Hoofdstuk 5: Twee jaar later...

189 8 0
                                    

2 jaar later.....

"Eyyy Selena! Pssssttt, hier!" Ik kijk op van mijn boek en kijk het Frans lokaal door. Zara zit naast me en voor me zit Ava. We zijn nu beste vriendinnen geworden, al duurde het even voor Ava en ik vriendinnen waren. We zitten met de hele roedel op een lokale school in de stad, en ik heb veel getraind sinds ik bij de BlackCrystal pack zit. Ik heb nu een dijk van een conditie en ik heb een goed maatje, precies dun genoeg, maar niet té dun. Daarom ben ben ik samen met Zara en Ava erg populair op deze school met vooral jongens. Oh, en degene die me net riep is een jongen. "Wat is er, Johan?" Fluister ik naar de jongen die achter me zit. Ik kijk nog even naar voren om te kijken of de Frans lerares er is, maar ze is iets aan het printen, dus ik draai me naar hem om. "Ik wou even vragen.... Uhm......" Stottert Johan. Ik zucht en draai me weer om.

"Wat was er?" Fluister Ava. "Oh, hij wou me weer uit vragen," Zeg ik. "Maar hij weet dat ik niet date." Zara lacht zachtjes. "Iedereen weet dat je niet date, maar toch blijven alle jongens je vragen." Ava gniffelt. "Ja, dat zou ik ook doen als ik een jongen was. Je kan het maar proberen, misschien geeft ze het een keer op." Ik glimlach slapjes. "Alsnog niet. Ik zou het ook niet leuk vinden als James met een ander date." Ava zucht en kijkt Zara strak aan. Ik kan zien dat ze iets hebben besproken.
"Wat?" Zeg ik met gefronste wenkbrauwen.
Zara kijkt weg en Ava ook. Nu weet ik dat er zeker iets mis is. "Wat? Kom op, je weet dat je me alles kan vertellen." Ava trekt net haar mond open als de docent weer binnen komt, en miemt 'na de les'. Ik knik en ga verder met huiswerk maken.

In de lessen daarna weigeren de meiden verder iets erover te vertellen, en ik wordt er gek van. Johan probeert nog steeds mijn aandacht te trekken, en het irriteert me mateloos. Aan het eind van de dag pak ik mijn leren jack en rijd, samen met Zara en Ava, terug naar ons huis. De roedel woont sinds een tijdje in huizen die over de hele stad verdeelt zijn om alles in de gaten te kunnen houden. De loods is nog steeds onze verzamelplek, maar we hebben besloten dat verdelen de beste oplossing is. Ik woon met Zara en Ava in een huis. Oh, en een leuk feitje is dat ik sinds kort beta ben geworden, en Zara officieel Gamma is geworden. Ik ben zo blij! Ik had nooit gedacht dat ik zo'n hoge functie zou krijgen in een roedel, zeker niet deze.

Als we bij ons huis zijn aangekomen parkeren we onze motoren in de kleine achtertuin en gaan naar binnen. Ik ga voor de tafel staan en sla met platte hand op de tafel terwijl ik Zara en Ava allebei aankijk. "En nu, wil ik graag weten wat er aan de hand is," Zeg ik streng. Zara en Ava kijken elkaar aan en daarna gebaart Ava dat ik moet gaan zitten.

Ik ga zitten op de zwart leren bank en de meiden gaan tegenover me zitten op de stoelen. "Je weet toch over dat verbond dat we laatst hadden gesloten? Van dat we met een paar roedels bondgenoten zijn, en dat we elkaar helpen?" Begint Zara. Ik knik en Ava gaat verder. "Nou, een van de roedels heeft om hulp geroepen. Ze hebben last van rouges.... En.... En...." Ik tik met mijn voet op de grond en trek een wenkbrauw op. "En wat?" Zara kijkt Ava aan. "Uhm..... Het is je oude roedel. Ze hebben gevraagd om de Alpha, Beta en Gamma, maar als je niet wilt gaan is het ook goed. We zeggen wel dat je ziek bent." Mijn hart staat voor een seconde stil en ik staar naar de witte muur achter ze. Mijn.... Oude roedel? Ze hadden het toch zo goed geregeld?

Zara en Ava kijken me afwachtend aan terwijl ik een mini paniekaanval krijg. "Nee, nee. Ik ga mee. Het zou alleen maar raar zijn als de Beta niet opdaagt omdat ze plotseling ziek is." Ik zucht diep. "Ik moet me alleen even voorbereiden. Het is namelijk nogal veel om te verwerken." Zara knikt begrijpelijk. "Misschien kunnen we naar de kapper gaan? Als Selena haar comeback gaat maken moet ze er fantastisch uitzien." Zara knikt en denkt even na. "Hmmm welke kapper is de beste hier.... Oh! Ik weet het al! Die ene op de hoek van de straat!" Ze knipt met haar vingers en gluurt naar Ava. "Die is echt een goede kapper...." Ava houdt haar lach in. "Ja, en hij heeft ook looks....." Ik rol met mijn ogen. "Jullie kunnen ook nooit serieus zijn," Zeg ik speels terwijl ik ook mijn lach moet inhouden. "Nou, ik neem aan dat we over twee dagen vertrekken?" Zara en Ava knikken. "Oke, ik ga alvast mijn spullen pakken. Dromen jullie maar verder over die kapper. Oh, en als jullie klaar zijn kunnen jullie een afspraak gaan maken voor vanmiddag. Ik wil wel weten wat voor skills hij heeft,'' Zeg ik met een glimlach. Ava en Zara grinniken en ik ga naar boven om mijn spullen alvast te spullen. 

''Selena! Selena! We hebben een afspraak bij die kapper!'' Zara sprint de trap op en smijt mijn kamerdeur open. ''Hij zij dat hij een plaatje vrij zou houden voor ons!'' Ik knik en sta op. ''Hoelaat is de afspraak?'' Ava komt ook naar binnen en kijkt op een briefje. ''Uhm... Over een uur.'' Ik knik nogmaals en kijk mijn kamer rond. ''Ik ga dit nog even opruimen, en dan kunnen we alvast vertrekken. Jullie zullen het vast niet erg vinden als jullie eerder bij die kapper zijn.'' 

Hoofdstuk 5! Zijn jullie nieuwsgierig naar de kapper?

The Most Beautiful MateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu