Seoul, Court
Jimin memakai cermin mata hitam miliknya. Kes penceraian Jimin dan Nancy sudah settle.
"Jimin, wait"
Langkah Jimin terhenti apabila Nancy memanggilnya. Jimin tidak menoleh ke arah Nancy namun dia mendengar kata-kata Nancy.
"I'm sorry, I memang tak perfect. I memang slut. Betul apa yang you kata. You deserve better. I sayang you tapi I cintakan Jungkook. Thanks"
Kata Nancy. Jimin terus blah apabila Nancy habis bercakap. Jimin berlalu masuk ke dalam kereta. Dia memerhati Nancy dan Jungkook yang sedang berjalan menuju ke kereta.
Jimin mengaku, dia sayangkan Nancy. Tapi, Nancy membuatnya macam sampah. Sama macam dia buat dekat Jihyo.
Teringatkan Jihyo, apa khabar la gadis itu dengan anak nya.
"Aku kena dapatkan Jihyo semula. No matter what"
Kata Jimin sebelum memecut ke jalan raya.
..
Argentina, Office Jihyo (seminggu kemudian)
"Hi madam"
Sapa Kim Taehyung riang. Jihyo yang sedang membuat kerjanya berhenti melakukan aktivitinya.
"Lunch jom?"
Ajak Taehyung.
"Boleh. Dekat mana? Tempat biasa ke?"
Soal Jihyo. Jihyo menongkat dagu menggunakan kedua belah tangannya sambil memandang wajah Taehyung. Kim Taehyung mencuit hidung Jihyo perlahan sehingga gadis itu mencebik kecil.
"No, sweetheart. Tempat lain. Jom"
Jihyo mengemas-gemas meja sebelum mencapai beg tangannya.
"Jom"
Taehyung merangkul bahu Jihyo lalu mereka berdua berlalu keluar dari office Jihyo.
..
Sweet Lies Restaurant
Sebaik sahaja Taehyung dan Jihyo duduk di meja makan, pelayan terus mengambil pesanan mereka berdua.
"Restaurant baru buka ke?"
Soal Jihyo sambil melihat keliling restaurant itu. Restaurant itu kelihatan begitu fancy.
"Yes, kawan aku punya restaurant. Baru buka minggu lepas. So, aku datang untuk support"
Terang Taehyung. Jihyo hanya mengangguk faham.
"Em, saya nak tanya awak. Tapi awak jangan marah tau"
Soal Jihyo teragak-agak. Jihyo tidak ingin memaksa Taehyung. Tapi jika dia tidak bertanya, sampai bila dia tidak tahu cerita yang sebenar. Bagaimana Taehyung hidup dan berada di depannya sekarang ini.
"Go ahead, sayang. Tanyala"
"Awak tak nak cerita dekat saya macam mana awak masih bernafas? Saya minta maaf kalau terlalu memaksa awak untuk bercerita"
Kata Jihyo sambil menunduk. Taehyung hanya tersengih kecil.
"Its okay. Kau tak memaksa aku pun. Aku cuma tak ready untuk cerita dekat kau"
Kata Taehyung.
"Tak apala kalau awak belum ready. Saya faham..cuma masih keliru"
Kata Jihyo dengan suara mengendur.
"No, aku dah ready"
"Awak jangan paksa diri awak"
"Tak, sayang. Aku betul-betul dah ready. So listen here carefully. I don't want to repeat twice. Masa aku di tolak masuk ke dalam emergency room, there is one person who also dying. Tapi keadaan dia lagi teruk. Keadaan dia dalam 50-50. Lepas tu aku dengar mesin hayat dia dah tamat. Then, aku tak sedar diri sebab aku kekurangan darah. Bila aku sedar je, aku tengok takde siapa di sekeliling aku. Tiada kau, Taeyong..even parents aku. Lepas tu, aku keluar dari wad untuk cari kelibat korang. Aku berhenti di bilik mayat dan i saw you. Crying. Aku datang dekat dengan kau. Cuba untuk menegur kau. Tapi niat aku terbantut bila kau kata sepatutnya kau yang mati bukan aku. So, aku sedar. Kau consider yang mayat kau ratapi itu adalah Kim Taehyung. Tapi jelas, tag di ibu jari kaki mayat tu namanya Taehyun. Bukan Taehyung. Lepas tu, aku terus blah sebab tak nak kau perasan kehadiran aku. Masa aku nak ke wad aku semula, aku terserempak omma aku. Dia terkejut dan aku pantas menarik tangan dia masuk ke wad aku. Aku bagitahu dekat omma kata jangan bagitahu yang aku masih hidup dekat kau. That's it. Sudah jelas, princess? "
* Disclaimer : Not logic at all but okay.
Jihyo terdiam. Selama ini dia meratapi mayat Taehyun? Bukan Taehyung? Kenapa baru sekarang Taehyung muncul? Kenapa tak dahulu? Banyak persoalan di mindahnya.
"Mian..saya minta maaf. Saya minta maaf sebab lalai tak tengok tag dekat ibu jari kaki mayat tu. Saya sangka awak dah takda. Pergi buat selama-lamanya. Saya rasa bersalah dekat parents awak. Sebab saya punca awak kena langgar. Tapi, saya bersyukur yang awak dah kembali"
Air mata Jihyo jatuh. Dia rindu Taehyung selama lelaki itu pergi. Sehinggala dia bertemu semula lelaki itu.
Taehyung mengusap air mata Jihyo lalu tersenyum kecil.
"Aku akan sentiasa dengan kau. Aku sayang kan kau. Aku takkan biarkan kau seorang diri. Aku akan teman kau"
Ujar Taehyung.
"Your food is ready, enjoy!"
Kata pelayan itu lalu meletakkan makanan di atas meja.
Tbc.
YOU ARE READING
Pregnant By My Bully | Song Jihyo & Park Jimin [C]
Roman pour Adolescents【 Presenting 】 〝 Pregnant By My Bully by 00deadofwrite 〞 Crush. Siapa yang tiada crush pada zaman sekolah? Semua orang ada crush termasukla Song Jihyo sendiri. Song Jihyo gadis yang berbadan gempal tetapi comel menyukai Park Jimin yang bersifat badb...