B1~Terpaksa Terima >_<

275 11 4
                                    

"Baba apa ni Eya muda lagi kut!"

"Baba tolong la Eya taknak kahwin..."

Eya merayu agar babanya tidak memaksanya untuk berkahwin dengan lelaki pilihan babanya itu.

"Baba tak kira Eya kena kahwin juga! Bukannya baba bagi Eya kahwin dengan ketua samseng , baba dah tapis asal usul family dia!"

Baba tidak mahu kalah dgn Eya.

"Fine baba kalau macam tu Eya ikut je cakap baba!"

Eya sudah muak dengan babanya yang sukar untuk ditewaskan .

Dia berlari memasuki biliknya tiba²

'BANG!'

Dia menghempas kuat pintu bilik (nasib baik tak roboh 😆)

"BABA JAHAT!"

"EYA BENCI BABA!"

Eya menjerit kuat di dalam biliknya seketika air mata Eya jatuh mencurah-curah.

"Ummi kenapa baba nk Eya cepat² kahwin , ummi , Eya muda lagi .... Eya taknak kahwin lagi . Tahun ni umur Eya baru 21 , Eya dah janji dengan ummi nak jaga baba sampai umur Eya 26 , baru Eya nk fikir pasai kahwin.....!"

Eya menangis sambil memegang gambar arwah umminya sambil meluahkan perasaan yang terpendam.

Alangkah bagusnya jika ummi masih ada ......

Baba Eya berada betul ii di hadapan pintu bilik anak putrinya itu.

Dia mengeluh perlahan

"Eya,baba bukan nak paksa Eya kahwin tapi entah ii baba dah pejamkan mata sebelum tengok Eya kahwin....."

"Baba cuma nak tgk anak baba kahwin tu je.."

"Hmmm... Kalau Eya taknak takpe baba sanggup jaga Eya sampai baba mati ..."

Baba Eya mengalirkan air mata.

Eya membuka pintu biliknya lalu memeluk erat tubuh babanya.

"Eya minta maaf baba, Eya bukan taknak dengar cakap baba cuma Eya risau nnti baba tinggal sorang ii ..."

Kata Eya lagi

"Iya sayang baba faham.."

"Dah ii jngn nangis lagi nnti tak comei anak baba sorang ni"

Pandai pula melawak dia ni org tegh feeling² sedih ni

"Ish baba ni ...."

Slot Rayyan

"What? Kahwin?"

"No daddy no!"

Rayyan mengeluh kuat.

"Why? You nk tgk daddy masuk kubur baru you nk kahwin ke hah?"

Masak aku! Apahal pula dgn daddy ni salah makan ubat ke pagi tadi tetiba suruh aku kahwin ni.

Keluh Rayyan dalam hati

"I don't care. Apa yang daddy tahu tahun ni Rayyan kena kahwin juga full STOP!"

(Ahh ... Dia main full stop pula ni yg aduh ,otak tolonglah berhubung. Alasan apa aku nk bagi kat daddy ni .)

Jeng jeng jeng mentol menyala...

"But daddy , I don't have a girlfriend! Daddy nk suruh Rayyan kahwin dgn apa , takkan dgn patung kut? "

Rayyan cuba sedaya upaya untuk melepaskan dirinya

"Yes I know , sebb tu daddy dah carikan calon isteri untuk Rayyan . She is good girl ok!"

Kelibat mummynya muncul

"Mummy! Help me!"

Jerit Rayyan

"What is going wrong here?"

Mummy sudah buka mulut
Jadi bersedialah untuk dikalahkan HAHAHAHA

"Daddy ni pepagi buta suruh Rayyan kahwin tapi Rayyan taknak! Mummy please la!"

Rayyan cuba membodek mummy

"That's good idea ma boy! Mummy pun teringin nk ada menantu, apa orang kata......"

"Nak merasa la juga ada anak perempuan haaa gituww...."

"Lagipun Rayyan ni bukannya muda lagi tahun depan dah umur 30 haaa .. Kalau takde org nk jadi la bujang terlajak!"

"Ish takde keje mummy nk kena jaga Rayyan sampai tua!"

"tak kuasa sis... "

Mummy Rayyan tergelak kecil sambil menepuk bahu suaminya.

"Ye la ii anything make you happy I do la"

Tu dia speaking ke dasar laut HAHAHA (akibat nk melawan parents tapi gagal jua)

"Mummy daddy Rayyan keluar kejap laa ada keje nak buat, ptg baru Rayyan balik
Muah 😘!"

"Yela sayang tau nk mengelak je keje haishh bawa moto elok-elok"

Suara mummy Rayyan sedikit menjerit

Mau tak menjerit anak terunanya memang kalau naik moto kalah mat rempit

Mafia Itu Imamku! Where stories live. Discover now