Ik word wakker als ik het bed wat voel inzakken maar ik hou m'n ogen nog dicht. Ik wil nog niet wakker worden, het ligt zo lekker. Ik voel Reede z'n ogen op mijn huid branden. Zelfs als hij onder de douche vandaan komt ruikt hij precies naar Reede. In combinatie met een heerlijk ruikende douchegel dan... Ik denk niet dat ik het erg zou vinden om hier gewoon nog een paar uur zo te blijven liggen. Met hem naast me. Ik voel zijn hand over m'n gezicht. Hij stopt een plukje haar achter m'n oor en dan hoor ik hem zuchten. Wat zou er door zijn hoofd gaan? Ik voel dat hij zich verplaatst en ook op het bed gaat liggen. Ik voel de deken omhoog gaan op het moment dat hij in het bed gaat liggen, ook voel ik dat hij het dekbed meer over mij heen trekt. Daarna voel ik ineens zijn arm om me heen, hij trekt me naar zich toe en dan lig ik ineens in zijn armen. Omdat ik nog zo slaperig ben maak ik een geluidje door de onverwachte beweging: 'hhhmm?' Ik ben nog zo moe, ik kan nog niet echt woorden vormen.
'Blijf nog maar even slapen, het is nog niet zoveel later', fluistert hij in m'n oor. Ik leg mijn hoofd tegen zijn borst aan. Aangezien ik nu toch van het moment gebruik kan maken ga ik hem knuffelen ook. Volgens mij heeft hij helemaal geen t-shirt aan. Hij ligt op zijn rug en ik lig nu tegen zijn borst aan. Alsof het automatisch gaat leg ik ook mijn been over de zijne heen. Ligt hij hier nou echt alleen in z'n boxer? Er gaat een warm gevoel door mijn lichaam bij die gedachte. Reede drukt me stevig tegen zich aan en zucht nog een keer: 'Waar kom je in hemelsnaam vandaan, zo plotseling.' en ik voel dat hij me weer een kus op m'n voorhoofd geeft. Wat bedoelt hij daarmee? Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik echt heerlijk lig hier. Voor ik het weet val ik weer in slaap.
Als ik slaperig m'n ogen probeer open te doen in het felle licht weet ik eventjes niet meer waar ik ben. Daarna dringt het tot me door dat ik in Reede's bed lig. Met zijn armen nog steeds om me heen. Ik herinner me vaag dat hij bij me was komen liggen. Ik weet wel dat ik ontzettend lekker lig. Het zal nog niet zo laat zijn want het licht wat de kamer binnenkomt is nog erg fel. Wacht... hoe laat is het? Ik had beloofd dat ik Denise bij school zou komen ophalen omdat ze niet wist waar het huis precies was. Kut. Als ik omhoog kijk zie ik Reede naar me kijken. Shit, was ik zo gaan liggen of had hij me naar hem toegetrokken? Ik weet het niet. Hij lacht naar me. Hij ziet er niet uit alsof hij het erg vind dat ik tegen hem aan lig. 'Goeiemorgen' zegt hij.
'Shit, sorry, ik ehmm, bedoelde niet, ik wist niet..uhm sorry dat ik tegen je aan ben gaan liggen.' stotter ik een beetje terwijl ik me van hem af probeer te bewegen. 'sorry, ik denk dat ik gewoon graag knuffel ofzo..sorry'
'Ik lag anders ook wel lekker' zegt hij, terwijl hij me blijft vasthouden zodat ik niet helemaal van hem af kan bewegen.
Op dat moment besef ik me dat hij zonder shirt aan in bed ligt.
'Zeg me alsjeblieft dat je wel iets aan hebt onder die deken' vraag ik hem aankijkend met grote ogen.
Hij begint hard te lachen.
