Chapter 22

34 2 0
                                    

Jag packade upp mina saker i mitt gamla rum hemma hos mamma. Det kändes konstigt att vara tillbaka i detta huset som jag växt upp.
Så många saker som jag aldrig kommer glömma men också vissa saker som jag önskar att man kunde glömma.

Jag hängde in mina kläder i garderoben när jag fastnade med blicken på ett kuvert med texten ''you & I'' på.
Jag öppnade kuvertet och fick tag på tre automat kort.
De tre korten hade mig och Harry på.
Det var den sista veckan innan han skulle åka iväg på turné.
Vi kom överens om att varenda sak vi gjorde skulle tas kort på,så vi skulle minnas stunderna tillsammans.

Igår kunde jag verkligen inte somna i Isabellas gästrum.
Jag hade så många tankar runt Harry och mig.
Tänk om han blir tillsammans med någon ny?

@Harry_Styles
Wrote a new song yesterday.
So exited for ya to hear it!
It means alot to me.xx

Låten handlar väl säkert om hur otroligt bra han mår utan mig.
Det är iallafall så det känns.

****Harry's pov****

I miss her.
I freaking miss her.
Kissing her one last time was hard knowing that this maybe is the last time i feel her lips on mine.
I know what i did was stupid but i love her so much.
I never really loved someone before,exept from her.
I didnt talk to her beacuse i know she deserves someone who can be with her all the time.
Someone who make her feel good.

I'm a wreck as i been all those days without her.
I'm not doin anything on the days exept from getting up go on stage and perform and sometimes interviews.

Yesterday i wrote a song about her. I cant get her out of my mind and it drives me nuts.
I need her so fucking much.

I opened up my block with the song in it.
''NIALLER!'' I screamed as loud as i could. The others in the hotel probably think i'm an idiot.
But i couldnt care less.

''What's up mate?'' Niall asked me with fast breathing.
He looked as he just got up from bed. His blonde hair was a mess and didnt stand up as i always does.

''I wondered if you could play this?'' I asked him as i gave him the song. He red it through and picked up his guitar to play it.

''Is this about Sara?'' He asked me and i gave him a warning blick.
I dont want no one else to bring her up eccept from me.
''Haz you need to talk to her'' he tried with me but i just shruged it off and walked out of the room.

*** Sara's pov***i
Jag tog på mig mina spring skor och spring kläder.
Jag behövde ett sätt att få ur mig min ilska eller bli distraherad på.
Jag kände till området lite så jag bestämde mig för att springa ner mot stan och tillbaka.
Jag satte på låten
"GDFR'' samtidigt som jag började springa.
Mina fötter rörde sig smidigt.
Jag hade inte en bra kondition eftersom att jag inte har tränat på länge förutom gympa lektionerna i skolan.
Jag passerade en affär med affisher på. Jag stannade till för att kolla lite och fick syn på en artikel ''Harry Styles dumpar Sara för en modell''
Jag blev så trött på alla spekulationer hit och dit.
Jag gjorde slut med honom han gjorde inte slut med mig.
Jag tog upp min mobil och slog in Niall's numer.

''Hello Sara'' svarade han väldigt snabbt.
Det kändes skönt att höra honoms röst igen. Jag saknade han så mycket, vi hade en så bra kontakt det sista, han har informerat mig att Harry mår bra alla dagar då han vägrade prata med mig.

''Hi Nialler, how are things?'' frågade jag honom.
Det kändes konstigt att börja prata engelska igen efter att jag pratat svenska med så många det senaste.

''It's just good, why are you calling?'' frågade han mig med en fundersam röst.
Jag ville dölja det faktum att jag bara ringde för att höra om Harry träffat någon ny eller om han mår bra.

''I just wanted to talk to my best friend? Is something wrong with that?'' frågade jag honom och försökte låna övertygande vilket inte lyckades så bra.

''Harry is fine Sara'' jag antar att Niall känner mig för väl.
Det går helt enkelt inte att lura honom.

''But-'' niall avbröt mig lika snabbt som jag sagt första ordet.

''No he hasnt met anyone new'' berättade han för mig.
Vilket fick mig att lättna.
''Need to go, bye'' he said as he hung up on me.

