Azar seisoi Potterien eteisessä ja päästi vieraita sisään sitä mukaa, kun nämä saapuivat. He olivat sopineet Jamesin ja Siriuksen kanssa, että tavallisten vaatteiden sijaan puettaisiinkin juhlapuvut. Azarilla oli yllään punainen kimalteleva mekko, jonka helmojen päässä oli samanvärisiä sulkia. "Hei tytöt", Azar hymyili, kun Lily, Alice ja Violet astuivat sisään Potterien eteiseen. Azar yllättyi sitä, että Lilyllä oli yllään vaaleanpunainen juhlamekko, vaikka ennen joulutanssiaisia tyttö oli tehnyt kaikille selväksi vihaavansa sitä väriä yli kaiken.
"Pojat ovat olohuoneessa. Voitte mennä sinne odottamaan", Azar neuvoi ja kääntyi juuri tulleiden Evianin ja Evanin puoleen. "Hauskaa, että pääsitte tulemaan", hän hymyili ja päästi kaksikon ohitseen Lilyn, Alicen ja Violetin perään. Jonkin ajan päästä kaikki olivat tulleet paikalle. Azar huomasi, että näyttävimmät mekot olivat ehdottomasti hänellä, Lunalla, Evianilla ja Feillä - varsinkin Feillä. Evianilla oli tummansininen mekko, jonka helmoista tuli mieleen aallot ja Lunalla oli yönsininen mekko, jossa oli valkoisia tähti ja kuukoristeita sekä pitkä läpinäkyvä viitta.
Fein mekko kuitenkin ylitti kaikkien odotukset. Se oli valkoinen ja siinä oli kaiken sävyisiä sinisiä jalokivikoristeita. "Vau Fei", Azar huokaisi nähdessään mekon. Fei näytti olevan ylpeä asustaan, mutta siitä huolimatta hän ei kehuskellut sillä. "Missä päin bileet pidetään?" hän kysyi Alannen, Fionan ja Evan katsellessa ympärilleen uteliaana. "Juhlasalissa. Muut ovat varmaan jo menneet sinne", Azar vastasi ja lähti johdattamaan tyttöjä kohti Potterien kodin juhlasalia.
"Asutko sinä siis täällä?" Fiona kysyi uteliaana ja Azar nyökkäsi. "Minä muutin tänne jo ennen koulun alkua. Vanhempani kuolivat vähän aikaa sitten, joten asun täällä siihen asti, kunnes muutan omaan asuntoon", hän selitti. "Olen pahoillani vanhempiesi vuoksi", Fiona pahoitteli, mutta Azar vakuutti, että oli jo päässyt yli siitä.
Azar avasi oven suureen saliin, jossa muut vieraat jo olivatkin. Lähellä heitä seisovat Kelmit kohottivat katseensa ja heidän suunsa oli loksahtaa auki, kun he näkivät Fein. Muutkin vieraat katsoivat tyttöä hämmästyneenä. Azar meni suoraan Kelmien luokse ja ehdotti, että he laittaisivat tanssimusiikkia soimaan. James kiirehti laittamaan valssiin sopivan musiikin päälle ja ojensi kätensä Azarille, joka katsoi sitä ihmeissään. "Tanssitaanko?" James kysyi virnistäen ja Azar nauroi seuratessaan poikaa tanssilattialle.
***
Luna istui salissa aivan perimmäisessä nurkassa ja huokaisi itsekseen. Hän ei huomannut, miten Remus istui hänen viereensä ja hätkähti nostaessaan katseensa ylös lattiasta. "Missä välissä sinä siihen istuit?" hän ihmetteli. "Äsken, kun olit ajatuksissasi. Haluatko tanssia?" Remus kysyi nyökäten tanssilattialle päin. Luna kohautti olkiaan ja seurasi Remusta muiden tanssivien ihmisten joukkoon.Samaan aikaan, kun Remus pyysi Lunaa tanssimaan, Lily istui salin reunassa omissa ajatuksissaan. James oli kenellekään muulle kertomatta kutsunut paikalle myös Frankin ja nyt Alice oli kadonnut tämän mukana jonnekin. Violet taas oli lähtenyt etsimään itselleen tanssiparia ja Lily oli jäänyt yksin. Hän katseli hymyillen Violetia, joka tanssi Evanin kanssa selvästi onnellisena. Evanin katse kuitenkin harhaili vähän väliä Lilyyn ja se häiritsi Lilyä. Evan oli muutenkin ollut ärsyttävä tapaus joulutanssiaisissa - silloin kun kukaan muu ei nähnyt.
"Hei Lily. Haluatko tanssia?" Evan - kukapa muukaan - kysyi. Lily katsoi poikaa silmät kapeina viiruina. "Minä luulin, että tanssit Violetin kanssa", hän huomautti. "Niin tanssinkin, mutta hänellä ei ollut mitään Siriuksen kanssa tanssimista vastaan", Evan totesi itserakas virne huulillaan. Sellainen, jonka Lily oli tottunut näkemään Jamesin tai Siriuksen kasvoilla, mutta ei kenenkään muun. Lily tajusi, että James oli muuttunut. Poika oli selvästi ihastunut Feihin, eikä tämä ollut enää se samainen itserakas ääliö.
"Tule nyt vain Lily. Minä tiedän, että sinä haluat", Evan maanitteli. Lily pudisti päätään ja väisti, kun Evan yritti tarttua hänen käteensä. "Mene pois Evan. Sinä inhotat minua", Lily ärähti. "Onkos herrasväellä ongelmia?" tuttuakin tutumpi ääni kysyi. Ennen Lily olisi suuttunut, jos Sirius olisi puuttunut hänen asioihinsa, mutta nyt hän oli enemmän kuin iloinen. "On. Tuo herra tuossa ei suostu lähtemään, vaikka tein selväksi, etten halua olla hänen kanssaan", Lily tokaisi ja mulkaisi Evania.
"Tämäpä sattuikin sopivasti. Olin juuri tulossa pyytämään sinua tanssimaan Lily", Sirius ojensi Lilylle kätensä ja tyttö otti siitä kiinni nousten seisomaan. "Pidä näppisi erossa Lilyssä Wave", Sirius sihahti ja johdatti Lilyn pois Evanin luota. Kun Lily ja Sirius liittyivät muiden tanssijoiden seuraan, Sirius katsoi Lilyä mietteliäänä. "Ärsyttävä tapaus tuo Evan", hän tuhahti ja Lily nyökkäsi. "Kiitos", tyttö lisäsi ja hymyili hieman. "Eipä kestä. James ei ilmeisesti ehdi Fein luota pelastamaan sinua, joten päätin tulla apuun", Sirius totesi.
"James taitaa todella pitää Feistä", Lily huomautti ja katsoi Siriuksen olan yli kaksikkoa, joka tanssi toisilleen hymyillen vähän matkan päässä hänestä ja Siriuksesta. "Hän möläytti sen meille Kelmeille jo aikoja sitten", Sirius virnisti. "Toivottavasti hän on onnellinen Fein kanssa. Taisin tehdä hänen elämästään aika kurjaa", Lily mutisi ja Sirius rypisti otsaansa miettien selvästi jotain. "Lily pidätkö sinä Jamesista?" hän kysyi. "Mitä? En todellakaan!" Lily älähti, mutta katsoi sitten lattiaan. "Ainakaan sillä tavalla", hän mutisi. Sirius katsoi Lilyä epäuskoinen ilme kasvoillaan, mutta ei sanonut mitään.
ESTÁS LEYENDO
Girls from different worlds
RomanceKun Tylypahkaan saapuu neljä osittain noitaa, siellä alkaa tapahtua sitä sun tätä. Tytöt ystävystyvät tupalaistensa kanssa ja jokaisella on omat suunnitelmat kouluvuodelleen. Yksi on päättänyt saada Jamesin, toinen taas aiheuttaa kaaosta, kolmannen...