Ik vind het lief dat hij zo voor me opkwam. Ik kan echt niet geloven dat Dylan echt vreemd is gegaan met Amy.
'Ik kan het echt niet geloven' zeg ik tegen Denise.
'Ja, maar echt. Ook gewoon stinky Amy. Even voor de duidelijkheid' ze richt zich tot de jongens in de keuken, 'Amy is zo'n meisje want niet geloofd in het gebruik van deodorant, maar 2 keer in de week doucht en volgens mij standaard haar benen niet scheert.'
'Haha' lacht Thomas. 'nu ben ik echt benieuwd naar die chick. Heb je een foto.'
'Ja, wacht even opzoeken' zegt Denise.
'Anders moet je op haar facebook kijken, ze gebruikt geen insta of twitter ofzo.' zeg ik.
Samen met Denise lach ik om al de foto's waarop je kan zien dat Amy niet bepaald een hygiënisch persoon is.
'Oh wauw' lacht Thomas, 'ook echt zo'n kort pittig kapsel.'
'Jezus' zegt Callum als hij ook mee kijkt. Reede kan er ook alleen maar om lachen.
'Jess?' vraagt Thomas.
'Ja?' antwoord ik
'Weet je zeker dat die kerel niet blind is? Ik bedoel, weet je meestal als kerels vreemd gaan, dan pakken ze iemand die knapper is dan hun vriendin. Nu zal dat bij jou sowieso lastig zijn' als hij dat laatste zegt knipoogt hij naar me. 'maar deze meid, zeg maar zelf met liters alcohol zou ik het nog niet kunnen'
'Ja ja' zeg ik, 'jullie zeggen dat alleen maar om lief te zijn'
'echt niet, ik kan niet liegen' zegt Thomas.
'We kunnen ook vanavond gewoon thuis blijven als dat fijner is voor jullie' zegt Callum tegen Denise en mij.
'Oh ja, voor mij is dat ook prima' zegt Denise 'misschien is dat wat fijner voor je nu Jess, denk je niet?'
Ik weet het niet. Ik wil niet dat zielige meisje zijn die zich nu rot gaat voelen. Die relatie was al een jaar geleden. Ja ik voel me er kut om maar juist daarom wil ik nog wel uitgaan. Ik wil me sexy voelen. Ik wil dansen, en drinken. Veel drinken.
'Ik wil nog steeds gaan, nu nog liever dan eerst'
'Weet je zeker dat dat slim is?' vraagt Reede
'Ja' reageer ik gelijk.
'Je moet wel even opletten dat je dan niet te veel gaat drinken' zegt hij terwijl hij me dwingend aan kijkt.
'Nee' zeg ik. Meer niet. Ik ben hem geen uitleg verschuldigd. Hij hoeft zich er niet zo mee te bemoeien.
'Als Jess een keer los wil gaan, dan ben ik helemaal voor' zegt Denise. 'Ze is vaak genoeg het brave meisje, dus nu mag ze wel een keer hoor. En anders ben jij er om haar in de gaten te houden toch.'
'Daar ben ik het helemaal mee eens' zegt Thomas.
Reede werpt hem een dodelijke blik toe. 'hmmh' zegt hij.
'Zal ik dan maar even pizza's bestellen. Dan hebben we een goede bodem' zegt Callum.
'Oeh ja lekker!' roept Denise enthousiast.
Halverwege mijn pizza zit ik al helemaal vol. Ik had sowieso al geen honger maar iedereen zou me helemaal gaan aankijken als ik niet zo eten en daar had ik geen zin in.
'Eet nog een stukje' dringt Reede aan.
'hmmh, ik zit eigenlijk wel vol' zeg ik. Waarom is hij zo dwingend? Ik snap dat er wat tussen ons gebeurt is en ik vond het ook heel leuk maar waarom is hij het ene moment heel lief, dan een eikel, dan zo overbezorgd over wat ik wel of niet eet.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
Любовные романыJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...