‧͙⁺˚*・༓☾тωσ☽༓・*˚⁺‧͙

9 5 2
                                    

"Eunji , Kamu dah buat hal harini . Saya tak tahu apa nak buat sekarang ni . Maaf lah , Soo Eunji . Awak —" kata - kata bos di potong
" Dipecat ? " tanyaku .
"Tak . Saya tak suka perkataan tu . Sekarang awak diberi cuti selamanya ... Tanpa gaji . Sekarang , sambung kerja awak . Harini first day and last day awak bekerja disini . "  mesti eomma marah . Aku memang anak jutawan , tapi aku taknak susahkan Appa . Eomma nak aku berdikari .

**✿❀ ❀✿**

"Puan Muda , mari turun . Makan " ujar pembantu rumahku . Aku kalau makan taknak kalah .
"Okayy ! Harini Unnie ada masak apa ? " ya . Aku memanggilnya unnie .

"  Saya masak Nasi Goreng Kimchi je . " balasnya .

༶•┈┈⛧┈♛

" Wahai tuan muda Kim , TURUN LA CEPAT PERGI MAKAN ! ADUH TU PUN BIBIK NAK PANGGIL EH ?! " Jerit Kim Seokwoo , adik aku .
" Ehh , pergilah makan . Aku ada kerja sikit . Kacau je . " balasku .
" Dah jom ." eh , belum lepas seminit lagi—
"Aku baru type satu patah perkataan , wahai adikku yang tertelan tiang . "

Yela . Aku 179 cm , Seokwoo dah 191 cm .🙈

"Lah , tadi cakap sikit . " hm . Harini jugak aku booking bilik ICU .

"Dahlah tu , Tuan muda Jin dengan tuan muda Seokwoo . " bibik mencelah
"Okay ." balas adikku dan aku , serentak .

Kemudian , Aku turun ke bawah untuk makan .

。・:*:・゚★,。・:*:・゚☆

"Eunji , Eomma dengan Appa ada perkara hendak dibincangkan ." ni mesti sebab kerja tadi .
"Ada apa , eomma?" tanyaku , buat - buat lupa .
"Kamu ada teman lelaki ?" tanya appa .
Apa yang appa cakap ni ?
"Takda . Kenapa appa tanya ? " tanya aku .
" Esok , kamu pakai cantik - cantik . Jangan syak apa - apa . Ya ? " pesan eomma . Whut?! Tak tidur la malam ni .

♛┈⛧┈┈•༶

"Seokjin , " panggil Eomma .
"Ya , eomma ? " balas aku .
"

Kamu ada teman wanita—" tidak sempat eomma menyambung pertanyaannya disebabkan aku terkejut dengan persoalan eomma.

aku tersedak nasi je.

"Jin hyung ada girlfrien— hey jangan sentuh mulut aku yang cantik ni ." Seokwoo menyampuk lalu aku menutup mulutnya. Aha.

"hehe, ada. kenapa eomma tanya?"

please la. kahwin .

" Break dengan dia . " terkejut aku .
" kenapa?!! " aku sayang girlfriend aku wey.
"Kamu taktau ke kamu dah bertunang sejak kecil lagi dengan anak pengerusi besar."

whut?! Seriously I don't know about it.

aduh. macam mana nak cakap dengan Jisoo ni?!

Ketika aku sedang mengelamun memikirkan tentang itu, meja di ketuk dengan kuat(??).

"ey, kau dengar ke tidak? " Seokwoo menegur.

" Ya , ya aku dengar . " aku sambung makan kemudiannya.

Dasar tinggi—

To be continued....

Sorrylah kalau hambar //sorok bawah selimut//

[H/SU] Coffee + Kim Seok JinWhere stories live. Discover now