Deel 24

1.3K 28 1
                                    

Shit. Dit voelt ook fijn. Waar komen al deze gasten ineens vandaan?

We schrikken allebei een beetje als we Denise mijn naam horen roepen. Samen met Thomas loop ik naar de deur van de slaapkamer heen. Hier ben ik, roep ik naar Denise. Ik zie Denise, maar ik sta ook gelijk oog in oog met Reede. Die ook Thomas achter mij aankijkt. Hij kijkt naar mij en dan naar de slaapkamer. Kut. Zou hij het echt erg vinden dat ik niet bij hem slaap?

'Thomas, ik heb even je hulp nodig. Boven' zegt hij terwijl hij mij strak aankijkt.

Thomas legt zijn hand op mijn onderrug als hij langs mij door de deur gaat. Hij pakt mijn hand nog even vast en wrijft er over. 'Alles komt goed, lekker genieten vanavond' zegt hij.

Wacht. Dit doet hij niet voor mij. Dit doet hij zodat Reede het ziet.

Reede's ogen zien eruit alsof ze elk moment Thomas kunnen vernietigen met 1 blik. De jongens lopen naar boven en Denise loopt met haar spullen voor vanavond naar mijn kamer. Als we nog even op de gang staan horen we die 2 boven tegen elkaar tekeer gaan. Ik rol met mijn ogen naar Denise en neem haar mee mijn kamer in. Ik doe de deur dicht zodat we Thomas en Reede niet kunnen horen.

'We kunnen ook gewoon samen op een kamer' zeg ik tegen Denise.

'Ja kan ook' zegt ze twijfelend.

'Ochjeej, Denise... wat ben jij van plan??'

'Nouuuuuuu' reageert ze.

'Callum?' vraag ik, terwijl ik het antwoord al weet.

'Denk je dat ik dat voor elkaar kan krijgen?', vraagt ze aan me.

'Duh, obviously. Vanaf de eerste keer dat hij je zag was hij je al met zijn ogen aan het uitkleden. Een paar drankjes en dansjes later... '

'Zou ik er voor gaan dan, ik bedoel zegmaar, vanavond'

'Jaaaaaa, Denise, jij verdient ook wat afleiding. Volg je hart' zeg ik tegen haar.

'En jij dan?', vraagt ze.

'Wat is er met mij?'

'Weet jij al welke van de 2 je gaat kiezen'

'Waaaat???' reageer ik, alsof ik van niks weet.

'Lieverd, niet liegen tegen mij. Je bent voor mij een open boek, dat weet je. Reede, daar is al het een en ander mee gebeurd. Maar Thomas kijkt ook gevaarlijk naar je. En ik weet zeker dat ze dat nu boven ook proberen uit te vechten'

'Ughhhh, het is zo verwarrend. Reede is als we samen zijn zo lief, dan het andere moment ben ik alleen een schoolproject voor hem, dan ineens let hij op wat ik eet en dat soort dingen. En dan net, komt Thomas ineens met dat ik meer opties heb. Maar dat hij respecteert wat ik wil en bereid ben hem te geven, ook al is het alleen vriendschap.'

'Soooo, wat een aanbod meid. Als je daar je gedachten niet mee kan verzetten dan weet ik het ook niet meer.'

'Nou Denise.... ik weet oprecht niet wat ik er mee moet. HELP', zeg ik wanhopig.

Daar moet ze gelijk hartelijk om lachen. 'Oké, wat vind je van Reede. Kwa uiterlijk?'

'Wat denk je. Zag je net niet hoe hij eruit ziet. Ik bedoel, ik zou zo kunnen gaan kwijlen. Ik weet het niet, er is zo'n fysieke aantrekkingskracht met hem'

'En Thomas?'

'Hij is...ook knap. En die ogen. Holy shit man. Hoe zijn allebei deze kerels echt? En hij is zo lief, niet bazig.'

'Niet zoals Reede' zegt Denise.

