Met elke stap die ik zet word ik zenuwachtiger. Ik draag nooit echt kleding zonder bh ofzo. Het ziet er wel goed uit maar ik voel me op een of andere manier gewoon zo... soort van naakt, i guess. Het stofje van deze jurk is ook erg dun dus zodra ik het koud krijg kan je dat duidelijk zien.
'Ga jij maar eerst', zeg ik tegen Denise als we bij de schuifdeuren komen die naar buiten leiden.
'Oké, vooruit. Maar niet zo onzeker doen jij. Je ziet er fantastisch uit' ze knijpt nog even zachtjes in mijn arm om me gerust te stellen.
'Oh wauw, je ziet er goed uit Denise' hoor ik Callum al gelijk zeggen. Hij ziet haar zoooo zitten. Ik vind het leuk dat Denise het ook naar haar zin heeft met Callum. Sowieso lukt het haar vanavond, die jongen eet al uit haar hand vanaf het moment dat ze elkaar ontmoet hebben.
Dan is het mijn beurt om de deur door te lopen. Iedereen zit buiten om een tafel heen.
'Holy shit....' zegt Reede als hij me recht in mijn ogen aankijkt. Op dat moment draait ook Thomas zich naar me toe die zich vervolgens verslikt in zijn biertje.
'Gaat het?', vraag ik als ik mijn blik van Reede af wend.
'lekker bezig kerel' zegt Callum tegen Thomas.
'Shit sorry, maar wow. Je ziet er goed uit zeg' zegt Thomas terwijl hij me aankijkt.
'Dankje' zeg ik. Ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen als iemand me een compliment geeft. Ik word er altijd een beetje ongemakkelijk van op een of andere manier.
'Wat wil je drinken?', vraagt Reede als hij opstaat en naar me toe komt lopen.
'Oh ik kan zelf wel wat pakken hoor, als je zegt waar het staat' zeg ik.
'Ik laat het je wel zien' reageert hij.
'Wat wil jij drinken Denise? Dan nemen we dat gelijk mee' vraagt Reede haar.
'Oh doe maar iets van een wit wijntje ofzo' reageert ze.
Net als Thomas eerder deed, legt Reede zijn hand op m'n rug en neemt me vervolgens weer mee terug naar binnen.
Ik leun tegen het keukenblad aan als hij de koelkast opentrekt. Hij pakt een fles witte wijn en schenkt een glas in.
'Wil jij ook?' vraagt hij aan me.
'Oh uhm, nee. Heb je ook iets anders?'
'Hmmh, een vrouw die geen witte wijn drinkt, dat komt je niet vaak tegen' zegt hij.
'Nou zeg' reageer ik. Waarom komt hij altijd zo bot uit de hoek?
Hij loopt naar me toe en zet allebei zijn handen aan weerskanten van mij, op het keukenblad. 'En waar kan ik jou dan mee blij maken?' vraagt hij terwijl hij me doordringend aankijkt.
'ik, ehhhh, ik eh' Fuck. Ik kan echt niet nadenken als hij me zo insluit.
'Waar hou je van Jess?' fluistert hij. Er gaat van alles door me hoofd wat ik lekker zou vinden, als hij het maar met me doet. Hij maakt me helemaal gek.
'Heb je iets sterkers?' vraag ik. Als hij zo met me om blijft gaan heb ik echt sterke drank nodig.
'sterkers?' vraagt hij lachend.
'ja, whisky ofzo?' vraag ik. Misschien een beetje extreem maar ik hou absoluut niet van zoete drankjes of mixdrankjes. Sinds mijn 18e drink ik altijd al whisky met mijn vader. Het is een van de weinige dranken die ik wel lekker vind.
'Ja zeker' zegt hij terwijl hij nog dichter tegen me aan komt staan. Op dit moment voel ik mijn hart zo hard kloppen dat ik bang ben dat hij het ook voelt. Ik hou me adem in van de spanning die ik tussen ons voel. Mijn lichaam reageert gelijk op hem. Kut, die dunne stof.... Sowieso dat hij dat kan zien. Zijn hand gaat omhoog naar het keukenkastje boven me. Hij trekt het open en pakt er een fles whisky uit. 'Wil je daar ijs bij?'
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...