Belajar lah aida.. aku tak larang.." kata dayah. Dia terus meletakkan makanan di meja makan dan makan bersama aida.

Hate mean Love [jjk] ⓒWhere stories live. Discover now