Deel 16

1.3K 23 0
                                    

Hij houd me de hele weg naar boven vast. Boven is het ook al zo bizar groot. Ik zie sowieso 8 deuren hier.

'Het is echt bizar groot hier', zeg ik.

'hmmh', reageert hij.

Als we stilstaan bovenaan de trap pakt hij m'n kin vast en beweegt mijn hoofd naar boven zodat ik hem aan moet kijken.

'Gaat het? Je hebt nog steeds tranen in je ogen meis', zegt hij tegen me.

'Ja, het gaat wel. Ik weet niet waarom ik ineens zo overdreven emotioneel ben. Ik had gewoon niet verwacht dat ik hem ook nog zou zien of horen. Ik ben echt bang dat hij terug kom.'

'Je had het gewoon niet verwacht, zoals kan als een shock komen. Maak je alsjeblieft geen zorgen Jess. Hij kan niet bij je komen oké.', verzekerd Reede me.

'Maar vandaag was hij er ook. Nu had ik gewoon geluk dat jij dichtbij was. Ik weet niet wat ik had gedaan als je er niet op tijd was geweest.'

'Zo moet je niet denken oké, ik was er op tijd. En ik zal altijd dichtbij zijn dus maak je daar alsjeblieft niet druk om. Als hij ooit weer bij je in de buurt komt hoop ik voor hem dat ik niet te dichtbij ben. Als hij langskomt dan breek ik z'n benen. Dat heb ik hem immers beloofd. En belofte maakt schuld toch?' zegt Reede.

Hij probeert me een beetje op te vrolijken.

'Ik denk dat ik er gewoon erg van geschrokken ben. Het zakt zo wel weer af.', zeg ik tegen hem.

Voor ik het weet trekt hij me tegen zich aan. Hij slaat allebei zijn armen om me heen en houd me stevig vast. Het gevoel van zijn armen om me heen wil ik voor altijd kunnen voelen. Het voelt zo warm, fijn.

'Je weet dat je dit soort dingen gewoon aan me kan vertellen hè. Ik bedoel, ik weet dat we elkaar nog niet echt lang kennen maar je kan niet ontkennen dat je geen klik voelt tussen ons toch', zegt Reede.

Het laatste wat hij zegt verbaasd me.

'Ja', zeg ik, dat is het enige wat ik eruit kan krijgen.

'Ik had echt wel door wat je probeerde toen je naar Thomas liep', zegt hij.

Ow, kut. Waarom had ik dat nou ook alweer gedaan? Ik voel me ineens heel kinderachtig....

'Just so you know, it worked' zegt hij daarna.

Hmm, misschien was het dan toch niet zo kinderachtig. I mean, als het dit effect had....

Hij beweegt z'n armen naar beneden. Ik voel een van zijn handen richting m'n middel gaan. Z'n andere hand zakt via m'n rug naar beneden. Hij begint steeds meer z'n handen te bewegen. Zijn ene hand knijpt steeds steviger in m'n kont. Ik hap naar adem door zijn aanraking. Hij grijnst naar me omdat hij dat duidelijk gehoord heeft. 'Reede... ' ik hijg zachtjes zijn naam. Ik voel gelijk daar beneden wat voor effect hij op me heeft.

'Je moet me niet zo jaloers maken Jess' zegt hij. Daarna slaat hij op m'n kont. 'Daar wordt ik hebberig van'. Ik slik moeizaam. Ook dat heeft hij door, hij moet er van lachen. Waarom kan ik m'n lichaam nou niet gewoon onder controle hebben als hij me aanraakt.

Als hij me uiteindelijk los laat mis ik gelijk zijn armen om me heen.

'Welke kamer is van jouw?', vraag ik nieuwsgierig.

'Jess, je bent net in mijn huis en je wilt me nu al gelijk naar me kamer meenemen, jeetje schat', zegt hij plagerig.

'Nou Reede....'

'Als ik gelijk mijn kamer laat zien aan je wil je waarschijnlijk niet meer weg'

'ja dag hoor in je dromen' zeg ik.

'hmmh' reageert hij. As usual.

'Waar heb je de tassen gezet?' vraag ik, dan weet ik in ieder geval alvast waar ik slaap.

'Ohja, ja die van Denise staat hier.' Hij trekt de dichtstbijzijnde deur open. Ik zie haar tas gelijk op het grote hemelbed staan. Wow. Dit is prachtig, en ook al zo groot. Naast het bed staan aan beide kanten marmeren nachtkastjes. Er ligt tapijt op de grond, wat een beetje beige oogt, maar niet op een saaie manier. Het is zo mooi ingericht. Tegenover het bed hangt een grote tv aan de muur. Ook staat er een wasbakje in de kamer. Dat lijkt me echt super handig om in de slaapkamer te hebben.

'En, denk je dat ze deze kamer goed vind?' vraagt hij aan me.

'Jezus...ja, natuurlijk! Dit is echt een droomkamer'

'haha oke, goed om te weten. Wacht maar tot je jouw opties ziet'

'huh wat? opties?'

'Ja, ik dacht ik laat jou er gewoon 1 kiezen'

'Maar je had toch 2 logeerkamers? Ik ben sowieso niet veel eisend ofzo, ik bedoel het hele huis is al prachtig. Als stop je me in de voorraadkast. Vind ik ook prima', ach jezus ik ben weer aan het ratelen. Als ik in de buurt van Reede ben dan kan ik of geen woorden uitspreken of ik ga ratelen. Er is geen middenweg.

'Ik wilde niet opscheppen ofzo, daarom zei ik 2. Er zijn 4 extra slaapkamers. Hierboven zijn ook 2 badkamers beschikbaar. Beneden is een fitnessruimte en buiten is een verwarmd zwembad' Hij zegt het bijna alsof hij zich ervoor schaamt.

'oh wow, bizar' zeg ik. Bizar... waarom zeg ik dat. ugh, ik ben zo stom als hij in de buurt staat.

Op dat moment trilt mijn telefoon in m'n broekzak. Ik pak hem snel om te kijken wie er een berichtje stuurt.

'Oh kut' zeg ik. Niemand stuurt een berichtje, ik was gewoon helemaal vannacht vergeten m'n telefoon op te laden dus nu is hij helemaal uitgevallen.

'Is je batterij leeg?', vraagt Reede.

'Ja, uhm, waar heb je m'n tas gezet? Daar heb ik een powerbank in zitten als het goed is' vraag ik.

'Oh, ja, uhh die staat op mijn kamer. Ik wilde je laten kiezen dus ik had je tas even bij mij gezet', zegt hij

'Ow, oké, welk van deze deuren is van jou?', vraag ik lachend omdat het hier echt mega groot is.

'Die achterste. Helemaal aan het einde'. Hij lacht, maar ik weet niet zo goed waarom. Samen lopen we naar de deur toe. Als ik hem open doe zie ik alleen weer een grote trap.

'Oh wow, ik dacht dat dit een kamer was' zeg ik. Vandaar dus.

'De hele bovenste verdieping is van mij. Het is een soort penthouse achtig.' zegt hij en wijst boven naar nog een deur waar de trap stopt.

'Dames eerst' zegt hij als hij de deur open blijft houden voor mij. 

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu