3

749 94 244
                                    

"Eryn unnie! Cepatlah! Nanti lambat kang! Kita dah tak sabar ni unnie!" Kata Hwayeon dengan excited sambil terlompat kecil. Nampak sangat tak sabar nak pergi party hari jadi Hawoo, sepupu mereka.

"Sabar lah" kata Eryn sambil memakai earrings lalu mengambil beg tangannya.

"Kaja! Aik? Mana yang lain? Kata nak keluar?" Tanya Eryn kepada sepupunya, Hwayeon lalu Hwayeon menepuk dahi

"Unnie dah lupa ke? Diaorang dah tunggu kat sana lah" kata Hwayeon lalu Eryn tersenyum kecil.

"Oh yeke. Ok, Jom kita pergi" kata Eryn lalu mengambil kunci kereta dan mereka bergerak meninggalkan halaman rumah mereka dan menuju ke night club untuk menghadiri party hari jadi Hawoo.

"Yo gurls! Happy birthday my little Choi Hawoo!" Kata Eryn sebaik saja tiba di salah satu bilik khas yang hanya mereka bersepuluh sahaja yang ada dalam bilik itu.

"Unnie, Aku dah 22 bukan dua tahun. By the way, thanks bagi hadiah" kata Hawoo lalu Eryn wink kepada sepupunya itu.

"Bila boleh makan ni? Aku lapar ni" kata Haraa sambil memegang sudu untuk menyerang kek coklat milik Hawoo.

"Macam mana lah kau tak lapar? Petang tadi kata nak diet. Hah! Malam ni taknak diet ke?" Kata Hyebin kepada Haraa yang tengah minum jus oren

"Eh perempuan ni, tu petang. Malam ni lain. Malam kene makan banyak banyak supaya waktu siang kita boleh diet. Agitu" kata Haraa dengan tanpa rasa bersalah lalu menyedut kembali jus Oren miliknya.

"Sabar Hyebin" kata Naeun yang cuba menenangkan sepupunya itu.

"Aku tengah bersabar. Fuh! Nasib cantik" kata Hyebin lalu menghembuskan nafasnya.

"Jom nyanyi lagu birthday untuk Hawoo" kata Yeobin lalu berdiri untuk bersedia menyanyikan lagu untuk Hawoo.

"Ala, nak makan kek" rungut Jiae pulak lalu Haraa pun angguk kepalanya tanda setuju dengan Jiae

"Kau"

"Diam" kata Jihyun lalu disambung oleh Hyunwon.

"Hmm yelah" kata Haraa lalu mereka bersepuluh menyanyikan lagu birthday untuk Hawoo.

Tanpa mereka sedar, ada kamera tersembunyi yang sedang memerhati mereka bersepuluh di dalam bilik itu.



.






"Rancangan kita ialah, Kita culik mereka bersepuluh" kata Taeyong kepada ahli ahli NCT 127

"Kenapa kita kene culik diaorang? Kita kan mafia bukan criminal" kata Mark kali ke-6 membuatkan Taeyong fed up.

"Eh budak ni, kan Aku dah kata. Choi Hawoo ni, sepupu kepada Choi Soobin. Kiranya, dia pun terlibat dengan masalah kita." Kata Johnny selalu wakil Taeyong yang menjawab soalan untuk Mark.

"Tapi kenapa perempuan tu takde time Majlis perasmian? Tapi ada sepupu dia yang lelaki?" Tanya Jungwoo pula. Banyak pulak soalan diaorang ni.

"Dia ada kat luar negara. Baru semalam dia pulang ke Seoul" kata Yuta lalu Mark dan Jungwoo angguk kerana mereka baru faham.

"Ouh"

"Lagipun memang salah family diaorang. Sape suruh nak buat perjanjian dengan kita" kata Jaehyun lalu mendapat anggukan dari Winwin.

Ya, family Soobin serta sepupu sepupunya yang lain pernah membuat perjanjian dengan keluarga Taeyong dan mereka berjanji akan memberi ganjaran sebanyak 70 peratus kepada keluarga Taeyong tapi ianya semua palsu.

Walaupun mereka kaya sampai 18 keturunan, tapi keselamatan keluarga tersebut sangat lemah. Sebab itu Taeyong ingin membalas dendam kepada keluarga dan sepupu dari keluarga tersebut supaya dia dapat tuntut balik perjanjian itu.

"So, lepas kita culik diaorang,kita nak wat ape dengan diaorang?" Tanya Jaehyun kepada Taeyong yang duduk di tengah tengah diantara mereka bersepuluh.

"Kau rasa?" Tanya Taeyong kepada Jaehyun lalu Jaehyun mula malu.

Aip! Fikir ape tu bang jef? 🌚

"Hyung, jangan mengada! Aku budak lagi tau!" Kata Jaehyun yang cuba untuk tidak fikir benda lain.

"Woi! Aku tak kata pun nak buat bende tak elok! Kau tu yang fikir bende tak elok" bidas Taeyong lalu jaehyun tersenyum kecil.

"So, rancangan kita macam ni"






.








"Kalau diaorang serang sepupu kau sorang lagi macam mana?" Tanya si B kepada ketuanya.

"Kita serang lah balik. Lagipun Aku tau ni kerja siapa" kata sang leader sambil mengenggam telefon yang ada ditangannya

"Sape?"

"Geng 127"

"127? Maksud kau, geng Jaehyun?" Tanya salah seorang daripada mereka yang merupakan kawan baik kepada Jaehyun.

"Tapi kenapa diaorang bunuh Soobin? Apa salah budak hanat tu sampai di kene bunuh?" Tanya salah seorang lagi . Dia tak faham apa motif geng NCT 127 nak serang Soobin.

"Sebab family Soobin dengan family sepupu aku yang lain dah buat perjanjian dengan keluarga Taeyong. Dan Aku syak Taeyong nak balas dendam kat sepupu aku yang lain" kata sang leader lalu bersandar di kerusi nya

"Ouh"

"So, camne?" Tanya salah seorang ahli mereka yang tinggi.

"Kita tunggu je, kalau diaorang apa apa kan sepupu sepupu aku yang lain, kita 'turun padang' "

"Uish! Garang ah hyung. Takod" kata sang maknae lalu berpura pura takut dengan hyung nya.

"Budak ni! Main main pulak dia!"

"Ehihihi"


















Part ni tak menarik ☹️
Harap korang terhibur😃

So, watak korang ialah korang sepupu antara satu sama lain dan juga sepupu kepada Soobin. Disebabkan family korang, korang semua terpaksa menjadi mangsa kepada geng NCT 127

Oh, btw sepupu Soobin yang lelaki tu, Winwin dah bagi spoiler time dia melatah😌

So, have fun😃

So, have fun😃

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[✔️] MAFIA || 엔시티 127 APPLY FIC [CLOSED]Where stories live. Discover now