פרק 8 - שבו קים ואיב מגיעות לוועדת משמעת

26 4 4
                                    

בסופש קים ואיב החליטו לקחת ברצינות את הלימודים, להשקיע יותר בתרגילי בית ופחות להסיח את הדעת בבנים ומסיבות.
ולכן, כשדני הציע להן להצטרף לטיול לילי באוניברסיטה עם הבנים הן מייד הסכימו.

"בקיצור, אני וקים החלטנו שאנחנו לוקחות את עצמנו בידיים, אנחנו באמת מודות לכם שהצלתם אותנו עם התרגיל בית ברגע האחרון, אבל זאת באמת פעם אחרונה שזה קורה! מעכשיו בלי שטויות, בלי לבזבז זמן על דברים אחרים שהם לא לימודים. זהו, לא לוקחות יותר סיכונים, ולא עושים שטויות" סיפרה איב לחברייה, בזמן שהם טיפסו על הגג של בניין רב קומות באוניברסיטה.
"מסכים עם כל מילה!" אמר רועי שטיפס אחריה.
"תכף נגיע לגג, ותראו איזה נוף מהמם יש שם!" אמר דני, שטיפס אחריהם.
"ואו, זה מהמם!" התפלאה קים שהגיעה לגג ראשונה.
"בטוח מותר להיות פה?" שאלה איב.
"כן, בטח, למה שיהיה אסור?" שאל בן.
"כי לכל אורך הסולם היה כתוב: הטיפוס בסולם אסור"
"שטויות!"
בינתיים כשאיב, דני ובן התפלאו מהנוף היפה, רועי לקח את קים לצד ואמר: "אנחנו צרכים לדבר רגע על מה שקרה במועדון"
"לגמריי צרכים לדבר על זה" הסכימה קים "בוא נסכם שלא קרה כלום, ואני אסלח לך שנישקת אותי"
"אבל זאת את נישקת אותי" טען רועי.
"מה, אין סיכוי!"
"מה זאת אומרת? את עושה את עצמך או שאת באמת לא זוכרת?"
"יכול להיות שאני לא לגמריי זוכרת הכל, אבל אין שום סיכוי שהייתי מנשקת אותך כי אתה פשוט אפס!"
"אני אפס???" נפגע רועי.
"על מה אתם רבים?" התקרב אליהם דני.
"על כלום!" ענתה בכעס קים מתרחקת לפינה שבה היו כמה אנטנות של צלחות לווין. קים הרגישה כעס, בעיקר כלפי עצמה. אם מה שרועי אומר נכון, אז היא יצאה ממש סתומה. וקים לא אהבה לצאת סתומה. קים נתנה בעיטה באנטנה.
האנטנה נשברה.
כל המבטים הופנו אליה, כשהצלחת עפה מהגג והתרסקה על האדמה.
"קים? מה עשית?" הם התקרבו אל שפת הגג, מביטים למטה. נראה שאין פצועים, רק האנטנה נשברה.
"בואו נעוף מפה לפני שמישהו יגלה את זה" הציע דני וכולם הסכימו איתו בלי להתווכח.

הבנות חזרו לחדר.
"בטוח יגלו שאנחנו שברנו!" קבעה איב.
"את לא שברת כלום, זאת אני ששברתי, אין לך מה לדאוג" אמרה לה קים.
"אבל אנחנו גם היינו שם, ועלינו בסולם למרות שהיה כתוב עליו בבירור הטיפוס בסולם אסור"
"דיי איב, את נלחצת מכל דבר!"
"בצדק!"
"אני אומרת לך שלא יקרה כלום. זה סתם צלחת לווין ישנה"

*****

ככל שעבר הזמן, ואדל לא יצרה איתן קשר, ככה הבנות התחילו יותר ויותר לדאוג לה.
ביום ראשון, אדל לא הייתה בהרצאה וגם לא ענתה עדיין לטלפון.

ואז, ביום שני בערב, הנייד של איב סוף סוף צלצל, וקול לא מוכר של אישה אמר לה שהיא עולה לוועדת משמעת, ועלייה להתייצב לוועדה ביום למחרת בתשע בבוקר.
בסיום השיחה, איב הניחה את הנייד על השולחן ובמשך כמה דקות הייתה בשוק.
אחר כך צעקה לחברתה: "קים, אנחנו בצרות!"
"הם התקשרו גם אלייך?" שאלה אותה קים.
"ידעתי! ידעתי! זה בגלל שטיפסנו לגג ושברנו לויין"
"לא שברנו לווין! זאת אני ששברתי ואני אקח את כל באשמה עליי, אין לך מה לדאוג"
"אני לא אתן לך לקחת את האשמה על עצמך, כבר יש לך תיק פלילי, את לא צריכה 2" אמרה איב. "אנחנו נמצא עורך דין טוב, אנחנו נצא מזה קים!" היא כולה הייתה בלחץ.
"איב, אין עורך דין בוועדת משמעת!"
"אז בכלל הלך עלינו"
"אנחנו צריכות עדים, שיהיו לטובתנו, נבקש מהבנים לבוא. מקסימום, נפיל את האשמה עליהם"
"כן, אחלה תוכנית. צריך לתאם גרסאות, שלא יעלו עלינו. מה הגרסה שלנו?"

******

הם הגיעו חמישה לוועדת משמעת.
עם חמש גרסאות שונות, וחוסר תיאום מוחלט.
ברגע שהוועדה התחילה איב קמה והכריזה: "אין לנו שום קשר לזה, הבנים שברו ויכולים להעיד על זה! רק על תפתחו לקים תיק פלילי שני!!!"
"זה לא מה שסיכמנו!" מחה דני.
"אין לי תיק פלילי!" שיקרה קים.
"אני שברתי! למה מה תעשו לי?" שאל רועי.
"אני לא זוכר מה הייתי אמור להגיד" הודה בן.
"אני מבקשת מכולם שקט!!!! תנו לי להתחיל את הדיון, ותוכלו לדבר אחר כך" אמר התובע.
"

הזמנו אתכם, קים ואיב בגלל חשד להעתקה בתרגיל בית במבוא למדעי המחשב"
"זה הכל? כבר חשבנו ש..." התחילה איב ומייד השתתקה. "לא חשבנו על כלום"
"אני צריך ללכת" הודיע רועי, שהבין שאם הבנות חשודות העתקה, אז הוא ובן יהיו חשודים במתן העתקה.
"אני מבקש שקט! ושכולם ישארו במקומותיהם" דרש שוב התובע.
"האם אתן מודות בכך שהעתקם בתרגיל בית?"
"קים, מה אנחנו צריכות להגיד?" שאלה איב את קים בלחש.
"אין לי מושג" ענתה לה קים "אנחנו צריכות עורך דין!"

קים ואיב Where stories live. Discover now