𝔈𝔭𝔦𝔰𝔬𝔡 1 >
Disuatu Rumah Di Pagi Hari...
.
Dr.Ghazali : Ali!!! Bangun!!!.
•
Tiada Sahutan/Balasan
•
'Ish tak boleh jadi ni' monolog Dr.Ghazali.
Dr Ghazali pun pergi ke bilik Ali membawa kuali dan sudip dapur.
•
Pang Pang Pang!!!
•
Dr.Ghazali : Lah tak bangun juga...ouh okey tak apa *menggelitik Ali* .
.
Ali : Ahahahha...Ayah!!! Berhenti Ayah!!! huhu...Ayah...*nak nangis*.
.
Dr.Ghazali : Heis Yelah , dah cepat gi mandi nanti tak pasal ii lambat.Dah lah first masuk SMT
, kamu tu dah besar *menoleh ke Ali* Ali dah kabur sbb tak nak dengar bebelan ayahnya :v * betuah punya anak .
•
Ali sudah rapi dengan seragam nya dengan tie biru. Ali langsung turun ke bawah untuk sarapan.
•
Dr.Ghazali : wah hensemnya anak ayah ni *merapikan baju Ali*
.
Ali : Ofc lah ikut ayah dia, ahaha.
.
Dr.Ghazali : hahaha...dah cepat sarapan.
•
Selepas sarapan Ali dan Dr.Ghazali berangkat ke SMT Cyberaya 1 untuk mendaftar sekolah Ali.
•
Dr.Ghazali : Ha dah sampai ni jom.
.
Ali : Okey . *turun dari kereta*.
•
Semua pandangan tertuju pada Ali dan Dr.Ghazali . Dr.Ghazali kan famous.Ali tak pandang cuma ikut ayahnya saja. Setelah pendaftaran...
•
Dr.Ghazali : Ali, ayah pergi office dulu ea? .
.
Ali : Ouh okey yah, baik ii kat jalan *salam*
.
Dr.Ghazali : Ali pun belajar rajin ii . Okelah ayah gerak dulu bye! .
.
Ali : Bye ayah!!! .
•
Selepas ayahnya pergi Ali langsung mencari kelasnya. Dan...
•
" Ali!!! ".
.
Ali : Eh siapa panggil aku tadi? *toleh belakang*.
.
Khai : Ali...hah...hah...penatnye lama tak jumpa ngan kau Ali.. *peluk Ali*
.
Ali : *balas peluk* Khai?Hehe tulah dah 3 bulan kat Amerika kan? .
•
(Ali kena ikut Dr.Ghazali keluar negara sebab ada kerja. Ali tak nak tapi Dr.Ghazali paksa Ali dengan alasan " Kamu tu nanti siapa nak jaga? " "Nanti ayah belikan Macbook Air terbaru nak? " "Nanti ayah belikan I Phone? " "Ayah masakkan tempoyak udang? ". Dan entah bagaimana caranya Dr.Ghazali berjaya membujuk anak nya).
•
Khai : Betultu *lepas peluk* bukan main eh kau sekarang...dah tinggi macam menara Eiffel .||Ig @ejen_alicha||
Hay!!! Macam mana dengan episod 1 niy😂?
Jangan lupa untuk Vote dan Coment Ya?
_____________________________________
Author,
Alya
Dibuat pada Rabu/28/Oct/2020
KAMU SEDANG MEMBACA
Bangkitlah SuperEjen Ku [In Editing] [✔]
FanfictionAssalamu'alaikum Para Readers Semua🤗. Hari ni Al akan buat cerita tentang Ejen Ali dan kawan kawan. ********** Sinopsis> "Aku sayang korang. Jangan lupakan Aku ye" "Aku dah anggap kau macam abang aku sendiri" "Yuhuu!!! Papa SETU...