→ 3.

16 5 20
                                    

" Nira takpayah la menangis. aku ada dkat sini , aku tau kau letih. tidur la bi " kta I.N lalu menyanyikan lagu. Nira tertidur di atas paha I.N. diorang fikir diorang picnic ke sia. Jaena yang sedang lihat diorang yang omel tu , Jaena terasa single. " aku faham , aku single "kata Jaena dengan diri ny sendiri . " baik aku tidur , dah lewat "kata ny

ai ya i yai , telefon barbie bunyi

" huwa , eh dah pagi " kata I.N sambil melibat wajah Nira yang lagi baring dkat paha ny. " omel la kau" kta I.N dlam hati. nsib dlam hati kalau tah kntoi ni. " oi , beli aku makanan I.N , akh lapar " kta Jaena yang baru lepas keluar dari toilet. I.N mengangguk.

" Nira bangun jap , aku pergi beli makanan pkai Jaena" kata I.Nuntuk membangunkan Nira. " ok " kataNira tapi dia takbergerak. dia pelukI.N . " hati² " bru dia angkat dari situ. " ah , letih aku dengan korang " kta Jaena lalu masuk ke dalam blik. takpndai hormat orng single sia . I.N tiba² memberi Nira forehead kiss. ciuman ini bermksud " you care a lot for me ". Nira kemerahan. Nira terus masuk bilik lalu mrnceritakan semua dengan Jaena. GELABAH AKU.

" JAENA , KAU MUNGKIN TAK CAYA. TAPI SIES . I.NBAGI AKU FOREHEAD KISS AWAL PAGI ODO . AKU GEMENTAR AKU NAK GELABAH. JAENAAAA. KNAPE AKU MAKIN SAYANG DENGAN I.N NI AAAAAAAA , WAEEEE " luah ny dengan Jaena . tapi Jaena tak dengar sbb dia pakai airpod. " BODOH LA KAU NI " teriak Nira sebelah telinga Jaena. Jaena mengangguk. " aku tau, korang bercinta , malam tdi aku rasa single sia " ktany .

" ok bai , aku buat air untuk kau" kta Nira . " ok tibe "

Jaena tengok jam masih pukul 6:11 pagi. harini ssekolah , tapi ape boleh buat. kaki aku terseliuh masa Han tolak aku tepi jalan raya. ape kebodoh ny aku tak ke tepi. boleh pulak aku baring je katany.

' love's '

Jaena
korang sekolah?

Han
tak , kau dhbngun , aku datang kjap

Leeknow
aku tak sekolah

Seungmin
aku an hyunseung tak sekolah , kami dua dkat kmpung

Felix
aku tak sekola

Hyujina
tak sekolah

jaehwa
ape bodo tak sekolah , ish aku bagitau cg. korang tak tau ke yang sekolah dh nak habis . tkkan tak sekolah

Leeknow
kau tak nmpak ke Jaena sakit ?

Hyunseung
AKU PERGI KAMPUNG DENGAN SEUNGMIN !

Han
kau lebihkan sekolah dari kwan ke Jaehwa?

Nira
jaehwa ? kau tak nak dengan kami teman Jaena ke

Jaena
takpe . aku tak kesah . kalau taknak takpe .

Felix
sellfish bodo kau Jaehwa

Leeknow
ya! kenape kau cakap macmtu

Han
Felix betul. Knpa dia tak nak teman kta jaga Jaena ?

Jaehwa
aku faham. terima kasih.

~ jaehwa left

Seungmin
Shibal Felix ! kau tak tahu ke dia ketua kelas . bukan sellfish . shibal

I.N
ape ni!

Jaena
aku oke je . knpe korang nak bergaduh ,takyah la jaga aku . aku boleh je jaga diri aku

Han
kenape aku lupa yang dia ketua kelas

Leeknow
sbb kau pabo. Nak marah orng tengok dulu. Shibal

Nira
YA! DAH LA . KALAU KORANG ASYIK BERGADUH. MACAM MANA KTA NAK SAMPAI KE TUA

Felix
uh , aku tak kesah , dia sellfish. puas

Hyunseung
pig la korang ! pabo !

Seungmin
aku tak jadi balik kmpung . kau blik sorang diri la Hyunseung. aku nak pujuk Jaehwa. Aku tak nak layan orng macam korang . SELLFISH!

~ Seungmin left

Hyunseung
AKU DAH NAIK GILA!

Felix
kau suka Seungmin an ? pergi la dkat dia.

Hyujina
Felix i'm with you

Nira
Hyujina kau support bff kau?

I.N
mianhae. aku dh jaga Jaena smpai pagi . aku undur diri. aku nak pujuk Jaehwa.

Nira
aku pergi jugak. bai

~I.N and Nira left

Hyunseung
aku taknak support sapa².

Han
gais.

Felix
Kau support Jaehwa? kau la sbb Jaena punya kaki terseliuh pastu kau support orng lain ?

Hyujina
aku jaga Jaena

Hyunseung
aku taknak dh . aku letih . aku left .

~hyunseung left

all offline~

" aku pergi , Han , Felix an Hyujina jaga kau nanti . aku balik " kta Nira lalu meletakkan air dkat tepi katil Jaena. " sbb aku korang putus ? , sbb aku korang pecah ? " kta Jaena secara tiba² . Nira mengeluarkan air mata. " Aku pergi "

Nira pun keluar dari bilik si Jaena berada. Nira terserempak dengan Han , Felix dan Hyujina. Nira terkejut sbb dkat situ ada Leeknow. " Leeknow ? kau.. " belum sempat Nira habiskan ayt ny . Felix menyambung . " oh btw , Leeknow dah break dengan Jaehwa . Jadi dia dengan kitaorng . and jgn ingat psal dia lagi . Leeknow hak milik kitaorng. dah argh cau " Kata Felix lalu menolak Nira ketepi. " huh , Shibal " bisik Hyujina .

Nira pergi dari situ secepat mungkin . semasa dia nak pergi ke rumah. Dia terserempak dengan Seungmin. " oh , seungmin " kata ny smbil mengelap air mata . "aku nak pergi rumah Jaehwa gak ni . kau nak " kta Seungmin smbil menghulurkan tisu. Diorang pun pergi ke rumah Jaehwa bersama sama.

" kau tau ke , Leeknow pergi dengan Han tadi " kata Nira. Seungmin menyumpah. " shibal Leeknow " . Seungmin geram lalu menyepak botol air hingga terkena seseorang .

" mianhae . " kata Seungmin smbil bow. " KEMALANGAN ! " kata seseorang dari belakang. Nira dan Seungmin pun menoleh ke belakang. " KEMALANGAN ! "

" AAAAA KEMALANGAN ! PANGGIL AMBULANS ! " teriak seorang hamba

Nira dan Seungmin pun pergi la tengok . kemalangan jenis apa. " YA ! " teriak Nira.........

[ love me , hate me ]
@straykidscafe

'3 : mianhae kalau ada typo. and stay tune ! KEEP VOTEMENT! <'3

[ H ] love me , hate me | Lee minhoWhere stories live. Discover now