SLS-5.Bölüm

62 17 4
                                    

Günlük 5. Sayfa

11 Mayıs 2019

Sabah gözlerimi açtığımda dün akşam içimde olan heyecan hiç gitmemiş gibi yerini koruyordu. Yüzümdeki gülümsemeyle doğruldum. Üstümü giyerken annem seslendi.

"Oğlum hadi gel, kahvaltı hazır."

"Tamam."

Aşağıya indiğimde annem sofrayı hazırlıyordu. Ona yardım etmek istedim. Dolaptan kahvaltılıklari çıkardım ve sofraya koydum. Geçip yerime oturduğumda annem de karşıma oturmuştu. Bana hiç bakmadan kahvaltısını yapıyordu. Bugün onunla konuşmak istemiştim.

"Anne, nasılsın?"

Başını kaldırıp bakmamıştı bile. Sinirlenerek masaya vurup kalktım bende. Mutfaktan çıkıp kapının önüne geldiğimde onunla tekrar konuşmak istedim. Ama geri döndüğümde yoktu. İki dakika durmamıştı burda. Hemen uyumaya gidiyordu zaten.

Geri dönüp çıktım evden. Parka gelip o banka oturdum. Biraz dinlendikten sonra kalkıp yoluma devam ettim.

Bugün okul yoktu. Bu yüzden Zeliha ile karşılaştığım yere gittim. Orda ne kadar beklediğimi tam kestiremiyorum şimdi.
Ama belki 3-4 saat vardır ha, ne dersin?

Gelmedi. Çok bekledim günlük, ama gelmedi. Nedense ona kızdım. Sanki suçluymuş, bir hatası varmış gibi.

Eve geri dönmek için fazla geç kaldığımı farkettiğimde beklemekten vazgeçtim günlük. Ve ordan ayrılıp yürümeye başladım. Kaldırımda yürürken karşı taraftan bir teyzenin geldiğini gördüm. Ona bakarken yanlışlıkla ayağım takıldı ve düştüm.

Teyze başta çok iyiydi, ama bir gariplik olduğunu sonradan farketmiştim. Sanırım bir sorunu vardı.

Ben yere düştüğümde bana, "İyi misin yavrum?" diye sorarak benim yerden kalkmama yardım etmek istedi. Ona gülümsedim. Tam yerden kalkarken ona teşekkür etmek için konuşacaktım, o sırada onu gördüm. Karşıdaki kaldırımda yürüyordu.

Zalihayı gördüğümde yüzümde büyüyen gülümseme ile alel acele kalktım yerden.

Teyze de şaşırmıştı. Bana, "Oğlum noldu, iyisin değil mi?" dedi.

Ona, "İyiyim teyze, bak geldi, sonunda geldi. Ona gitmem lazım." dedim.

Kadın onu gösterdiğim tarafa bakarak şaşırıp bana döndü.

"Kim geldi çocuğum? Nerde hani? Karşı kaldırımda mı?"

Teyzenin sanırım sağlık sorunları vardı ya da gözlerinde bir problem vardı. Tam karşısında durmasına rağmen görmüyordu Zeliha'yı. Ona laf anlatarak zaman kaybetmek istemiyordum. Onun için umursamadım ama çok şaşırmıştım. Böyle hastalığı olanlar var mıydı?

Teyzeye-

_________________________

4 Haziran 2019

SUS, LÜTFEN SUS.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin