ICEQUEEN POV
TRING!
Bunyi jam meja bergemah di seluruh ruang tamu.
"Ish! Pehal jam ni pagi pagi dah buat hal." Syirah dalam keadaan yang masih mamai bingkas bangun dan menuju ke arah jam meja yang berada di meja sebelah TV .
Syirah mematikan deringan jam yg berwarna merah itu dan melihat jarum jam tersebut.
Membulat mata Syirah bila tengok jarum jam tersebut tepat pada pukul 7:32 pagi!
"OMG! Korang kita dah lambat!." Jeritan Syirah memenuhi ruangan tamu itu. Syirah bingkas menuju kearah sahabatnya sambil membawa jam tersebut kearah mereka.
"Kau kenapa nak memekak pe-" belum sempat Irisyah menghabiskan ayatnya , Syirah sdh memotongnya.
"Kau tengok ni." syirah menunjukkan depan jam tersebut kearah irisyah.
"Alamak!." Irisyah bingkas bangun dan terus menuju ke tingkat 2 dengan tergesah gesah.
"Huwah." Lia, Iqah dan Anisyah menguap, selepas itu mereka bertiga terus saja duduk bersila di atas lantai mozek yg berwarna merah itu.
"Apa dah jad-" Belum sempat Lia menyambung ayatnya , Syirah telah menunjukkan jam itu kearah mereka bertiga. Membulat mata mereka bertiga .
"Tidak!" Serentak mereka bertiga berteriak dan berlari kearah bilik mandi dengan tergesah gesah.
Syirah terus saja baling jam meja tersebut pada sofa berwarna merah itu. Dia pun berlari menuju ke bilik mandi. Nasib saja rumah tu 3 tingkat, jadi mereka berlima tidak payah nak berebut bilik mandi.
Tepat pukul 7:58 mereka pun keluar dari bilik mereka masing masing dengan tergesah gesah.
"Kereta masing masing!" Teriak Lia sambil menuruni tangga dengan beg hanya disandang disebelah kiri saja.
"Okey!" Sahut mereka berlima sambil mengunci pintu bilik mereka .
Lia sampai di hadapan pintu utama dan membuka pintu tersebut dengan tergesah gesah.
Selepas berjaya membuka kunci pintu utama tersebut , belum sempat Lia membuka pintu , pintu tersebut terus diterjah oleh Iqah dan Irisyah .
Pintu utama terus terbuka luas , apalagi mereka berempat terus keluarlah dari rumah tu.
"Siapa org terakhir , kunci pintu sebelum gerak!" Teriak Lia sebelum masuk ke dalam kereta Mercedus yg berwarna Biru gelap itu .
"Aku juga yg kunci ish!" Rengus Anisyah sambil menghentak hentak kakinya.
Selepas Anisyah mengunci pintu utama tersebut , dia pun terus masuk ke kereta Mercedusnya yang berwarna Pink gelap itu.
Selepas mereka berlima masuk ke dalam kereta. Kereta Mercedus mereka berlima terus melunjur laju ke Sekolah menengah mereka.
End Fov IQ
GARDEN INTERTIONAL SCHOOL
Syirah menurunkan tingkap keretanya dan-
"Pakcik buka pagar sekarang!" Teriak Syirah di dlm kereta Mercedusnya yg berwarna Merah campuran Ungu gelap itu .
Pon!!
Pon!!Kini hon kereta Mercedus Iqah yg berwarna Kuning gelap pula yg berbunyi.
"Pakcik Guard!!!!Cepatlah!!!!" Teriak Irisyah yg sdh menurunkan tingkap keretanya.
YOU ARE READING
Đəřrıère ÌčəQųēəň
ActionFIRST BOOK | DIQ . . Cerita ini mengisahkan tentang 5 gadis yang mempunyai identiti yang tidak diketahui oleh semua orang termasuk ahli keluarga mereka sendiri. Identiti yang disembunyikan oleh mereka berlima sangat digeruni, ditakuti dan dihormat...