Vi tittar på någon skräckfilm och Minna skriker när demonen tar flickan."Asså! Vem fan väljer en sånhär film din jävla psykopat!"
"Det här är komedi. Sluta vara barnslig"
Minns ser mörkt på mig och jag fnittrar. Jag älskar den här tjejen.
"Nej. Nej. Stäng av den. Jag pallar inte!!" jag suckar och pausar filmen. Jag kan fortsätta sen. Utan Minna. Jag kanske ska tvinga Emre att se den.
Han hatar ju skräckfilmer men han kommer göra allt för att bevisa sin maskulinitet.
"Hur gick det med, Dennis?" Frågar jag oroligt och Minna rycker på axlarna.
De här senaste dagarna har Dennis betett sig som en idiot. Iggat Minnas samtal, varit kort i sms och jag fattar inte vad han håller på med.
Ingen gör så mot min bästavän.
"Snälla, kan jag få örfila honom eller något? Han är en riktig toffel." Minna drar en hand igenom sitt bruna hår och jag märker hur hennes ögon fylls med tårar.
Nu vill jag mörbulta honom. En örfil kommer inte räcka.
"Asså, jag fattar inte. Vi hade ett litet tjafs. Han tyckte att jag var för känslig för att jag frågade om en tjej" tårarna strömmar ned från hennes kinder. Jag låter henne få prata ut. Lägger band på min ilska.
"Asså, jag hittade inte på saker. Han har ju haft något med den där tjejen såklart att jag blir misstänksam..Speciellt, om han träffar henne på kvällen."
Så, jag tog upp det och han blev förbannad." Vi sitter så ett tag. Jag låter henne andas ut. Samla sina tankar. Finns där för henne.
Man hade ju hoppats att han kunde bete sig.
"Det är själviskt av honom. Om han märker att du är upprörd så är det bättre att sitta och prata med dig. Istället för att lacka som en idiot"
Jag hör inte när ytterdörren öppnas men snart står brorsan framför oss.
Emre får en orolig rynka när han ser Minna och hon torkar snabbt bort tårarna.
"Okej, vem ska jag slå?"
Efter att ha suttit och gråtit i en timme blir det här, det här som får Minna att utbrista i ett galet skratt.
ESTÁS LEYENDO
Full fart och titta inte bak (+18)
Novela Juvenil"Jag är inte din tjej Adam" klargör jag bara så att han vet att vi inte är exklusiva eller något. Men Adam ler djärvt, "Du kommer alltid vara min tjej Leyla" Två motstående basketlag. Leyla är en flamma och Adam är den som älskar att leka med elden...