11. Bölüm

1.9K 122 379
                                    

Olgu'nun mekanına gelmiştik bizimkilerle. Yani Berkan, Cemal ve Lale'yle. Bana kalsa bu suratla dışarı çıkmazdım ama dün Nisa'nın sayesinde özgüvenim gayet yerindeydi. Olgu sahneye çıktığında hepimiz ona döndük tabii. Belirli günler canlı müzik yapılacaktı artık mekanında ve bugün de onlardan ilkindeydik. "Hepiniz hoşgeldiniz önce. Bugün çok değer verdiğim arkadaşlarım da burada." Doğrudan bize baktığında meraklı bir kaç yüz bize dönmüştü. Cemal hemen üzerini düzeltirken ben gayet kendimden emin duruyordum.

"Ve çok yetenekli olduğunu düşündüğüm biri var içlerinde. Barış eğer beni kırmazsan mekanımda söylenecek ilk şarkı senden gelsin kardeşim benim." İçimden bir tık kızsam da alkış sesleri yükselince ayağa kalktım. "Geldim kardeşim benim geldim." Sahneye ilerlerken Nisa'yı gördüm. Derin bir nefes aldım ve yoluma devam ettim. Sonunda sahneye çıkmıştım. Mikrofonu elime alırken onlarca insan bana bakmıştı. "Öncelikle kardeşime teşekkür ediyorum. Biliyorum hepiniz buraya eğlenmek için geldiniz. Ama sizinle içimdekileri anlatacak bir şarkıyı paylaşmak istiyorum. Merak etmeyin fazla vaktinizi almayacağım." Gitarı elime alırken sahneye konulan sandalyeye yerleştim.

"Bu şarkı aranızda benim için bir zamanlar çok özel olan, unutamadığım kadına. Bu şarkı senin için..." Gitarın telleri üzerinde gezinen parmaklarım heyecandan terlerken güldüm. "Biraz heyecanlandım karşınızda galiba." Derin bir nefes aldığımda parmaklarım yeniden gitarın telleri üzerinde gezinirken nihayet anlamlı ritimler çıkarmaya başlamıştım.
Tüm şarkıyı gözlerim kapalı söylerken o kısma geldiğimde kalabalıklar içinden Nisa'yı bulup dolu gözlerinin tam içine baktım. "Ve sil gözünün yalnızlıklarını... O an fısılda duvarlara adımı..." Gözlerinden süzülen bir kaç damla yaş kalbime bir ok gibi saplanırken gözlerimi kapatıp çok kısa bir an için duraksadım.

"Bin bıçak var sırtımda, biniyle de adaşsın. Her biri hayran sana..." Gitarın tellerine son bir kez vurduğumda büyük bir alkış sesi duyulmuştu. "Teşekkür ederim, hepinize iyi geceler." Sahneden inerken masaya döndüm hemen, ceketimi ve telefonumu aldım. "Nereye oğlum?" Berkan'a döndüm. "Hesap mı vereceğim?" "Yine niye atarlandın acaba?" "Daraldım artık Beko. Hayat benim hayat. Sal artık beni. Her şeyin hesabını veremem boğuldum." Berkan bir şey diyecekti ki Cemal girdi araya. "Berkan Barış haklı bir rahat bırak adamı." "Aman banane ne bok yerse yesin." "Öyle yapacağım zaten."

Masadan uzaklaşırken bir kız yanıma doğru ilerleyip durdurmuştu beni. "Selam." "Ee acelem var aslında benim." "Yaa ben şey diyecektim..." Kız utanıp kızarırken anlamıştım ne istediğini. Elimi uzattım ona. "Telefonunu alabilir miyim?" Telefonu elime verdiğinde hızlıca numarayı tuşladım. Ve ona geri uzattım. "İyi geceler o zaman." "Sana da." Mekandan çıkan Nisa'yı görünce hızlı adımlarla peşinden çıktım ben de. Onu kolundan yakalayıp kenara çektim. Sırtını duvara yaslarken kollarımı iki yanına koyup hapsettim onu. Göz yaşlarını kuruladım önce. "Ağlama..." Ellerim yanaklarını okşarken ikimiz de sessizdik Nisa konuşana kadar... "İçeride kızlarla numaralaşıp peşimden gelmen ilginç."

Nisa'nın telefonuna bir bildirim geldiğinde güldüm. "Sen ilgilenmek istersin diye düşündüm." Nisa'nın da dudakları yukarı doğru kıvrılırken yüzümdeki gülümseme büyümüştü. "Hani biz en son görüşmüyorduk noldu o iş?" "Dedim ya gözyaşların için kendimi yakmaya hazırım diye. Sen beni dinlemiyor musun kızım?" Nisa gözyaşlarını silerken gülümsedim. "Aferin bakalım benim güzelime." "Güzelin?" "Hıhı. Bugün kaçırıyorum seni, sana bir sürprizim var." "Allah Allah, şaşırtıyorsun beni Barış."

Nisa'nın elinden tutup peşimden sürüklemeye başladım. Arabanın oraya geldiğimizde kapısını açtım. Bana gülümseyip binmişti. Ben de hemen sürücü koltuğuna yerleştim. "Aslında seni almaya eve geleceğimi düşünüyordum ama burada çıktın karşıma." "Ha baya baya planlı bir şeydi bu." "Hıhı." "Bana sürpriz hazırlıyorsun ama beni affetmedin öyle mi?" "Orayı karıştırma şimdi ya." Yaklaşıp yanağıma bir öpücük kondurduğunda gülümsedim. Evimin önüne geldiğimizde arabayı durdurdum.

Sil Gözünün Yalnızlıklarını Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin