CHAPTER TWELVE

71 27 28
                                    

#PILY12

Weeks had past.

It was always been a tough day for me but Julian made it all easy. He was able to make me smile at the end of the days.

Shan and I are still the same. He was true to his words. Hindi niya ako pinapansin.

Sa tuwing magkakasalubong kami lalampasan niya lang ako. Hindi ko na din siya nakikita tuwing lunch at break time. Kung uwian ay nauuna naman siya.

We were like nobody.

From friends, we became strangers.

Alam kong naiipit na din ang dalawa sa amin. Francesca and Jasmine wanted to comfort and be with Shan too but they didn’t want to leave me. They always smile in front of me, ni hindi nila binabanggit si Shan sa akin pero alam kong sa loob-loob nila na malungkot din sila.

Hanggang kailan kami magiging ganito?

Hindi kami mabubuo kung wala ang isa!


“Are you okay?” Julian asked.

Doon lang ako bumalik sa katinuan. I’ve been overthinking lately.

“Yes, I am."

Pauwi na kami ngayon. Me and Julian habang nakasunod naman sa amin si Francesca at Jasmine.

Yes, I already told them about us. They were happy for me but at the same time they worry na baka masaktan ako.

But I don’t think so.

Julian is the most humble and sweetest person I’ve met.

He never let a day end without praising me. Minsan gigising ako sa umaga at “Good morning beautiful” niya agad ang bubungad sa akin.

He always says “I love you” and “I won’t leave you” without any reason, he said he wanted to remind me daily so I will know how much he loves me.

At syempre ako naman ay kilig na kilig.

I might be the luckiest living organism!

Only Julian can make my heart pound this fast.

Only him can make me feel this way.

LOVED.



“Blaire I’m thinking, since I won’t be here next week can I meet your family?”

Napatigil ako sa sinabi niya.

“S-seryoso ka Julian?”

He looked at me with sincerity. “Yes, I wanna meet them.”

I gulped thinking of what my Kuya’s reaction will be. After that confrontation, he was back to his usual self. I was able to win his trust back pero paano na ngayon?

Siguradong uusok na naman ang ilong nun at pagbawalan ako or worse he might tell Dad!

Mom isn’t a problem. I mean, I already told her and she was okay with it.

Kakausapin ko na lamang si Mama para siya ang kumausap kay Kuya.

“Pwede naman.” I said.

“Good, I’ll visit on Saturday.”

Bigla ay nauna ang dalawa sa amin. They blocked our way.

“Bakit?” I asked.

“Nakalimutan na yata ng kaibigan natin. Ako na ang magsasabi ano.” Sabi ni Jasmine na siyang pinagtatakahan ko. Si Francesca naman ay nakataas lang ang kilay.

Project: I Love You (Academic Strand Series #1)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon