Cassandras perspektiv -
Jag gick ut från studion med Molly sovande i barnstolen. Det har blivit lite kyligare än innan, så jag ta av mig min jacka lägger den över Molly, som en filt. Jag kollar mig om, för att se vilken håll som jag ska ta för att komma till tågstationen, jag börjar gå tills jag hör att någon knacka. Jag kollar upp mot fönstret som killarna och crewet ha sitt fikarum och ser att Felix står vid fönstret och vilka till oss. Jag vinkade tillbaka med ett leende på läpparna. Jag vände mig om och såg killarna danslärare kom mot mig. Jag bestämde mig för att gå och möta honom och fråga vilket håll jag ska ta.
"Hej igen Cassandra, jag ser att du hittade" sa han med ett leende när vi står mot varandra
"Ja det gjorde jag" svarade jag honom "Jag behöver din hjälp igen"
"Det går väl bra"
"Tack. Vilket håll ska gå igen för att gå tillbaka till tågstationen. Jag kom inte ihåg"
"Det är lätt hänt. Gå rakt fram till Buger King och sen vänster och rak fram, sen så ser du tågstationen" sa han pekade han bakåt och log mot mig
"Åh tack så jätte mycket" svarar jag
"Det var så lite så"
Jag gick rak fram precis som han sa att jag skulle. Tills jag kom till Buger King. Åh herre gud vad mycket folk det är vid Burger King idag då. Jag tog åt vänster och gick rakt fram. Efter jag hade gått en stund, så såg jag tågstationen. Jag kollade på klockan och såg att den var 16:05 och tåget ska gå 16:10. Jag hinner. Jag gick lite snabbare och ner från trapporna som leder till tunnelbana. När jag väl kom ner så såg jag att tåget hade kommit och jag gick snabbt till tåget och in. När jag kom in i tåget och såg att det inte var så mycket folk där. Jag gick och satte mig vid fönstret och ett bord. Molly vaknade och log mot mig. Konstig nog så skrik inte Molly. Jag satte henne på bordet och tog fram lite mat till Molly och mig ur väskan.
ESTÁS LEYENDO
Den oväntade kärleken
Novela JuvenilKort beskrivning vad som har hänt Huvudpersonen i berättelsen heter Cassandra. Cassandra var ute och motionerade bort all onyttigheter som hon har fått i sig under helgen. En halv stor limousin åkte sakta efter henne. Hon tänkte inte så mycket på d...