Akhirnya.. dapat jugakaku keluar dengan batu ni.
Harap-harap tak ada sesiapa yang kacau.Rasa tak sedap hati mula menjalar secara tiba- tiba.
Riak mukaku yang memainkan peranan sebagai wanita terbahagia didunia seperti yang dirancang dalam masa seminggu hilang sekelip mata.
''Yoongi!'' Seorang wanita dengan beria-ia nya berlari kearah kami.
'Aaaaaaaaaaaaaaarghh, perempuan penyibuk!' Jimin mengetap giginya.
''Oh, Mina-ya lama tak jumpa'' Yoongi tersenyum melihat rakan lamanya.
Jimin menunjukkan senyuman yang sangat manis terhadap Mina yang langsung tidak memandang kearahnya.
Hatinya agak kepanasan kerana melihat riak Yoongi yang tidak seperti biasa iaitu asyik tersenyum memandang Mina.
Eh, aku ni siapa, aku dimana ?
Punyalah seminggu aku rancang date ni, dia kacau macam tu je?Dengan aku,kau nak senyum seminggu sekali je Yoongi.
RIP myself :').Pelbagai cara yang muncul difikiran Jimin untuk memotong percakapan mereka.
''Oh ya, Yoongi saya nak jemput awak ke majlis perkahwinan abang saya,pastikan awak datang ye,bye''
Mina meninggalkan kami setelahmemberikan sebuah kad jemputan.Dan sekali lagi aku terkedu.
Bish, dia tak sebut nama aku pun.''Yoo..'' Percakapanku dipotong dengan deringan telefon Yoongi.
''Jimin, aku pergi dulu ada urusan kat pejabat'' Yoongi melangkah pergi meninggalkan Jimin tanpa sempat mengambil minuman yang telah ditempah.
Aku terdiam, lalu mengambil minuman yang telah ditempah.
Date yang aku rancang untuk meluangkan masa bersama Yoongi hancur begitu sahaja.
Yoongi selalu mementingkan kerjanya sehingga tidak menjaga dirinya sendiri, namun kedatangan Jeon Jimin menyelamatkan dirinya yang hampir mengunjung malaikat maut.
Jimin mencebik bibir dan merasakan matanya yang mula berair.Dia mensisip kopi latte yang dipesannya tadi.
Dia menguatkan dirinya, dia sedar bahawa dia hanyalah pilihan ibubapa Yoongi dan bukanlah dari diri Yoongi sendiri.
Jimin mengeluarkan earphone lalu memasangnya ke telinga. Lagu SeeSaw mula memenuhi gegendang telinganya. Kopi Yoongi dicampakkan ke dalam tong sampah.
Dia merasakan bahawa dia sentiasa tiada peluang untuk memenangi cinta Yoongi walaupun dengan pelbagai cara sekalipun.
Perkahwinan atas berdasarkan syarikat,keluarga dan duit takkan menghasilkan cinta melainkan atas dasar hati.
Wajarkah aku hentikan semua ni ataupun bertahan?
tapi untuk apa aku bertahan? Sedangkan Yoongi langsung tidak menghargainya selama 5 bulan mereka telah berkahwin .Sarapan.
Makan tengahari.
Makan malam.Dia hanya makan dan berdiam diri tanpa berbual dengan aku, kalau bercakap pun hanya hal penting seperti 'Barang dapur suruh maid' 'Makanan ni aku tak suka' 'aku tak balik' .
Perlukah aku tamatkan sendiri?
Jimin memulakan langkah untuk pulang sendirian memandangkan hari mula gelap seperti hendak hujan.
Haih, time nilah kau nak hujan.. makin aku broken adalah..
.
.
.Sedang Jimin fokus ke telefonnya, dia mendengar siulan dari lelaki yang sedang berlepak di lorong yang tidak berpenghuni.
"Hei, buat apa sorang-sorang ni ha, tak takut ke?'' Seorang dari mereka menyentuh rambut Jimin secara perlahan.
Tangan lelaki itu ditepis oleh Jimin dan lelaki itu tertawa melihat tindakan berani Jimin untuk menepis tangannya.Dan secara tiba -tiba seorang daripada mereka menyentuh tangan Jimin.
Jimin menarik tangan lelaki tersebut sehingga menyebabkan lelaki itu terjatuh lalu Jimin menumbuk muka lelaki tersebut sehingga berdarah.
Dengan amarah kelima-lima rakan terhadap lelaki tersebut menyerang Jimin
secara serentak.''TOLONGG!!''