11. Luku. Evan Wave.

58 6 2
                                    

Evian istui seuraavana päivänä aamiaiselle Lilyn, Alicen ja Violetin seuraan. "Kuulitko jo, että tänne tulee uusi poika?" Violet kysyi. Evian nyökkäsi. "Onkohan hän hyvännäköinen?" Violet pohti. "On hän aika", Evian mutisi. "Mistä tiedät?" Lily ihmetteli. Evian laski katseensa. "Hän on veljeni", hän mutisi tuskin kuuluvalla äänellä. Hänen ystävänsä katsoivat häntä suu auki. "Et kertonut meille aiemmin", Alice huomautti. Evian katsoi poispäin samalla kun vastasi. "Minä en halua, että hän tulee tänne." Lily rypisti otsaansa. "Mikset?" hän ihmetteli. Evian ei vastannut.

"Toivottakaa tervetulleeksi herra Wave, joka aloittaa tänään Tylypahkassa", Dumbledore kehotti. Oppilaat taputtivat hurjasti, mutta Evian ei liikahtanutkaan. Hän ei suostunut katsomaan veljeään. Evan seisoi opettajien korokkeella ja katsoi Eviania pettyneenä. Oliko tyttö jostain vihainen, vai miksi hän käyttäytyi noin. "Evan Wave", McGarmiwa sanoi ja Evan istui jakkaralle. McGarmiwa pisti lajitteluhatun hänen päähänsä. Viimeinen asia mitä hän näki, oli Evianin vieressä istuva, hänen mielestään uskomattoman kaunis tyttö.

***
"Jaahas. Jälleen kerran yksi puolittain velho", hattu aloitti. "Näytät olevan viisas. Paljon viisaampi kuin annat muiden olettaa. Korpinkynsi olisi täten hyvä paikka sinulle", hattu jatkoi. Evan ei halunnut Korpinkynteen, eikä mihinkään muualle kuin Rohkelikkoon. Hän halusi samaan tupaan Evianin kanssa. Äiti oli pyytänyt häntä pitämään huolta siskostaan, joka oli vasta viisitoista. "Vai et halua sinne, mihin sopisit? Etkö?" hattu kysyi. Evan ei vastannut mitään. "Olkoon menneeksi. Laitan sinut...ROHKELIKKOON!" Viimeinen sana kajahti koko salille. Evan nousi ja käveli kohti siskoaan.

Evian nousi ylös ja tuijotti veljeään vihaisena. "Hei sisko", Evan virnisti. "Älä esitä sellaista, joka et oikeasti ole", Evian kivahti niin hiljaa, että vain muutamat lähellä olevat oppilaat kuulivat sen. Evan ei ehtinyt vastaamaan mitään ennen kuin Evian oli jo syöksynyt ulos salista. Poika kohautti olkiaan ja istui Violetia vastapäätä. "Hei olen...", tyttö aloitti. "Violet Adams. Tiedän", Evan lopetti hänen lauseensa. "Mistä tiesit?" Violet kysyi. "Evian kertoi", Evan vastasi välinpitämättömästi. "Kuinka vanha sinä olet?" Alice kysyi. "Kuusitoista", Evan vastasi. Alice hymyili kohteliaasti.

"Mitä Evian tarkoitti sillä...?" Lily aloitti, mutta tuli hänkin keskeytetyksi. "Älä välitä siitä. Hän on usein tuollainen", Evan sanoi. Hänen ja Siriuksen katseet kohtasivat. Kumpikaan ei sanonut mitään, tuijotti vain toista. Evan tiesi, että tuo poika tulisi olemaan hänen kilpakumppaninsa. Lopulta James kysyi jotain Siriukselta ja tämä joutui kääntymään poispäin. "Kelmit. Koulun häiriköt", Lily tuhahti nähdessään mitä Evan katsoi. "Jotain, mitä pitäisi tietää?" Evan kysyi. "James Potter, tuo silmälasipäinen, on ollut neljännestä luokasta asti pihkassa Lilyyn", Alice kertoi virnistäen, kun Lily irvisti. "Sirius Musta, pahin naistenmies ikin. Hän on tuo toinen mustatukkainen", Violet kertoi uneksuvalla äänellä.

Lily ja Alice pyörittivät silmiään. "Remus Lupin on siedettävin. Hän on hyvä koulussa, mutta maineen pilaa hänen Kelmiversionsa", Lily jatkoi. "Ja Peter Piskuilan. No. Häntä tuskin huomaa koskaan", Violet lopetti. Evan oli nyt varma, että Sirius oli hänen pahin kilpakumppaninsa. "Kunpa Potter voisi jo lopettaa minun jahtaamiseni", Lily huokaisi. "Oletko sokea Lils? Hän ei ole pyytänyt sinua mihinkään pitkään aikaan!" Violet huudahti. Lily pyöritti silmiään, vaikka tiesi, että Violet oli oikeassa. "Sitä paitsi, minä kuulin, että hän pyysi sitä uutta Korpinkynteä, Fei Windiä, kanssaan joulutanssiaisiin", Violet totesi. Lilyn ja Alicen suut loksahtivat auki.

"Mitä? Oletko varma?" Lily kysyi. Jamesko muka pyytänyt toista tyttöä kysymättä lainkaan häntä. Olihan se toki helpotus. "Joo. Fei kertoi", Violet vastasi. "Minä kuulin joulutanssiaisista", Evan kertoi. "Niinkö? Kannattaa pyytää jotain nopeasti, jos haluaa hyvän parin", Alice virnisti. Evan kohautti olkiaan. "Ihan sama kenen kanssa menen. Ei se ole kuin yhdet tanssiaiset", hän vastasi. "Paitsi, jos satut olemaan johtajaoppilas niin kuin minä. Minulla ja Jamesilla on oltava parit, koska me aloitamme tanssit", Lily huokaisi kyllästyneenä.

"Onko sinulla vielä paria?" Evan kysyi Lilyltä. Tyttö pudisti päätään. Evan mietti hetken ennen kuin kysyi: "Haluatko tulla minun kanssani?" Lily katsoi yllättyneenä Evania. "Kai se käy", hän vastasi hymyillen. "Minun pitää nyt mennä etsimään Evian. Pitää kysyä, mikä häntä vaivaa", Evan sanoi ja nousi ylös. "Ai niin. Voisitteko esitellä paikkoja myöhemmin?" hän kysyi. Tytöt nyökkäsivät. Evan lähti salista. "Vau Lils! Hän pyysi sinua! Hän pyysi sinua!" Violet kiljui hiljaa. "Niin? Ei siinä ole mitään ihmeellistä", Lily vastasi. "Onpas. Katsos, kun Sirius ja James pyysivät Feitä ja Alannea tanssiaisiin, ei tytöillä ollut enää niin hyvännäköisiä vaihtoehtoja. Sitten Evan tuli tänne, mutta hänetkin varattiin heti", Violet yritti selittää.

"Tajusitko sinä jotain?" Lily kysyi Alicelta, joka pudisti virnistäen päätän. Violet huokaisi. "No. Minä lähden metsästämään tanssiparia. Heippa", hän huikkasi ja kiirehti ulos salista. Lily ja Alice purskahtivat nauruun heti, kun Violet oli kadonnut näkyvistä.

Girls from different worldsDonde viven las historias. Descúbrelo ahora