♛ŞEHNAZ&GÜLŞEN HAŞİMOĞLU
BİR ADAMIN DAĞINIK YATAĞI
♫ Mavi Gri - Sonbaharda ♫
1.Bölüm: Ben okumayı beceremedim...Kendin için başarmazsan kimselerin elinden tutamazsın!
Kulağımıza küpe edeceğimiz nice nasihati yok saymanın cezasını çeken biz günahkâr kullar, zamanın aldatıcı güzelliklerine kanarak yarınımızı hiç yaşamayacakmışçasına yok sayıyoruz.
Oysa bir yarınımız olmayabilir diye anı kaçırmaktan korkarak yaşıyoruz; dengeyi asla kuramadığımız, kursak bir tarafı baskın gelecek terazimizin ölçüsüz ağırlıklarıyız. Bu ölçüsüz ağırlıklarla yaşamak beni daha yirmi yaşımda yaşlandırmıştı.
Sırtımda bir kamburla yaşıyorum. Bu kamburumun adı; sen okumadın!
Eğitim hayatı inişli çıkışlı olan tembel bir öğrencinin dramını okuyacağınızı zannediyorsanız yanılıyorsunuz. Siz okumayan bir öğrencinin, öğrenci olmayı dahi becerememiş bir tembelin hayata karşı nasıl dimdik durduğunu satırlarda okuyacaksınız. Kirasını ödemediği evden atılırken salya sümük ağlayışını da hesabınıza katın lütfen.
Beni hayal edin, beni okuduktan sonra kendinize şükredin ve bu hülyalı dünyadan çıkarak eğitim sistemi en az benim kadar inişli çıkışlı ülkemizde kalem tutmaya çalışın. Sizleri en iyi ben anlarım. Kalemi tutmadığınız takdir de bir daha tutacak kaleminizin olmayacağını tüm samimiyetimle belirtmek isterim.
Bade Yasemen Evren sürüngenler familyasına dahil edilmiş gencecik bir kadındı. Kendimi neden mi böyle tanıtıyorum? Adımı ve soyadımı silip kendi adınızı yerine koyabilin diye. Bir gün siz de kendinizi böyle okuyacaksınız. On sekiz yaşındaysanız ve tembelseniz, o bir gün pek yakın!
Seni anlıyorum Cedric. Aşktan anlamayan bu ponçik kalbim sürüngen öğrencileri çok iyi anlıyor, derinden hissediyor ve onlara kahroluyor.
Onun yanı sıra kendimle övünemediğim başka süper güçlerim de var.
Çözümsüz bir ipi çözebilecek kabiliyette olduğuma inanan bir kadınım. Tuttuğunu koparmak gibi süper ötesi güçlere sahip olmaktan ziyade kalıplaşmış ifadeleri okuyabilmek gücüne hakimim.
İnanın işimi zorlaştıran bu hâkimiyet, hayattan tat almamı da engelliyordu.
Her bir bakışın altında yatan gizli anlamların, sahtekâr duruşların, tavırların, zorlama konuşmaların, dostane gülümsemelerin ardını, uçlarının bana nasıl dokunacağını bilmek gücüne sahiptim.
Ben süper kahraman değilim. İnsanlar sahte ve maskenin arkasına korkakça saklanan birer şeytan olduklarından mütevellit kendilerini kolayca okutabiliyorlar. Sizi temin ederim bunun okulunu okusam yine başarısız çıkardım.
Fakat gerek duymayacak bir başarı sağlayarak küçüklüğümden beri bu yeteneğe sahiptim.
Sizinle bir şey paylaşmak istiyorum sürüngen familyam. Beni okuduğunuza göre artık familyamın birer üyesisiniz.
Her neyse...
Bu huyumdan ciddi anlamda nefret ediyorum. Ben insanları tanımak istemiyorum. Onları bir bakışta anlayıp neler yapacaklarını anlamak veya çözmek istemiyorum. Sadece dışarıdan nasıl görünüyorlarsa öyle olsun istiyorum. O zaman bende onları çabuk sever, benimserdim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİR ADAMIN DAĞINIK YATAĞI
HumorSesimi duyuyor musun? Yitip gitmeden sana sarılmalıyım. Gün geceye kavuştuğunda geç olabilir sevgilim... Sesimi duyuyor musun? Sesimi duymalısın; ben ellerinden kayıp gitmeden, soğuk bir gecede uçurumdan aşağı düşmeden, soluğum kesilmeden... ve ben...