Deel 11

1.3K 33 1
                                    

Het shoppen met Denise was super gezellig. En met super gezellig bedoel ik dat ik veel te veel geld heb uitgegeven. We hebben allebei een compleet nieuwe outfit gekocht. Denise ging voor een zwart rokje met daarboven een zilveren top met een ronde hals en prachtige hakken. Ik wilde eigenlijk eerst hetzelfde topje aan proberen maar toen kwam ze aanrennen met een jurkje die ik "moest" passen. Als je Denise kent weet je dat je sneller klaar bent als je hem aantrekt in plaats van dat je met haar in discussie gaat. Dus ik paste het. Normaal zou ik nooit zulke kleding kiezen maar uiteindelijk heeft Denise me overtuigd. ze zei letterlijk: 'Kom draag hem voor mij, jij kan zo'n v-hals hebben zonder bh en er killing uitzien. Bij mij valt alles weg. Dus als bff ben je wel verplicht om me dit plezier te gunnen'. We konden er allebei om lachen en uiteindelijk heb ik hem gekocht. Het is een zwart jurkje met subtiele glitters die strak om m'n lichaam zit. Naar mijn mening is het misschien net iets te kort maar ik ga toch bijna nooit uit dus voor deze ene keer.... De jurk heeft een hele open rug en een v-hals. Ik heb bijna dezelfde schoenen als Denise maar dan net ietsje lager. Ik loop niet zo vaak op hakken en ik wil ook een beetje kunnen genieten en niet halverwege niet meer kunnen lopen.

Na het winkelen heb ik voor ons gekookt en zijn we lekker een filmpje gaan kijken. Ik kon toch uitslapen en Denise die gaat altijd gewoon door. Zij moet wel voor de AMX week bij haar bedrijf staan om 9:00. Reede had me al geappt dat hij me komt ophalen thuis. Denise komt vanuit haar bedrijf naar school daar haal ik haar op en dan lopen we samen naar Reede z'n huis want dan zal ik de weg wel weten. Dan kunnen we ons daar klaarmaken voordat we uitgaan.

Ik word pas om 11:00 wakker. Ik heb echt heerlijk geslapen. Ik kan de hele dag rustig aan doen want Reede komt pas om 16:00. De afwas van gister staat er nog dus ik beslis mezelf nuttig te maken en af te wassen. Ook ruim ik m'n studio een beetje op. Het is 21 vierkante meter dus ik ben zo klaar. Denise woont 2 verdiepingen boven mij. Dat komt heel goed van pas als we het laat maken. We hoeven allebei niet in het donker naar huis te lopen. Het is even 2 trappen omhoog of naar beneden en dan zijn we er. Meestal spreken we bij mij thuis af omdat het bij mij altijd opgeruimd is.

Als ik net de stofzuiger uitzet hoor ik dat m'n telefoon gaat. Ik ren naar de bank, waar mijn telefoon ligt. Het is Reede. Huh, het is pas 13:00 dus ik hoef nog lang niet klaar te staan. En waarom in godsnaam videobelt hij???!!!??

Shit, ik probeer m'n haar een beetje te fatsoeneren en neem dan snel op.

'Hey' zeg ik, 'Je komt toch pas om 16:00?' vraag ik.

'Heey, ja klopt. Ik had pauze en ik dacht als we even zo videobellen dan kunnen we weer een half uurtje afstrepen' .

'Oh, uh, oke'

'Of was je druk bezig?', vraagt hij. Hij grijnst naar me.

'Neehoor, ik was alleen even aan het opruimen, stofzuigen enzo'

'hmmh, vandaar' zegt hij.

'wat?!? wat vandaar?', vraag ik. Wat bedoelt hij nou?

'Niks hoor, je zag er een beetje.. gehit uit. Ik dacht misschien stoor ik je'

'hè?' ik snap hem niet.

'Lieverd, met die blos op je wangen zou iedereen denken dat je hele andere dingen aan het doen was'

'Wat...omg... Reede, doe nou eens normaal. Kan je niet een half uur zonder zulke opmerkingen'. Waarom vraagt hij zulke dingen zomaar???

'hmmh' zegt hij weer. 'Anders had ik aangeboden om met je mee te doen hoor'

'Reede!!!' 'Ik ga ophangen hoor!', dreig ik.

'Ochjeej, het is al goed. Zet nou niet van die grote onschuldige ogen op. Anders kan ik straks niet verder werken. Werkbroeken zitten nogal strak weet je, op die plek'

'Denk dan 1 keer gewoon normaal, en niet als een op hol geslagen tiener die net porno heeft ontdekt, jezus' zeg ik tegen hem.

Hij begint hardop te lachen. Hij leunt achterover op z'n stoel. Ik hou van het geluid van zijn lach. Kriebels komen op in m'n buik, ik probeer het te negeren. Na deze week zien we elkaar vast nooit meer.

Ik schrik op als er hard op de deur geklopt wordt. Er wordt ook aangebeld.

'Jezus, welke aso is dat dan?' vraagt Reede.

'Geen idee, misschien is Denise iets vergeten. Maar zij heeft m'n reserve sleutel en ze zou altijd appen'

'Heb je niet zo'n kijkgaatje dinges?' vraagt hij.

'Ja, ik ga wel even kijken. Wil je blijven hangen?'

'Ja is goed'

Ik loop richting de deur en schrik enorm als er weer zo hard geklopt wordt. Jezus wat een aso zeg.

'Jess'

'Jess, doe eens open. Je neemt je telefoon niet op'

'Jess? Ik weet dat je thuis bent. Kom op doe open'

Fuck. Die stem zou ik herkennen uit duizenden.

'Jess, ik ga niet weg voordat je open doet. Al moet ik die deur intrappen'

'hé, Jess, hallo' Reede z'n stem haalt me uit mijn schok.

'Jess wie is dat?'

'Ik..uhh. Dat is Dylan'

'Wat, die dude die op school ook al belde? Snapt hij de hint niet?'

'Ja maar hij is, hij is zeg maar m'n ex en ik wil hem echt niet spreken. Het is een jaar geleden dat ik hem gezien heb. Ik ben bang dat hij echt niet zomaar weg gaat. Reede, wat moet ik doen?'

'Jess, 10 minuten dan trap ik die deur in!', roept Dylan terwijl hij nogmaals op de deur bonkt.

'Jess blijf stil oke, laat hem niet merken dat je thuis bent. Stuur even je locatie door naar mij'

'Wat? uhm oke' Ik stuur snel m'n locatie door terwijl m'n handen trillen. 'Reede hij gaat met 10 minuten die deur in trappen, wat moet ik dan doen?'

'Niks, ik ben er met 5 oké, hou me aan de lijn. Als er iets gebeurt bel je direct de politie'

'Maar je werk' zeg ik verward.

'Jess ik ben er zo oke'

Hij heeft z'n camera uit maar blijft wel hangen, ik hoor allemaal gestommel en volgens mij het geluid van autosleutels. Ik probeer me stil te houden zodat Dylan niet zeker weet of ik thuis ben. Ik doe een schietgebed en hoop dat deze 5 minuten niet als een eeuwigheid gaan aanvoelen.

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu