We schrikken allebei op als we de deurklink van het klaslokaal naar beneden horen gaan. 'aah,fuck', zegt Reed zachtjes terwijl hij iets naar achter gaat zitten. Er komt een meisje binnen uit een van de andere groepjes. 'Ehh, sorry ik was mijn tas vergeten' zegt ze als ze naar het tafeltje loopt waar haar tas nog ligt. Shit, zou ze doorhebben wat er net gaande was. En wat was er eigenlijk net aan het gebeuren. Moet ik haar dankbaar zijn dat ze is binnengekomen? Ik voel beneden een tinteling als Reede me aankijkt. 'Ga nou maar weg wil je, of ga je ons de hele tijd zitten aangapen.', zegt hij. 'Ow uh sorry' zegt het meisje voordat ze met een knalrood hoofd het lokaal weer verlaat.
Geweldig, als ze het nog niet wist dan weet ze het nu wel. 'Je hoeft niet zo onaardig te doen hoor', zeg ik. 'Zo doe ik niet' zegt Reede, 'zo ben ik'.
Ja misschien is het beter dat ze binnenkwam. Ik zucht geïrriteerd en rol met m'n ogen.
'Hè, niet zo brutaal Jess', zegt Reede als hij weer meer naar me toekomt. Omdat hij het zei, merk ik nu ineens dat ik inderdaad m'n benen tegen elkaar druk als hij dichterbij komt. Waarom reageert mijn lichaam zo erg op hem?
'Zullen we verder gaan met het project?' vraag ik terwijl ik probeer m'n stem onder controle te houden. 'Ja is goed', zegt hij. Gelukkig kan ik even rustig ademhalen nu. 'We gingen net ontdekken wat we met elkaar gemeen hebben toch' zegt hij terwijl hij z'n hand op de mijne legt die ik beschermend op mijn schoot had gelegd.
'aahh' zeg ik en trek m'n hand terug. Fuck wat doet er nou zo'n zeer? Ohja... Die koffie die ik door hem over me heen morste.
'Shit', zegt hij terwijl hij mijn hand weer pakt en naar zich toe trekt. In het licht zie je duidelijk dat een gedeelte op mijn hand helemaal rood is. 'Is dat van net in de kantine?' Vraagt hij. Waarom doet hij ineens of het hem iets boeit. 'Ja, laat nou maar' zegt ik. Ik wil gewoon verder met het project. Toch voel ik m'n hand een beetje branden.
'Jess, heb je het al onder de kraan gehouden?'
'Ja, heel even. Kunnen we het gewoon negeren en verder werken'
'Of je gaat nu mee met me om dit onder de kraan te houden in een wc', zegt hij wijzend naar mijn hand 'of ik til je op en draag je naar een wc zodat we het daar onder de kraan kunnen houden'
'Ja daaaaag hoor' zeg ik.
'Wordt het dan nummer 2?' Dreigend staat hij op. Gaat hij dat nou echt doen. Hij ziet er erg gespierd uit dus ik denk dat hij me met gemak zou kunnen optillen. Al zie je z'n armen nog niet helemaal goed omdat hij z'n leren jack nog aan heeft.
Hij is zo snel dat hij al probeert om een arm onder mijn benen te schuiven om me op te tillen.
'Oké, oké. Jezus ik ga wel mee' zegt ik terwijl ik snel opsta. 'Ik draag een jurk, als jij mij gaat optillen en door de gang heen draagt ziet iedereen mijn ondergoed'.
'hmmh, maar anders had je het helemaal niet zo erg gevonden denk ik. Maar je hebt wel gelijk want ik zou het niet leuk vinden als andere jou ondergoed zouden zien. Zeker niet aangezien het ongetwijfeld een beetje nat is daar'. Ik slik. Moeizaam. Het valt hem gelijk op. Hij grijnst naar me.
Ik sta op en loop richting de deur. 'Doet het erg veel zeer?' Vraagt hij. 'ik vind dat je overdrijft, het was maar een beetje koffie' zeg ik. 'Ja die net uit een heet koffiezetapparaat kwam. Sorry , het was niet m'n bedoeling om je pijn te doen'. Hij pakt mijn arm vast en trekt me mee het lokaal uit. 'De wc's zijn de andere kant op' zeg ik tegen hem. 'Nee hier is er ook 1' zegt hij. Ik zie het bordje van een invalidentoilet. Ik kijk hem aan. 'Ik kan toch naar een gewone wc om het even onder de kraan te houden' zeg ik. Ik kijk hem vragend aan. 'hmmh' zegt hij weer. 'Ik kan je in dat jurkje moeilijk mee het mannentoilet innemen. Anders zouden mensen rare dingen gaan denken'.
'Je gaat toch niet serieus mee naar binnen?' 'Ik heb echt je hulp niet nodig'.
'Deze week gaat over samenwerking Jess' zegt hij terwijl hij nog steeds mijn hand vasthoud. Zonder dat ik nog iets kan zeggen duwt hij mij het toilet in.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...