Bab 23

301 33 1
                                    

Semua memandang Aurora yang sedang bersiap di loker miliknya.

"Asal cantik sangat ni ? Tahulah nak jumpa Rayyan" usik Kayra yang berada di katilnya.

Dyana yang sedang membuat latihan terus menutup bukunya lalu ke katil Kayra.

"Apa-apa story tau !" kata Dyana sambil tersenyum mengusik.

Myra yang bersama earphone dan telefonnya hanya menggeleng kepala.Ada saja kawannya nak membahan si Aurora.

Fara terus membawa telefonnya yang terpapar drama korea ke katil Kayra.Luna yang berada di katil atas sudah lama memejamkan mata.

"Aurora,kalau ada scene sweet bagitahu lah aku.Excited !" kata Fara sambil tersengih.Nasib comel.

Aurora hanya memberi jelingan manja lalu keluar daripada Dorm Dahlia.

Ratna yang baru keluar daripada bilik air hanya menggeleng kepala.Minat sungguh diorang dengan kisah cinta Aurora.

Ratna terus duduk bersama mereka di katil Kayra.Port lepak,gosip,makan semuanya ada.

"Kenapa hati aku kuat mengatakan Irene punca semua ni ?"

Semua memandang Ratna.

"Aku rasa lama dah.Tapi ini peluang untuk diorang berlovey dovey so aku biarkan." kata Kayra dengan gembira.

Luna dan Fara menggangguk tanda menyokong Kayra.

"Aku pun okay.Tapi kita kena buat something.Biar Irene tu terima padah dia."

Mereka semua memandang sesama sendiri dengan senyuman penuh makna.





Aurora memandang Rayyan disebelahnya.

Dua-dua mengeluh.Lupa pulak Bilik Pengawas kunci.

"Aurora,kau call Irene ?"

Aurora menjeling lelaki di sebelahnya.

Rayyan membuat muka comelnya.Aurora membuat muka geli.Pikir dia cair ? Tapi cair jugaklah sebab muka Rayyan ni tampan.

Aurora membuka telefonnya.Sempat Rayyan menjeling ke arah wallpaper milik Aurora lantas dia tersenyum.

Aurora yang menyedarinya terus memandang Rayyan sambil jelingan tajam.Dia terus ke satu sudut untuk menjauhkan diri daripada Rayyan.

Rayyan tersengih sendiri.Wallpaper Aurora muka dia.

"Dalam diam eh kau " katanya perlahan.

Aurora terus muncul di belakangnya.Rayyan memberi senyuman manisnya.

"Rayyan,aku tau kau happy si Irene senget tu datang sini kan ?"

Aurora membuat muka bekunya.

"Not dear.Aku speechless tadi tengok lock screen kau."

Rayyan mengangkat keningnya.

Tiba-tiba Irene muncul sambil termengah-mengah.

"Nah kunci."

Rayyan terus mengambil kunci itu lalu membuka pintu bilik itu.

Mereka berdua terus masuk ke dalam bilik itu.Belum sempat Rayyan menutup pintu , Irene menahan pintu itu.

"Boleh aku tolong ?"

Rayyan melepaskan pintu tersebut.Irene dengan senyuman sinisnya kepada Aurora lalu masuk ke dalam bilik itu.

Aurora menjeling.Sibuk betul perempuan ni.

Beberapa minit kemudian .......

Sedang Rayyan dan Aurora merancang sesuatu , tiba-tiba Irene yang berada di depan laptop memanggil Rayyan.

"Rayyan ! Ni nak buat macam mana ?"

Rayyan mengeluh.Kacau betul dia nak luangkan masa dengan Aurora.

"Rayyan, pergilah.Nanti merengek pulak." kata Aurora.Rimas betul.

Rayyan terus duduk di sebelah Irene lalu mengendalikan laptop.Irene tersenyum sinis kepada Aurora.

Aurora buat tak tahu sahaja.Malas layan perempuan tak cukup akal.

Setelah selesai membantu Irene,Rayyan ingin kembali ke tempatnya tetapi lengannya dipegsng oleh Irene.

"Auch Ray ! I sakit perut."

Aurora terus menghampiri mereka berdua.

"Kenapa pulak ni ?"

Rayyan memandang Aurora.

"Irene sakit perut."

Irene membuat muka kesian padahal sengaja.

"Kak Irene,jom Aurora hantar pergi dorm."

Irene merengek sakit.

"Nak bangun pun tak boleh.Sakit sangat." Dia memandang Rayyan.

"Rayyan,aku call Kayra kejap suruh papah Kak Irene."

Rayyan mengangguk lalu memandang Aurora dengan mata cukup kasih sayang.

"Apa ?! Aku kesian tengok Kak Irene.Macam orang nak beranak dah."

Irene menahan tangan Aurora yang sedang menaip sesuatu.

"Tak payah susah,Aurora.Bawak pergi bilik sakit je.Rayyan tolong ?"

Rayyan terus memapah si Irene.Dia memandang Aurora dengan pandangan terpaksa.

"Dear Aurora ! Don't worry ! Aku just papah je.Okay ?" kata Rayyan di pintu bilik sambil memapah Irene.

Aurora menjeling.Asal pulak nak risau ?

Aurora mengangkat bahu lalu meneruskan kerjanya.







Rayyan mengeluh sendiri.Dasar Irene kacau line !

Rayyan terus memasuki bilik tersebut setelah selesai daripada ' mengurus ' si Irene senget.

Dia memandang Aurora yang tertidur bersama buku nota miliknya.Nampak comel.Rayyan tersenyum sendiri.Ada agenda tersembunyi.

Dia terus membuka hoodie yang dipakainya lalu meletakkan di kepala Aurora.

Orang letak dekat belakang,dia letak dekat kepala.Mati anak orang nanti.

Rayyan terus ke sebelah Aurora lalu meletakkan kepalanya di meja lalu tertidur sambil merenung wajah Aurora yang ditutup olehnya.

Beberapa minit kemudian .........

Rayyan mencelikkan matanya.Terlihat Lukman dihadapannya sambil tersengih.

"Amboi kau ! Buat kerja ke dating ?

Rayyan terus tersedar.Bukan dia dengan Aurora ?

"Mana Aurora ?" soal Rayyan gelisah macam kucing hilang anak.

"Nasib aku datang.Kalau tak aku tak tahu apa jadi."

Rayyan mengerutkan dahi.Apa yang Lukman merepek ?

"Kalau tak sampai ke malam jadi kes besar pulak.Lagi satu,tak elok berdua-duaan bang.Ada lagi sorang." kata Lukman lalu menepuk bahu Rayyan.

Rayyan terus mengetuk kepala si Lukman.

"Kaulah orang ketiga tuh." Rayyan terus menilik jam tangannya.

"Eh , dah pukul 6 petang ?! Bye ! Aku pergi solat dulu."

Rayyan terus gelabah keluar ke surau.Solat itu tiang utama tau ! So jangan tinggal solat.

Lukman menggeleng lalu mengemas barang si Rayyan.Untung dapat Lukman ni.Kawan mithali.




:/ sorry klau hmbar --

The Prefects ( 2020 )Where stories live. Discover now