Kring!!!Alarm telefonku berdering untuk kali ketiga.Humph dengan rasa tak bersalah baru saja aku ingin menyambung lenaku,terdengar suara yang amat ku kenali sedang memanggil - manggil namaku.
Ya itu ialah suara mamaku yang memanggilku supaya bingkas bangun dari katil dan bersiap-siap untul ke sekolah.
Sekolah?!!
Aduhh macam mana aku boleh terlupa ni?!hari ni firts day aku di sekolah baru.Arghhh...segera aku mencapai tuala dan berlari menuju ke bilik mandi.Maklum lah bilik aku ni ada tandas.kau ada non hado.
"Tengku Airin Syazana!!Dah bangun ke belum?Turun cepat Airin nanti lambat papa tinggal."
Jerit mamaku,Tengku Aina Syafiah yang sedang menyiapkan sarapan di tingkat bawah."Ya ma.Sekejap lagi Rin turun"balasku.
Tengku Aina Pov
"Haih anak dara sorang nih bukannya pandai nak bangun awal"bisik Aina di dalam hati .
Tengku Aina hanya mempunyai dua orang anak hasil daripada zuriatnya dan suaminya,Tengku Shah anak kepada kawan baik ayahnya.
"Goodmorning, Mama"kata Airin yang baru turun dengan pakaian uniform sekolahnya.
"Morning Rin"balasku sambil menghulurukan sekeping roti yang bersalut nuttela kepadanya.
"Mana papa,Ma?"
"Papa dah kat dalam kereta tu hah.Rin lambat sangat turun"
Okeylah Mama Rin pergi dulu eh"katanya sambil menyalam tanganku lalu pantas berlari masuk ke dalam kereta.
"Rin nih dah besar panjang pon perangai tetap tak berubah"aku berkata di dalam hati sambil melambai ke arah kereta suamiku yang meluncur pergi
End Tengku Aina POV
"Wow!besar jugak eh sekolah ni papa.Kalau Rin sesat macam mana?"tutur ku apabila keluar dari perut kereta papaku.
"Macam-macam lah alasan kamu ni Rin.Sekolah lama kamu kecil sangat agaknya ya?"perli papaku
Aku berdecik perlahan apabila mendengar perlian papaku itu.
Bukannya dia tidak tahu yang aku ni sudah selesa bersekolah di sekolah lama aku.Tetapi selepas papa dinaikkan pangkat sebagai
Penyelia Syarikat yang terkenal di Kuala Lumpur.Selepas dipujuk beberapa kali oleh mama aku terpaksa setuju dengan cadangan mereka untuk berpindah ke KL.
"Rin tunggu kat luar eh.Papa nak masuk pejabat uruskan hal kelas kamu"tutur papa kepada ku.
Aku hanya mengiakan sahaja lalu perlahan mata ku meliar kearah rekaan bangunan sekolah ini.
ROYAL SCHOOL
Sedap jugak nama sekolah ni.Tiba-tiba ada satu suara yang mnjerit kepadaku.
"Woi!kau buat apa kat sini hah budak?!"kata si dia.
Sorry korang author minta maaf kalau ada typo ke atau jalan cerita tak berapa menarik kalau korang ada cadangan untuk tambah supaya cerita ni lagi menarik boleh komen oky!
Jangan lupa vote and komen!!
YOU ARE READING
Mafia Sekolah Itu Aku Punya!
RomanceTengku Zafran-Kau hanya milik aku seorang sahaja Tengku Airin Syazana. Tengku Airin Syazana-Ish mamat kerek ni muka je hensem tapi perangai kalah beruk kat hutan! Sharifah Amanda-Kau jangan ingat aku akan lepaskan kau dekat tangan perempuan tu Tengk...