'Geen zorgen schat, ik draag m'n boxer. Nu nog wel in ieder geval'
'Nou Reede..waarom ben je eigenlijk ik bed komen liggen?' vraag ik hem
'Nou schat, je zag er zo verleidelijk uit in dat bed, je had je been om het dekbed geslagen waardoor je shirt aardig wat omhoog was gekropen. Dus als gentleman die ik ben trok ik de deken weer even over je heen. En toen lag je ineens tegen me aan. Ik lag ook wel lekker dus ik dacht eventjes kan geen kwaad. Maar toen ben ik ook een uurtje in slaap gevallen'
Shit. Hoe hoog was m'n t-shirt gegaan? Wat had hij gezien? OMG dit is zo beschamend.
'ehm, had je, ehm heb je iets ehh gezien?', vraag ik met een kleine stem aan hem.
'nee hoor' zegt hij. Ik haal opgelucht adem.
'Alleen dat sexy zwarte kanten ondergoed van je. Die zal wel goed passen bij je bh, die viel tussen je broek en shirt vandaan toen ik ze verplaatste.'
Ik schiet gelijk rechtop in het bed. 'Nou Reede' zeg ik en ik geef hem een stomp.
'hè ik kan er niks aan doen dat jij nu halfnaakt in mijn bed ligt, ik deed alleen even de deken weer over je heen. Kennelijk heb je snel de neiging om je been ergens overheen te leggen'
'Wat?! Hoezo?'
'Nou, eerst over dat dekbed en toen over mij'
Ik doe m'n handen voor mijn gezicht uit schaamte. Ik kon wel door de grond zakken. Waarom kon hij niet gewoon stil zijn. Niet zo extra benadrukken wat er net allemaal was gebeurt. Wat genant.
'Wacht, kut, je zei net dat jij een uur in slaap gevallen was. Hoelang heb ik geslapen?'
'Uurtje of 3 denk ik'
'Kut...kut..kut, ik zou Denise ophalen na haar amx dag. Hoe laat is het nu?'
'uhhh effe kijken' Reede pakt zijn telefoon. 'Het is nu half 6'
'Shit' zeg ik. Ik spring uit het bed en zoek mijn kleren. 'Waar heb je m'n kleding gelaten, en mijn telefoon?' Ik kijk om me heen maar ik zie het nergens liggen.
Reede begint alleen maar te lachen in bed.
'Reede!!! Denise wacht, geef antwoord. Ze heeft me vast al gebeld'
Hij lacht alleen maar meer. Ik loop naar het bed, kruip over het bed tot ik voor hem zit in kleermakerszit. Ik kijk hem boos aan. 'Geef antwoord!!!'
'Schat, doe maar rustig' Hij probeert m'n arm vast te pakken maar ik sla boos mijn armen over elkaar. Ik zie zijn blik van mijn ogen afdwalen naar beneden.
'Als je zo zit komen ze alleen maar mooier uit, zeker in mijn t-shirt'
'Reede stop nou, geef antwoord' gefrustreerd ga ik op en neer op het bed om mijn boze woorden kracht bij te zetten.
'Rustig maar, ik heb Callum al een half uur geleden aan de telefoon gehad. Hij was toch al op school dus hij neemt haar mee. Geen zorgen' Hij blijft me aankijken.
Ik zucht, gefrustreerd maar ook opgelucht. Ik zak weer wat meer ontspannen met m'n schouder naar beneden.
'Heeft iemand jou ooit verteld dat je de meest geweldige tieten hebt. Ik bedoel ik hem ze nog niet gezien zonder wat ervoor maar jezus, als je zo blijft bewegen dan hou ik je vandaag de hele dag op mijn kamer. Zeker zo met je armen over elkaar zodat mijn shirt nog meer omhoog kruipt.' Reede gaat rechtop zitten in bed, en hij leunt wat naar me toe. Ik voel mijn hart kloppen in mijn keel. Heeft hij enig idee wat die woorden met mij doen? Niemand heeft ooit zo over mijn lichaam gepraat. Ik moet me niet zo laten kennen door hem. Ik moet m'n kleding aan gaan trekken.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...