-

2 månader senare

''Är denna fin?'' frågade jag mamma samtidigt som jag klev ut ut omklädningsrummet med en balklänning på.
Hennes tårar rann ner för hennes kind.
Hon reste sig upp från sin stol och torkade bort några tårar med sin näsduk.

''Du ser fantastisk ut Sara'' sa hon och jag mig en stor kram.
Jag hade saknat mamma, det var något med henne som var så annorlunda.

''Tack mamma'' viskade jag i hennes öra när vi stod och kramades och grät.
Jag och mamma har inte haft en så bra kontakt när jag lämnade för att åka till London men jag har fått mina förklaringar.
Det är på detta viset mamma är och jag antar att hon inte kan ändra på det, det är nog helt enkelt jag som måste lära mig att acceptera henne såhär.
Den senaste månaden har jag och mamma suttit och pratat i timmar om vad som har hänt.
Jag har berättat om Harry och om Rosie samt One Direction såklart då.

''Ska du verkligen gå med Isabella och Amanda på balen?''
Frågade hon mig för den hundrade gången.
Jag suckade och gav henne en menande blick innan jag sa samma sak igen.

''Ja tre bästa kompisar som är singlar kan ju inte bli bättre''
sa jag och skrattade till av minnet av oss tre sittandes i soffan de senaste veckorna och kollat på olika serier och gråtit över våra ex.
Isabella gjorde slut med Hassan eftersom att hon var trött på att han aldrig var hemma, det ända han gjorde var att sitta på Mc Donalds eller köpa upp alla pengar på kläder.
Ja tro mig det var det enda han gjorde.
I England var modet att sitta på Starbucks och här i Sverige var det tydligen Mc Donalds.
Viking gjorde slut med Amanda eftersom att han trodde att Amanda var otrogen med Fredrik vilket hon absolut inte var. De var bara bra vänner och det var allt.
Jag själv tänkte på Harry och alla hans tjejer han hade blivit
i hop parad med det sista.
Sakta men säkert har jag börjat komma över honom.
Det är jobbigt att se eller höra honom eller att läsa om honom men bortsett från det så är allt bra.

Min mobil började vibrera inne från omklädningsrummet så jag släppte taget om mamma för att svara.

''Hej det är Sara'' svarade jag i telefonen.

''Hej älskling'' överraskade Samuel mig.
Oj jag hade kanske glömt att berätta det.
Jag och Samuel dejtar och har gjort det ett tag nu och förra veckan blev vi officiellt ett par.
Samuel var allt man kunde drömma om. Han var snäll,trevlig,passade bra ihop med mamma, bodde nära,snygg och rolig. Vad mer kan man önska sig?

''Jag har en överraskning åt dig, jag hämtar upp dig vid din mammas hus ungefär vid klockan 18:00'' sa han och la på mystiskt. Undra vad han hade på gång.

Jag vet faktiskt inte om det andra killarna har berättat för Harry att jag har en pojkvän.
Det som smärtades mest var att han inte verkade bry sig längre. Det senaste har Harry tweetat massor av konstiga tweetar som tex
@Harry_styles
Dont let me go cause i'm tierd and feeling alone.

@Harry_Styles
Hope you still wear your necklace

@Harry_Styles
I'm a fool for you

Jag vet att alla tweets var riktade mot mig.
Men jag hade inte brytt mig så mycket. Allt med media hade lugnat ner sig vilket som var skönt.
Allt hade blivit så lugnt nästan lite för lugnt.

-

När vi kom hem till huset tog jag fram min bruna slitna bok där jag skrivit min dagbok det senaste i och även lite texter som suttit i mitt huvud.
Jag tog fram min special penna och började skriva ner en text.

~ As we grew older our smile started to fade away
Our heart took the strengt and left it with pain.
I want to hold you tight until late at night even if i know
That you and i said goodbye.
I dont want you to see my burnings tear stream
We where just a daydream~

***skit kapitel jag vet jag vet..
Är as trött osv så ska sova nu.
Jag kommer uppdatera oftare men kortare kapitel, hoppas ni alla mår bra och fortsätt att läsa helt enkelt så ses vi snart!

Pretty Lies.Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt