~H54~

77 3 4
                                    


Karen p.o.v

Het was een rare avond, als we in de auto zitten merk ik al snel dat Julia in slaap is gevallen. Ik zucht even zachtjes, we zijn er al bijna maar ik wil haar eigenlijk nog niet wakker maken. Ik besluit nog even een stukje om te rijden. Julia pakte het vrij goed op.. Het gesprek tenminste.. Ze was rustig en ze heeft iedereen geknuffeld.. Ik weet alleen niet goed wat er in haar hoofd om ging.. Dat kon ik dan weer niet goed peilen. Als we dan echt thuis zijn parkeer ik de auto en maak haar voorzichtig wakker. ''Juul, we zijn er'' Zeg ik zacht en schud haar zachtjes heen en weer. ''Juul..'' Zeg ik nogmaals. Maar Juul is in een te diepe slaap. Ik bijt even op mijn lip, als ik zie dat de lampen nog branden pak ik mijn telefoon en bel Anthony. Ik vraag of hij Juul uit de auto wilt tillen en naar bed wilt brengen. En zo gezegd zo gedaan. Anthony tilt Julia voorzichtig de auto uit en breng haar naar haar bed. Ik stop haar in en druk een zacht kusje op haar haren. Ik loop zachtjes haar kamer uit en loop naar de kamer van Sky, ik loop zacht naar hem toe en geef hem zacht een kus op zijn voorhoofd. Ik loop dan stil zijn kamer weer uit en ik ga naar mijn eigen kamer. Ik ga op het bed zitten en kijk even naar Anthony. ''Ze weet het'' Zeg ik zacht. ''Ze weet dat ze nog een famillie heeft.. Dat Klaasje haar zus is..'' Zeg ik zacht. ''Ze weet alles..'' Ik kijk hem aan en hij komt dichterbij zitten en slaat zijn armen om mij heen. ''En ze is nog steeds hier, ze gaat niet zomaar weg Karen...'' Zegt hij zacht. ''Hanne had haar versproken en ze was wegeglopen van het feest van Klaasje..'' Zeg ik zacht. ''We hebben haar meer als een uur gezocht, ik was zo bang dat we haar kwijt waren..'' Zeg ik zacht. ''Toen de dansers haar gevonden hadden was Juul zo ver weg, haar handen waren wit, zo hard kneep ze zichzelf..'' Zeg ik zacht en ik voel dat er een traan ontsnapt.. ''Toen ze mijn stem hoorde was ze snel weer rustig.. Maar het was echt geen pretje..'' Zeg ik zacht. Ik voel hoe hij de traan van mijn wang veegt. ''Toen we terug bij Klaasje kwamen wou ze eerst niet, ze was zo bang voor de reacties/gezichten van de andere meisjes en Kristel..'' Zeg ik zacht. ''Ik denk dat Julia eigenlijk nog zoveel vragen heeft die onbeantwoord zijn.. Maar dat het haar nu echt niet meer lukte.. Ze gaf zelf aan dat ze heel graag naar huis wou en in de auto was ze meteen vertrokken'' Zeg ik zacht. ''Praat morgen nog eens rustig met haar lieverd, het is laat, het is beter als wij ook even onze rust pakken.'' Zegt hij zacht. Ik knik voorzichtig en blijf nog even in zijn armen zitten. Na een kleine 10minuten sta ik op en kleed mij om. Ik kruip dan in bed en al snel ben ik vertrokken.

Julia P.O.V

Ik ben al super vroeg wakker en ik heb ook echt super erge hoofdpijn. Ik zucht even en pak mijn telefoon en kijk er kort op, niks nieuws. Ik leg mijn telefoon weer weg en wrijf even kort in mijn ogen. Ik sla de dekens van mij af en stap uit bed. Ik loop naar mijn kast en kijk er even in, dan pas heb ik door dat ik mijn kleren van gister nog aan heb. Ik probeer me te herinneren hoe ik überhaupt in bed terecht ben gekomen, maar ik weet het niet meer.. Gister avond was een rare avond, met enorm veel emoties, dat zal ook mijn hoofdpijn verklaren.. Ik pak een joggingbroek en een hoodie en schoon ondergoed en ik loop na de badkamer, ik zet de douche aan en laat deze warm worden. Ik kijk even in de spiegel en wrijf langzaam over de krasjes op mijn hoofd. Ik bijt zachtjes op mijn lip. Ik trek mijn kleding uit en stap dan onder de douche. Ik geniet van de heerlijk warme stralen die mijn lichaam raken. En alles van gister avond herhaald zich.. Ik heb een zus, meer als 1 zelfs.. Ik ben een tweeling.. Mijn biologische ouders leven nog.. Ik zucht zachtjes. Mijn hele leven was een grote ramp.. Een groot blok ellende.. En ik zal waarschijnlijk nooit snappen waarom me dit is aangedaan.. En al helemaal niet waarom het lot zo ongelukkig is dat ik dit nu weet.. Misschien was het wel beter als ik niet wist dat ik een familie heb.. Een zus die heel dichtbij mijn beste vriendin staat en wel een gelukkig en leuk leven heeft gehad.. Ik probeer de gedachte van mij af te zetten en was mijn haren en lijf. Als ik daarmee klaar ben draai ik de douche terug uit. Ik wikkel mijn haren in een handdoek en droog mij af. Ik trek mijn schone kleding aan. Ik veeg met de handdoek de spiegel schoon. Ik kijk nogmaals naar de wondjes op mijn hoofd. Ik zet mijn muts op en loop terug na mijn kamer. Ik trek de kast open en haal mijn schetsblok eruit, deze heeft lang geen daglicht meer gezien. Ik ga aan het bureau zitten en pak een grijs potlood. Ik begin te schetsen en zucht even zachtjes. Als ik klaar ben besef ik pas wat ik heb getekend.. Ik heb Klaasje en mij getekend, de foto van gister.. Maar dan zonder voorbeeld.. Zo uit mijn gedachten. Ik kijk er even naar en twijfel of ik hem laat zitten. Ik sta terug op en pak mijn telefoon van het bed en open de foto en leg die naast de foto. Ik pak een gum en gum de ''foutjes'' uit. Ik teken deze opnieuw en bijt zacht op mijn lip. Ik open mijn whatsapp gesprek met Klaasje en laat mijn vingers boven het toetsenbord zweven. Ik zou haar zo graag eens willen spreken, maar ik zou niet weten hoe of wat. Ik zucht even en sta dan op, het is inmiddels een uur of 10 en ik vind dat een mooie tijd om naar beneden te gaan. Ik trek nog even sokken aan en loop dan mijn kamer uit na de woonkamer. Als er nog niemand is ga ik op de bank zitten en zet de tv aan, ik zap wat heen en weer tot ik bij een nieuws zender kom. Op de een of andere manier moet ik gewoon weten of het nieuws niet al gelekt is.. Je weet het tenslotte maar nooit.. Als Sky de kamer in komt glimlach ik even. ''Hey you!'' Zeg ik vrolijk en ik open mijn armen, Sky komt op mij afgelopen en knuffelt me. Ik glimlach even en houd hem stevig vast en geef hem een kusje in zijn haren. Dit is mijn familie, dit is mijn broertje.. Ik bijt even zacht op mijn lip en laat hem dan langzaam los. ''Zullen we een lekker ontbijt maken, voor Karen en Anthony en voor ons natuurlijk?'' Vraag ik hem en hij knikt enthousiast. Op de een of andere manier krijg ik het woord mama en papa niet over mijn lippen. En gelukkig maakt dat Sky niks uit, want hij weet heel goed dat hij mijn kleine broertje is, nou ja dat hij zo voelt. Samen lopen we naar de keuken. We bakken pannenkoeken en snijden vers fruit. We persen sinaasappels en doen dit in glazen, we dekken de tafel netjes en zetten alles klaar. Ik glimlach even naar Sky en samen lopen we naar boven om Karen en Anthony te halen.

