Egy pillanatra teljesen meghökkentem, de értem, hogy miért akar vele beszélni. Ha már „befogad" magához minket és megengedi, hogy ott lakjunk vele együtt ez a legkevesebb. Mondjuk amúgy is ott terveztem az elkövetkező életünket, de így sokkal, de sokkal könnyebb hogy Sara beleegyezett.
Pár nap múlva már visszafog menni ezért azt a beszélgetést hamarosan meg kell ejteni. Ma este megpróbálok egy beszélgetést keríteni Williammel.
Miután kibeszéltük magunkat vissza bementünk az épületbe. Szemeimmel Williamet kezdtem el keresni szerencsére gyorsan rá is akadtam éppen egy bor társaságában beszélgetett Henryvel. Odaléptem hozzájuk és elloptam Willt egy táncra. A tánctéren talán tudok vele beszélni.
Bementünk a táncolók közé és felvéve az ütemet William karja a derekamra került én pedig a vállára raktam kezemet. A zene nem volt hangos szerencsére ezért eltudtam kezdeni a beszélgetést.
-Beszélni akarok veled.-közlöm
-Pont itt? Miről lenne szó?
-Elég sok mindenről, de most inkább a lényegre térek.
-Hallgatom.
-Sara beszélni akar veled. Pár nap múlva haza fog menni ezért azt akarom kérdezni, hogy te, hogy érsz rá?
-Kezdjük ott, hogy ki az a Sara?
-A nagynéném, aki Angliában lakik.
-Nem rémlik, hogy valaha is hallottam volna róla.
-Nála voltam kint több évig Angliába.
-Jó így már meg van.-mosolyodik el.- de miért akar velem beszélni?
-Hosszú lenne itt elmondani, de annyi a lényeg, hogy fontos, hogy beszélj vele a közös jövőnk érdekében.
Egy pillanatra ledöbbent. Megállt és a kezemnél fogva kivezetett a tömegből. Kiérve egy üresrészen megállt a vállamra helyezve a kezét közel hajolt.
-Mi köze neki hozzánk?
-Tud mindent mondhatni.
Összeráncolta szemöldökét és kételkedve válaszolt.
-Megbízol benne?
-Igen.
-Mióta tudja?
-Az óta hogy te elkezdted a leveleket küldeni.
-Az már több éve.-szólt elfehéredve
-Igen.-szóltam vissza halkan
-Holnap délután beszélek vele. Legyen a könyvtárban ebéd után.
-Rendben szólok neki. Köszönöm, amiért beszélsz vele.
William kissé mérgesen és idegesen elballagott. Figyeltem, ahogyan elsétál tőlem, útközbe a kezébe kerül, egy pohár bor végül teljesen elveszik a tömegbe.
Talán rosszul tettem volna, hogy akkor meséltem Sarának?
Kétségekkel telve visszavonultam az asztalhoz és leültem a nekem kijelölt helyre. Nem messze tőlem Sara foglalt helyett, akinek amint megláttam rögtön elmondtam a friss híreket.
Figyelem elterelés képpen a tánctérre fordítottam a figyelmemet. Rögtön kiszúrtam Williamet amint egy újabb pohárral a kezében beszélget egy számomra ismeretlen férfiak körében, talán már többet iszik, mint kellene. Nem messze tőle Johnson kopaszodó feje villan fel, amint éppen egy nővel beszélget. A nő piros ruhája szinte virított az emberek között, viszont mégsem volt cemende hatása a külsöjének. Szőke haja tökéletesebb fürtökben állt, mint nekem valaha a göndör hajam. Egy ily gyönyörű nő miért beszélgetne egy ilyen emberrel?
KAMU SEDANG MEMBACA
Eljegyezve /befejezett/
Fiksi SejarahFranciaország 19. század. A világ a férfiaké volt. A nők csak mellettük díszelegtek, de szavuk egyáltalán nem volt. Emily is ugyanebben a helyzetben volt, még nem találkozott egy emberrel, aki egyenrangúként tekintett rá. De egy ember szava semmit...