Kapitola devatenáctá: Nejhorší na zradě je, že přichází od lidí nám blízkých

86 7 2
                                    

  Potom, co jej na té ulici zanechala samotného, se rozhodla, že si půjde pročistit hlavu do parku. Potřebovala kolem sebe mnohem více zeleně, aby se jí mohl pořádně okysličit mozek. Upřímně, takhle zmatená byla naposled před pěti lety, když se před dveřmi jejího domu objevil Dee. Líbilo se jí trávit čas s Aidnem a jistě, nějaké city k němu přechovávala, ale když mu sdělila, že vztah nechce a on s ní nakonec souhlasil, vystačila si s jejich kamarádstvím. A pak se Aiden najednou rozhodne, že ji políbí? Co to jako mělo znamenat? Abychom k sobě byli upřímní, ve skutečnosti se jednalo o pouhý letmý dotek rtů, který ani netrval tak dlouho, vzhledem k tomu, že se Vega odtáhla. Jenže i těch pár vteřin stačilo na to, aby se opět vrátila k pochybám a citům, které pohřbila hluboko ve svém srdci. 

  Vega se zhluboka nadechla, než roztřesenou rukou vzala za kliku dveří, které vedly k Deovi do kanceláře. Celý den byla natolik zabraná do svých myšlenek, že úplněk nakonec přišel rychleji, než by čekala. A i přesto, že k tomuhle momentu směřovala od prvního okamžiku, kdy Dea poznala, teď si tím nebyla tak jistá. Ještě ráno se nemohla dočkat, až konečně vstoupí do Pekla a teď váhala... A za to mohl ten pitomec Aiden! Nikdy nebyla velký fanoušek lásky, ale všechny ty řeči o tom, že láska je privilegium, které ona nemá, ji trochu zviklaly. Ale udělala správnou věc a veškeré city zahubila ještě v počátku. Rozhodla se jako budoucí spoluředitelka Pekla a zcela jasně mu řekla, že jejich vztah nikdy nebude nic víc než kamarádský. A pak ji Aiden políbil!  Zpanikařila, když tak učinil, ale lhala by, kdyby řekla, že se jí to nelíbilo. Lhala by, kdyby řekla, že nic necítila. Zatracený Aiden a city, které k němu měla. 

  „Vee! Už jsem se bál, že jsi se někde ztratila," zavtipkoval Dee, když konečně otevřela dveře a vešla do jeho kanceláře. 

  „Stylový pozdní příchod, ne?" ušklíbla se. 

  „Jak jinak. Co tvé pocity? Dnes budeš konečně oficiální spoluředitelkou Pekla," řekl s hrdostí v hlase a Vegu píchlo u srdce. Tohle pro ni znamenalo hodně. Ale nemohla se ubránit myšlence, že bude žít věčně a bude muset nechat Aidena jít. Možná, že kdyby se mu stala nějaká vážná nehoda při které by nešťastně zemřel, nemusela by se tolik trápit. Nebo by se mohl odstěhovat na druhý konec světa. A ona by od něj byla volná. 

  „Víš, jak se cítím. Vždyť, kdyby to bylo na mně, byla bych nesmrtelnou už ráno, kdy jsem tu byla. Takže mi už podej ty papíry, ať je mohu podepsat. Nemohu se dočkat, až mě přestaneš komandovat. Protože můj milý, drahý, od teď budeme na stejné úrovni," poškádlila ho. 

  „Haha, na to ani nemysli. Vždy tě budu komandovat," zasmál se, ale pak zvážněl.

„O co jde?" zeptala se, když si všimla jeho výrazu. Byl to přesně ten ustaraný Dee, kterého v posledních dnech vídala, a který jí dělal starosti. 

  „Víš, je tu něco, co ti musím říct. Stačí jen jeden podpis, abys byla nesmrtelná, ale to neznamená, že na světě neexistuje nic, nebo nikdo, kdo by ti i tak mohl ublížit," řekl mírně utrápeně a Vega se zamračila.

  „Nerozumím."

  „Když jsem byl ještě andělem, měl jsem spoustu bratrů a sester. Všichni jsme v podstatě byla jedna velká rodina. Ale každý má toho svého oblíbeného sourozence, že? Můj bratr Cygnus a já jsme byli nerozluční. Byl starší o pár desítek let, ne však o mnoho. Myslel jsem si, že obdivuje našeho otce stejně jako já. Bylo to o pár tisíciletí později, kdy mi došlo, že on ho neobdivuje. Ne, on jej chtěl nahradit. Nelíbilo se mu, jak náš otec vládne. Myslel si, že by to mohl dělat mnohem lépe. Přišel jsem na to, že Cygnus plánuje spiknutí a dostal jsem se tak do úzkých. Na jedné straně můj bratr, který chystal nekalosti a na druhé straně můj otec, kterého jsem v té době velmi uznával. Dva lidé, na kterých mi z mé andělské rodiny záleželo nejvíce. Nakonec jsem se musel rozhodnout a rozhodl jsem pro otce. Pro otce, který mě záhy na to poslal do Pekla. Ale i tak jsem svého rozhodnutí nikdy nelitoval. Když jsem si vybral otce, vybral jsem si tím vlastně mír v Nebi. Víš, věc se má tak, že anděl nemůže zabít anděla a můj otec, tak nemohl učinit kvůli kodexu, a tak jej proměnil v prach. I to je složitější, neboť prachem nezůstal dlouho. Zhmotnil se v Edomu, kde si odpykává svůj trest. Pokud by se odtamtud dostal, změnil by se zase v prach. Zkrátka může existovat jen v Edomu," dovyprávěl a Vega byla ještě víc zmatenější než před tím. A také dost překvapená. Dee nikdy nemluvil o své minulosti v Nebi. Nenáviděl vše, co mu připomínalo jeho dny anděla. Takže se muselo jednat o něco vážného, když se o tom rozhodl promluvit. 

Padlý andělKde žijí příběhy. Začni objevovat