Klaasje p.o.v

Ik had mega slecht geslapen, de conversatie van gister, de rare avond. Alles speelt zich opnieuw in mijn hoofd af als een of andere slechte film en ik werd er gek van. Ik had al een workout gedaan, thee gedronken en een film gekeken. Maar het was nog steeds ochtend. Ik voel me zo mega slecht tegen over Julia.. Het moet voor haar echt vreselijk zijn.. Marthe heeft hier en daar wel eens dingen verteld over Julia over wat ze mee gemaakt heeft en in wat voor staat ze verkeerde toen Marthe en Julia bevriend werden en dat breekt me.. Dat doet pijn.. Ze is tenslotte wel mijn zusje, al blijft dat een gek idee en kan ik dat nog steeds niet helemaal bevatten ondanks dat zei het nu ook weet en het geen geheim meer is.. Het doet toch een beetje pijn te bedenken wat voor pijn zij allemaal gekend en gevoeld heeft.. Dat gun je gewoon niemand, helemaal niemand.. Ik pak mijn telefoon en open het whatsapp gesprek met Marthe en Hanne. -Goodmorning Girls, first of all Happy birthday Hanne!! Maak er een fijne dag van! Second: Hoe voelen jullie je na gister? Beetje bij gekomen en geslapen?- Ik verzend het en wacht op een antwoord. Samen sturen we nog wat over en weer. We zouden vandaag met zijn alle bij Hanne gaan eten. Marthe, Josje, Karen, Kristel en Julia.. Maar of dat nog doorgaat ik heb werkelijk geen idee..

Karen p.o.v

Ik was gister avond zo in slaap gevallen maar de nacht was alsnog verschrikkelijk. Ik kreeg de hele tijd nachtmerries over dat Julia boos was en weg wou.. Als er op de deur geklopt word mompel ik iets. Als ik mijn ogen open zie ik Julia en Sky staan. ''We hebben ontbijt voor jullie gemaakt! Komen jullie?'' Vraagt Sky vrolijk. Ik glimlach even naar de twee. ''Tuurlijk komen we'' Zeg ik rustig en ik kijk even naar Juul. ''Over 5minuutjes zijn we er oké?'' Vraag ik rustig. Ze knikken en lopen dan weer de kamer uit. Ik gok dat Julia ook niet kon slapen, ik zag aan haar dat ze al gedoucht had en al een tijd wakker was. Ik sta dan op en trek een simpele warme outfit aan. Ik trek mijn pantoffels aan en loop dan de kamer uit, als ik bij Juul haar kamer langsloop stop ik even en kijk naar binnen als ik zie dat haar gordijnen nog dicht zijn besluit ik die open te gaan doen. Als ik daar mee klaar ben valt mijn oog op haar schetsblok. Ik zie gewoon super duidelijk dat ze zichzelf en Klaasje heeft getekend. Ik glimlach even zwak en loop dan naar beneden. De rest zit al aan tafel en vlug schuif ik aan. ''Het ruikt heerlijk!'' Zeg ik vrolijk en pak een pannenkoek en ik beleg deze met vers fruit. Ik kijk even naar Juul. Zei heeft een klein schaaltje met yoghurt en wat fruit.. Ondanks dat het eten de laatste tijd beter ging merk je heel goed aan haar wanneer het niet goed gaat of ze niet weet wat ze met zich zelf aan moet.. En dit is een van de momenten. Ze kijkt me niet echt aan en eet rustig haar ontbijt. Ik ben al lang blij dat ze überhaupt iets eet..



~~

Hoe is het met iedereen? Kunnen jullie deze gekke tijd nog een beetje aan?

The little sparkle In my life.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu