[Su Özdemir]
Mastechefteydim,hayallermde. Heyecandan kalbim yerinden çıkacak gibi atıyordu.Çekim başladığında şefler tek tek herkese söz hakkı verirken ben atrafa bakınıyordum ki ismimi duymamla Mehmet şefe döndüm.
"Su,Sen ne düşünüyorsun ilk on altıdasın.Duyguların."
"Çok heyecanlıyım şef.Hayalimdi burası benim ve gerçek oldu çok mutluyum.Ee bu kadar.."
Şefler beni başıyla onaylayıp yanımdaki uzun boylu bandanalı çocuğa söz verdi. Herkes tek tek konuştuktan sonra sıra ilk kaptanlık oyununa gelmişti.
"Evet ,kutuların yanlarından tutun arkadaşlar.Üç diyince açıcaksınız....1..2..3Açın"
Herkes tahminde bulunurken Mehmet şef konuştu
"Arkadaşlar,ilk kaptanlığı kazanmak için yapmanız gereken şey,TULUMBA."
Daha önce hiç yapmamıştım tulumbayı ,ama etrafımdaki insanlardan anladığım kadarıyla çoğunluğun da pek fikri yoktu.Şefler süreyi başlatınca hemen hamuru yapmaya koyuldum ve herkesin hamurla uğraştığını görünce de doğru yolda olduğumu anladım.Hamurum hazırdı şımdi kızartmam gerekiyordu ama yağı sıcak mı olmalıydı soğuk mu.Etrafıma bakındığımda bazıları sıcak bazıları soğuk yağa atıyordu.Yanımda Emire bakınca kendinden oldukça emin gözüküyordu soğuk yağa attığını görünce ben de öyle yaptım.
Süre bittiğinde ellerimizi kaldırmıştık.Tulumbalarım pek de fena durmuyordu yanımdaki Emire baktım benimkilere benziyorlardı sonra arkamdaki uğura bakınca gülmemek için dudaklarımı birbirine bastırdım uğur beni farketmiş olacak ki
Uğur:Gül ,gül komikler bayağı.Niye böyle oldular anlamadım emirin yaptıklarının aynını yaptım ama onunkilerle alakası yok.Gerçi onunkiler de pek iç açıcı durmuyor ama.
Gülüp devam ettim.
Su:Ben de ondan baktım.Ama dediğin gibi pek iç açıcı durmuyolar ya..
Uğur gözünü tabağında gezdirip geri bana döndü
Uğur:Seninki benzemiş bayağı.
Sonra Emire döndü.
Uğur:Emir.
Emir bize dönerken göz göze geldik kısaca.
Emir:Hm?
Uğur:Nasıl gitti?
Emir:Yani,iyiydi yaseninkine bakarak.
Emir ve ben gülünce uğur gözlerini devirdi.
Uğur:Biz senden baktık yanlız
Emir kaşlarını kaldırdı
Emir:Siz.
Su:Ben de.
Emir gelip benim tabağıma baktı.
Emir:Seninki benzemiş de...Ya bir de niye benden bakıyorsunuz ki.Ben ne anlarım tulumbadan.
Omuz silkip cevap verdim
Su:Emin görünüyordun kendinden.Ben de bir bildiği vardır dedim.
Emir gülüp başını iki yana sallayınca ben de güldüm.O sırada şeflerin yanımıza gelmesiyle suratımdaki sırıtışı silip ciddi bir ifade takındım.
M.Şef:Dah önce yaptın mı?
Su:Yapmadım şef.
Mehmet şef başıyla onayladı.
M.şef:Belli oluyor..
Su:Çok mu kötü?
Kaşlarını kaldırı