"Weyy.. dah habis exam.. lepas ni aku boleh lah balik.. aku nak tengok anak rosa.. " kata aida.
"Aku pun nak negok anak buah aku jugak.." kata dayah. Dia pun tak sabar nak jumpa Qaleef Irfan @ jeon jaemin tu..
"Kau pun tinggal nak keluar je kan baby tu... " kata aida.
"Haah.. dah jom lah balik.." kata dayah.
Aida pun berjalan di sisi dayah. Tiba2 dayah berhenti.
"Dayah asal berhenti.." kata aida.
"Aku rasa.. dah tiba masanya ni..." Kata dayah. Dia memegang perutnya.
"Weyy kau seriuslah.. waduhh2 .. jom pergi hospital.." kata aida.
Dia pun cepat2 membawa kawannya ke hospital. Di dalam kereta air ketumban dayah sudah pecyah.
"Woii cepat.. kang ada yang aku bersalin kat kereta kang.." kata dayah.
"Weyy sabar .. kereta sewa je ni.. jangan.. jahanam nanti..." Kata aida.
Dayah dan aida pun sampai ke hospital. Dayah membuka pintu..
" patah.. kau bukak dari luar cepat.. " kata dayah. Dia seperti mahu menendang pintu kereta itu.
"Ashh!!!.. " kata aida . Dia terus keluar dan membuka pintu untuk dayah.
Dayah kini berada di wat bersalin..
"Haduhh.. dayah satu.. kereta rosak satu.. macam mana aku nak bayar nanti.." kata aida.
30 minit kemudian.
Doktor marin datang..
"Doktor.. macam mana dengan kawan saya.." kata aida.
"Dia dah selamat bersalin.. anak lelaki.." kata doktor marin.
"Thanks doktor.." kata aida..
"Welcome.." kata doktor marin
"Doktor..." Panggil aida lagi. Doktor marin memaling kearah aida.
"You very handsome.." kata aida.
"Terima kasih.." kata doktor marin lalu pergi.
Tidak lama kemudian aida baru terfikir..
"Weyy!!!! Doktor tu cakap melayu lah!!!.."jerit aida.Dia baru perasan doktor tu cakap melayu. Ramai yang memandang aida. Aida terus senyap dan pergi ke bilik dayah.
"Dayah.. tahniahh.. " kata aida. Dayah hanya tersenyum . Yelah penat kot.
Tiba2 telefon dayah berdering..
Aida mengambil telefon tersebut.
"Weyy... Ada orang hantar video..." Kata aida.
Dia terus menunjukkan kepada dayah.
Tiba2 air mata dayah mengalir dengan deras. Dia menangis teresak esam
"Dayah.. kenapa.." kata aida. Dayah terus memeluk kawannya itu.
"Aku dah berdosa dengan suami aku.." kata dayah. Aida terus melihat video yang diberikan oleh orang yang tidak dikenali.
YOU ARE READING
Hate mean Love [jjk] ⓒ
Short StoryDayah dan jungkook adalah musuh ketat ketika sekolah rendah sehinggalah meningkat dewasa. Ibu bapa mereka adalah kawan baik sejak mereka belajar di seoul korea. walaupun jungkook mempunyai nama islamnya sendiri. Tapi dia lebih gemar dengan nama kore...