23 November 2020
"Chana"puan Yoon mendekati chana yang sedang mengemas barang nya ke dalam beg bagasi .chana menoleh pada puan Yoon yang duduk di birai katilnya dan tersenyum.
"Wae..?"tanya chana."chana dah siap?"tanya puan Yoon matanya melihat beg bagasi yang baru dikemas oleh chana.chana mengangguk dan tersenyum "dah!"puan Yoon mengangguk dan tersenyum ...senyuman yang tak manis...ada resah dalam hatinya .tak nak bagi chana ke Seoul mengingatkan masa lampau yang pahit untuk chana .tak sanggup melihat anaknya yang tak terurus .yelah chana dah 12 tahun tinggal di Busan .
Chana yang melihat reaksi ommanya berubah .perlahan tangan chana menggenggam tangan puan Yoon."omma wae?omma jangan risau nae....chana pandai jaga diri ...chana pergi sana 2 bulan je..."chana meyakinkan ommanya lagi.puan Yoon tersenyum . anaknya memang keras kepala .
"Omma tahu ...cuma omma taknak chana teringat ten—"puan terdiam .12 tahun tergiang giang dalam otaknya .bayangan chana yang kusut menangis.
Chana mengakat keningnya menunggu ayat puan Yoon."teringat....?"
Puan Yoon menggeleng laju "a—anniya!!...erg...omma ...hah!omma lupa lah.."puan Yoon tersenyum.chana mengeluh geram.
Puan Yoon menolak badan chana menjauh ."ppalli kemas barang!nanti tak dapat pergi baru tahu!"
"Yakh!!omma chakamman!"
~~~~~~~~~~~
24 november 2020
Chana p.o.v
Bibirku terukir senyuman manis saat sampai rumah lama ku di Seoul .argh!! Bogoshipeo my home ...
Aku membuka pintu rumah utama.oh my god! Sepatutnya aku biar je Naya nak ikut aku ...serious menyesal tolak tawaran dia untuk bersihkan rumah...aigoo aku pabbo!aku menepuk dahiku.kalau aku ajak Naya mesti dia akan bersihkan rumah ni...takdelah asyik berkepit je dengan husband dia kan?
Aku naik ke bilik aku .Aish excited!aku membuka pintu bilik dan....
"Achummm!!"aigoo cheongmal!tangan kiriku menggosok hidung .aku mengibas kan tanganku ...manalah tahu kuman lari kan...
Aku cepat membuka pintu balkoni .aku menghirup udara segar ...wahhh segar dunia...kalau aku tak buka . kemungkinan aku dah mati kat dalam .
Aku mendekati rak rak yang dipenuhi buku .ouh,aku lupa aku ni suka membaca .dululah...😑
Aku membuka laci mana tahu ada duit kan 😎.senyuman ku pudar . jantung seakan berhenti berdetak .ada rasa sesak yang sangat .mataku memanas .tanganku perlahan mengambil rantai emas berloket heart .aku membuka loket heart .
Air mata ku mengalir deras .kakiku terjatuh lemas ke lantai .sakit .gambar aku dengan someone.yang aku sayang ,rindu ,cinta .
Luka yang dah pulih dari 12 tahun yang lalu tiba kembali .air mata ku jatuh ke lantai .badan ku bergetar ,aku menangis semahu-mahunya.
Aku nak jerit !nak sangat lupakan dia ....
"Aghhh!hah!!.....hiks....wae ...sekarang ?wae?hiks...."tanganku menepuk dadaku yang rasa sangat sesak .aku tersandar .air mata tidak berhenti mengalir dari pipi.
Memori itu terulang kembali ...saat dia gembira ,ketawa ..senyumannya....saat dia pergi....
Seperti dejavu
"Kook....bogoshipda neomu ...hiks...hiks"
"Jeon Jungkook ....kembalilah..hiks..."
Jujur kerelaan untuk dia pergi masih tak ada.
"Jebal...hiks..kembalilah Kook....kita baiki semuanya semula ...hiks jebal..."
"Saranghae Jeon Jungkook"
Terlambat kan?dia takkan kembali chana
To be continued...
YOU ARE READING
[[WAY TO LOVE HIM?]] (JJK COMPLETE) °√°
Romance"lepas ni....kau takkan cari aku dah kan? Kau takkan menyusahkan aku dah kan? Jadi....lepas ni....time kau susah-" "Kau takkan cari aku dah....kan Jungkook?" -yoon chana- ~~~~~ "anniya!! Kau dengan aku ....kau tetap dengan aku ...even aku bersama ya...