Renjun mengambil begnya yg ada kat atas kerusi dia dalam kelas. Kepala dia dah okay sikit. Jadi dia terus balik kelas. Lagipun waktu kelas dah habis. Tinggal waktu belajar sendiri je.
Dia dah cakap ngan Soumin yg dia akan jadi model dia hari ni. So, lepas ni dia terus pergi bilik seni.
Pergerakannya terhenti lepas rasa yg diri dia diperhati dari tadi. Dia memandang ke hadapan lalu ternampak Jaemin memandang dia.
"Kenapa dia pandang aku? Pasal aku bercakap ngan Eric tadi ke?" fikir Renjun.
Renjun cuba hiraukan benda tu dan kemas barang dia. Lepas beberapa minit, dia siap kemas barang dia pastu pakai beg dia.
"Waeyo, Jaemin?" tanya Renjun.
"Takde pape.Saje pandang." balas Jaemin.
"Okay." kata Renjun lalu bergerak keluar kelas.
Lepas Renjun keluar, Jaemin menampar pipinya perlahan. "Apa kena lah dengan aku ni? Lantaklah. Yg penting Renjun bercakap ngan aku tadi. Aku nak cite kat Eric." kata Jaemin sendiri.
>>>>>>
Soumin dan Lia berjalan pergi bilik seni sesama. Diaorang pun bercadang nak buat lukisan tu sama2 hari ni. Yangyang pun okay je dengan muka dia yg luka2 tu jadi diaorang pun on je lah.
Sampai je kat dalam bilik tu, diaorang ternampak ada beberapa orang dalam tu, sibuk jugak menyiapkan lukisan mereka.
Soumin memandang ke arah sudut lalu ternampak Renjun tengah duduk kat situ sambil baca buku dia.
Pandangan Soumin terkaku kat dia lama. Apahal lah Renjun tu nampak attractive sangat? Dengan cahaya yg datang dari luar tingkap, terkena kat muka dia tu.
Perfect!
Jap....pahal aku berdrama pulak ni? Abaikan.
Aku pergi ke arah Renjun manakala Lia pergi ke arah yg bertentangan. Sampai kat depan Renjun, dia berdiri disitu.
"Jomlah start." ajak Soumin.
"Oh....okay." kata Renjun lalu menutup bukunya lalu diletakkan di dalam beg.
Soumin pergi mengambil standnya lalu dibawa ketengah sedikit. Renjun pulak mengangkat kerusinya lalu duduk di hadapan Soumin.
"Hmmm....apa kata kau menghadap ke kanan kau sebab aku nak lukis side profile kau."
Renjun pun mengalih posisi duduknya menghadap ke kanan. "Macam ni?"
"Haa....betul2. Pastu lengan kiri kau letak kat bahagian muka kanan kau. Cam tutup separuh gitu."
"Hah? Tak faham." balas Renjun.
Ya.....saya yakin anda pun tak faham. Kejap...saya terangkan.
YOU ARE READING
(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT Dream
Fanfiction"Woi, kau dah janji an? Jangan nak banyak songeh!" "Saya tak cakap pape pun tau!" "Tkde2. Kau sini. Aku nak cium kau."