Continued....
"Kau ni perempuan!! Memang nak cari pasal ke apa ah!!" Tengking Haikal lagi.
Aku, Hafiq,Irfan dan Iqwan hanya jadi penonton jak. Tak nak ah nak halang Haikal tu, biar dia tengking geng perempuan ni.
Siapa suruh jalan tak tengok depan, kan dah kena tengking, padan muka!! "Tapi cantik juga eh dorang berlima". Desis hatiku.
"Siapa yang cari pasal sekarang ni??, aku ke atau kau yang cari pasal dengan aku ah?!!." Kata minah yg ditengking tu.
"Entah dorang ni, nama je pengawas sekolah!! Tapi perangai tak ubah mcm budak gangster kat tepi longkang tu!!." Sinis seorang minah lagi satu bagi ayat pedas. Aku tak tau nma dorang sbb tak pakai nametag.
"Kau cakap apa tadi, kau cakap kitaorang gangster kat tepi longkang, heh! Kau tak kenal ke kitaorang siapa ah!! Kitaorang ni pengawas yg paling famous tau kat sini.!!" Sampuk Hafiq sambil menunjuk dirinya.
End Farhan Fov
.
.Irisyah Fov
"Yekeh?? Tak tau pula yang korang famous!! Yang aku tau famous yg tak seberapa dikenal disek. ni, Geng Diva,Beuty,Hots dan Danger jelah. Korang pula aku tak tau, mungkin geng baru NAK UP kot!!" Sinis aku berkata.
"Baru nak up kau cakap!! Heh perempuan!! Kau ni dah lama hidup ke ah!! Kalau kau tak kenal kitaorang , jangan nak memandai cari pasal!!" Tengking lelaki yg bernama Hafiq dengan aku. Aku tau namanya dari nametag oky.
"Kitaorang ada nama." Sampuk Syirah, nadanya kedengaran agak datar.
"Yekeh?? , i sure i tak kenal korang tau, and at the same time aku memang tak nak kenal korang pun yg acah acah hensem nak mampus ni!!" Balasku dengan lantang.
"And btw, memang kitaorang blum nak mati lagi oky, ingat kau Tuhan ke?!. So jangan nak acah ugut kitaorang discuss pasal hidup mati ni yah PENGAWAS yg tak seberapa nak bersopan sangat." Sambungku dan Perkataan pengawas tu sengaja ditekankan.
"Okylah guys!! Kita blah dari sini, panas pula hati aku ni nak menghadap muka acah gangster ni." Kata Iqah. Kmi berempat hanya mengangguk kata Iqah saja.
"Oky! Jom chaw!!. Kata kmi berlima. Kmi terus berpaling tanpa menghiraukan lima lelaki pengawas tu dan melangkah pergi ke Rooftop.
End Irisyah Fov
.
.Syirah Fov
Aku hanya tersenyum sinis bila geng aku balas dengan ayat yang menyentapkan hati org. Padan muka tulah org dah minta maaf adakah balas dengan tengkingan, bodoh betul.
Aku rasa mungkin dorang berlim tu pelajar baru kot, tulah tak berdisiplin sikit ngan kitaorang. Tapi tak apa kali ni aku diam, nanti aku dah baran baru aku balas.
Aku perhati geng aku dah naik tangga pergi rooftop. Aku berpaling ke belakang aku melihat dah merah dah muka lima org lelaki tu , mcm tahan marah je. Tapi aku pergi kearah dorang dan berpesan.
"Kalau korang tak kenal kitaorang, jangan nak tengking kitaorg sesuka hati, sebab perkataan yg korang keluarkan akan menyebabkan korang yg binasakan diri!!" Sinis aku berpesan sebelum meninggalkan mereka berlima.
Belum sempat aku angkat kaki , diri aku dipanggil.
"Siapa korang sebenarnya eh, berani nak warning dengan kitaorang??." Kata lelaki yg bernama Irfan tu, aku tengok nama kat nametag dianya.
Aku tersenyum sinis sebelum membalas.
"You will know later, so do not want to be a gangster here, okay bye see you all next time!! !" Aku melambaikan tangan dan menuju ke rooftop.
YOU ARE READING
Đəřrıère ÌčəQųēəň
AksiFIRST BOOK | DIQ . . Cerita ini mengisahkan tentang 5 gadis yang mempunyai identiti yang tidak diketahui oleh semua orang termasuk ahli keluarga mereka sendiri. Identiti yang disembunyikan oleh mereka berlima sangat digeruni, ditakuti dan dihormat...