'Ja' antwoord ik. Dat is precies wat ik bedoel.

'Heel eerlijk meid, dit is typisch good guy, bad guy. Thomas is de lekkere, lieve versie waar je mee wilt trouwen. Maar Reede, hij is spannend. Hij brengt avontuur met zich mee. En geloof me. Wat jij nu nodig hebt is geen husband material. Maar seks.'

'Nou DENISE!!' roep ik.

Ze begint te lachen. 'Achja, straks met wat drankjes kan je vast makkelijker kiezen. Zullen we ons maar gaan klaar maken?'

'Ja is goed' zeg ik.

'Mag ik je make-up doen?' Vraagt Denise, en ze begint lief naar me te knipperen met haar wimpers.

'Vooruit dan maar, maar alleen als ik jouw haar mag doen'

'Deal!'

Na een tijdje is Denise klaar met al de make-up en mag ik eindelijk in de spiegel kijken. Wow. Ik herken mezelf bijna niet. Ik vind het... het is sexy. Smokey eyes maar met bruintinten en dan een nude lippenstift.

'En, en, en??? Wat vind je?', vraagt ze enthousiast.

'Wauw, ik vind het echt wauw gewoon!'

Denise straalt trots.

'Oké, nu eerst aankleden, dan daarna haar. Anders dan verpest ik het waarschijnlijk' zegt Denise. Ze trekt voorzichtig de rok en het zilveren topje aan. Het staat haar perfect. Ik krul haar haar en het valt prachtig tot net over haar schouders.

'Jess, je bent echt gewoon een tovenaar met zo'n krultang'

'Ja, ben je er blij mee?'

'Zeker! Wat ga jij met je haar doen?'

'Uhmm, weet ik niet, daar had ik nog niet over nagedacht.'

'Weet je wat ik denk. Ik denk, dat het zo al perfect is. Je doet je haar zo vaak in een staart. Je moet het nu eens los dragen. Je steile haar zal prachtig staan bij die jurk.

Ik beslis met Denise haar advies om mijn haar zo te laten. Ik maak het nog iets steiler met de steiltang. Dan is het tijd om mijn jurk aan te doen.

'Weet je zeker dat ik dat gewoon zonder bh aan kan doen?' vraag ik onzeker.

'OMG Jess! ik zou een moord plegen voor tieten zoals die van jou. Je mag ze echt wel een keertje een beetje showen. Echt waar!'

'Oke,oke,oke' reageer ik lachend.

'Eigenlijk zou je ook geen ondergoed moeten dragen. Dan zie je ook geen lijntjes.'

'Ja dag, ik trek wel dat andere ondergoed aan wat je gekocht had.'

Denise had een paar brazilians gekocht maar ook een paar kanten strings. Die zullen er gewoon prima bij staan.

'Ja oke, die kunnen wel.' zegt ze goedkeuren.

'Nu hup, aankleden jij' zegt ze.

Als ik de jurk aan heb loop ik naar de badkamer toe waar Denise nog in zit. Ze begint te klappen zodra ik binnen kom. 'Je straalt een en al seks uit' zegt ze.

'Nou precies zoals het bedoeld was' zeg ik trots.

'Die open rug en die v-hals. Oeeehh die gasten slaan straks echt op hol als je die trap af loopt'. Daar moet ik om lachen.

'Hakken aan en gaan' zegt Denise.

'Ja ik ben er klaar voor zullen we?'

Ik ben benieuwd wat ze er beneden van vinden. Dadelijk vinden ze het er niet uit zien. Of dat ik er uit zie als een of andere makkelijke goedkope chick.

'hé, ik hoor je brein kraken. Je ziet er fucking geweldig uit ja. Kom mee'

Als we al onze spullen bij elkaar hebben doe ik de deur achter ons dicht. Dan lopen we van de grote trap af naar beneden. We horen al muziek opstaan in de keuken, of volgens mij komt het van buiten. In ieder geval lopen we op de muziek af, langs de keuken de tuin in.

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu