Straks kom ik nog te laat. Kut. Ik probeer zo snel als ik kan mijn schoenen aan te trekken en wat make-up op te doen. Ik ga die bus nooit meer redden, dus of sowieso te laat aankomen of door het fietsen buiten adem aankomen op school?
Dit is m'n derde jaar nu, ondertussen weet ik wel dat de hogeschool er niet zo moeilijk over doet als je te laat bent. Maar toch. Dit is de eerste dag van de AMX week en ik wil geen verkeerde indruk maken. De docenten op school duwen het door je strot heen dat netwerken zoals dit erg belangrijk is. Een goede indruk maken, en dus op tijd zijn hoort daarbij.
Ik heb net een lastige tijd achter de rug, dus ik heb het nu even nodig dat er iets goed gaat. Of, in ieder geval, afleiding. Dat gevoel van over je eerste relatie komen... ja dat is mij net gebeurd. Ik zit nu in de fase dat het me allemaal niet meer boeit. Ik wil gewoon naar buiten, mezelf weer beschikbaar stellen. Ik mis ook bepaalde dingen uit de relatie. Dingen zoals, naja, seks dus. Ik ben nooit het type geweest dat uitging en daar iemand ging oppikken om een one-night stand mee te hebben. Uitgaan deed ik sowieso niet vaak. Ik heb nooit echt de kans gekregen om dat veel te doen.
Zodra ik op mezelf ging wonen, leerde ik mijn vriend kennen, Dylan. Al vanaf de eerste dag waren we onafscheidelijk geweest. Tot hij na anderhalf jaar ineens zei, ik denk niet dat we bij elkaar passen. Na anderhalf jaar. Dan pas kwam hij er achter dat hij vind dat hij niet bij me past.
Later kwam ik er via een gezamenlijke vriend achter dat hij het idee had dat hij het uit kon maken en later weer terug kon komen. In de tijd dat ik kapot ging dacht hij even rond te kunnen neuken met alles en iedereen en dan zou hij zeker weten dat hij zich daarna met mij zou willen settelen. Wie bedenkt er nou zo iets? Hij dacht dat ik er zo kapot van zou zijn dat ik het allemaal zo over het hoofd kon zien en hem terug zou nemen.
Uiteindelijk, nu een jaar verder, ben ik wel achter wat meer gekomen. Hij had voor het eerst mij geprobeerd te fixen voor een weddenschap. Hij dacht, dat hij me binnen een maand wel zou kunnen ontmaagden. Hij was als eerst ook vrienden geweest ook met mijn zus. Via haar leerde hij mij kennen. Op een of andere manier kikte hij er kennelijk op om zo'n weddenschap te beginnen. Mijn zus voelt zich daar nog steeds schuldig om. Ik heb Dylan er nooit op aan gesproken. Ik denk dat hij nog steeds niet door heeft dat ik dit weet.
Ik hoorde dit ongeveer een half jaar nadat het uit was. Ik was er toen nog zo kapot van dat ik hem zo had vergeven als hij bij me voor de deur stond. Maar dat stond hij niet. Na een jaar begon ik eigenwaarde te ontwikkelen. Ik werd trots op de persoon die ik was geworden. Ik had het leuk met vrienden en kwam erachter dat ik hem niet nodig had op gelukkig te zijn. Denise, mijn beste vrienden probeerde me telkens mee uit te nemen. Maar elke keer als een andere jongen me aanraakte, voelde ik paniek op komen. Ik had het gevoel alsof ik dat soort dingen alleen maar met Dylan kon doen.
De laatste keer dat ik met Denise uitging hadden we beloofd niet met jongens om te gaan. We gingen gewoon samen feest vieren. Het was een wilde avond, uiteindelijk waren we samen op de bar aan het dansen, we hadden beide veel te veel gedronken. Het was geweldig omdat ik besefte dat ik net zoveel plezier kon hebben zonder jongens. Ook al zagen Denise en ik wel hoe al die gasten naar ons keken terwijl we op die bar stonden te dansen. We genoten van de aandacht en de geile blikken van de mannen die telkens probeerde contact met ons te zoeken. We hadden plezier en die mannen konden lekker blijven kijken. Ik kon alles vergeten en gewoon genieten en natuurlijk helemaal losgaan.
Op het moment dat de AMX week begon had ik nog geen idee wat me te wachten stond. Ik had het bijna op gegeven door gewoon niet op te dagen. Achteraf ben ik heel blij dat ik die week toch gegaan ben. Ik had nooit durven dromen om zo'n sterke aantrekkingskracht ooit te voelen. Ik dacht dat zulke passie alleen maar in films bestond, dat het niet echt was maar allemaal gespeeld. Mijn relatie was altijd vrij rustig. Dylan was lief maar de seks was nooit spannend of nieuw. Het was altijd gewoon...ja...normaal.
En dit, dit was alles behalve dat.
Dit, was namelijk Reede.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...