pengajaran ✨

11 0 0
                                    

About friendship??

✨ mesti kau ada kawan kan??. Tak kan tak ada kot. Bohong!!. But sekarang ni aku nak cakap , jagalah hubungan kau dengan kawan kau sebaik mungkin. Sebab apa??. Aku yakin kalau kau ada masalah or kau dalam kesusahan.. kawan kau mesti ada untuk.

   
Itulah namanya kawan. Sentiasa ada bila diperlukan. Bukannya kau senang je dia ada.. bila time kau susah.. dorang hilang??. Sila jauhkan diri kau daripada dapat kawan macam tu.

About marrige??.

Jujur jelah sebenarnya aku pun belum kahwin lagi. Baru umur 17 tahun. Tapi mungkin benda ni boleh tolong korang yang dah berkahwin.. mybe??.

First , dalam perkahwinan ni kau mesti percayakan satu sama lain. Kalau kau tak percayakan pasangan kau.. memang tak akan jadi apa2.. melainkan berlakunya pergaduhan dan boleh menyebabkan penceraian.

Next, bila kau ada masalah.. tolong bincang sama2. Jangan terlalu cepat menuduh antara satu sama lain. Its not good okey guys!!.

Last, kalau kau nak hubungan kau sampai ke akhir ayat.. please always pray to Allah. Walau macam mana pun kau buat untuk nak bahagiakan your marrige or other than that... Please always remember Allah.

Tu jelah aku nak cakap.. sorry kalau typo or salah2 tulis nama ke. please vote and comment okey!!!. Bye!!. Annyeong!!!!!

 

Hate mean Love [jjk] ⓒWhere stories live. Discover now