C

165 8 8
                                    

Calliszexuális: Olyan emberek, akik nem tudják, hogy a vonzalom amit éreznek szexuális vagy esztétikai.

Callistian: Olyan ember, aki egyszerre WlW, WlM, NBlW, NBlM, tehát olyan személy, aki egyszerre nő és enby, és nőkhöz ill. férfiakhoz vonzódik. Ezek az emberek vagy kizárólag hozzájuk vonzódnak, vagy az irántuk érzett vonzalmat priorizálják. Ez a fogalom egy összefoglalónév, viszont fejezheti ki valakinek a teljes orientációját is.

Carnelian: Olyan nem-bináris, aki férfiakhoz és enbykhez vonzódik. Ez a fogalom egy összefoglalónév, és ritkán fejezi ki valakinek a teljes orientációját.

Cartoszexuális: Egy kisebb halmaz a  fictoszexualitáson belül. Ezt a fogalmat olyan emberek használják, akik legtöbbször rajzfilm ill. képregény karakterekhez vonzódnak. Ez az orientáció rajta van az a-spektrumon.

Ceteramoric: Olyan nem-bináris és genderqu**r emberek, akik kizárólag genderq**erekhez és enbykhez vonzódnak.

Ceteroflexiblis/Emboriflexibilis/Skolioflexibilis: Olyan emberek, akik legtöbbször csak nem-bináris emberekhez vonzódnak, viszont néha éreznek vonzalmat bináris nemű emberek iránt is. Ez a fogalom alapvetően a multiszexuális spektrumon helyezkedik, el de van olyan eset, amikor ez a változás olyan ritka, hogy nem tekinthető egy ilyen orientációnak.

Ceteroszexuális: Olyan emberek, akik enbykhez és genderqu**r emberekhez vonzódnak. Ennek a fogalomnak a régi neve skolioszexuális, de a név meg lett változtatva, mert a szó azt jelenti, hogy görbe (ami nem olyan korrekt az ezen fogalmat használó emberek felé). Sokan gondolják azt, hogy ezt a fogalmat csak az enbyk és a genderqu**r emberek használhatják, mások azon a véleményen vannak, hogy egyáltalán nem kellene használni.

Chameleoszexuális: Ezt a fogalmat legtöbbször az iamvanoszexuálissal és a placioszexuálissal használják. Olyan embereket foglal magába, akik a partnerük/partnereik nemétől függően viselkednek egy kapcsolatban. Ezt úgy kell érteni, hogy egy chameleoromantikus ember például amikor egy nővel van kapcsolatban dominánsabb, amikor egy férfival akkor kevésbé domináns mint a partnere.

Cinnabaric:  Olyan ember, aki egyszerre NBlNB és WlW, tehát olyan ember, aki egyszerre nő és nem-bináris, és nőkhöz ill. enbykhez vonzódik. Ezeknek az embereknek az orientációjuk a nemükkel egyszerre változik. Amikor a nem-bináris spektrumhoz vannak közelebb akkor enbykhez, amikor a nőiességhez nőkhöz vonzódnak. Ezek az emberek vagy kizárólag hozzájuk vonzódnak, vagy az irántuk érzett vonzalmat priorizálják.

Citrinian: Olyan ember ,aki egyszerre WlM és WlNB, tehát olyan nő, aki férfiakhoz és enbykhez vonzódik. Ez a fogalom egy összefoglalónév, viszon fejezheti ki valakinek a teljes orientációját is.

Clypeusszexuális: Olyan ember, akinek a szexualitása homályos, vagy valamilyen oknál fogva nem tudja besorolni az orientációját. Ezt a fogalmat használhatják olyan emberek is, akik éppen nem tudják, hogy milyen az orientációjuk.

Kávészexuális: Olyan emberek, akik csak akkor éreznek szexuális ill. romantikus vonzalmat, amikor kávét isznak vagy kávéillatot éreznek.

Communicoszexuális: Olyan emberek, akik olyan emberekhez vonzódnak, akikkel jól el tudnak beszélgetni, vagy vonzónak tartják, hogyha valaki jól tud kommunikálni.

Comszexuális: Olyan emberek, akik éreznek vonzalmat. Ez a fogalom más mint az alloszexuális, mert egy ilyen ember lehet bi, pán, meleg stb., egy comszexuális ember viszont azért használja ezt a fogalmat, mert nem szeretne többet elárulni az orientációjáról, vagy nem szeretné pontosabban besorolni. Ezért ez a fogalom rajta van a pomoszexuális spektrumon.

Contraic: Ez a fogalom hasonlít a straythez, a heteró enbyk használják.

Courpalian: Olyan ember, aki egyszerre NBlM, NBlW, NBlNB, MlM és MlNB, tehát olyan személy, aki egyszerre férfi és enby, és amikor férfi, nem vonzódik nőkhöz. Egy ilyen ember enbyként férfiakhoz, nőkhöz és enbykhez vonzódik, viszont amikor közelebb kerül a férfiassághoz, a nők iránt érzett vonzalma eltűnik. Ezek az emberek vagy kizárólag hozzájuk vonzódnak, vagy az irántuk érzett vonzalmat priorizálják.

Courscatian: Olyan ember, aki egyszerre MlM, MlNB, MlW, NBlW, NBlNB, és NBlM, tehát olyan személy, aki egyszerre férfi és enby, és férfiakhoz, nőkhöz ill. enbykhez vonzódik. Ez a fogalom egy összefoglalónév viszon fejezheti ki valakinek a teljes orientációját is.

Cryptoszexuális: Olyan emberek, akik úgy érzik, nem tudják szavakkal kifejezni az orientációjukat. Amikor megpróbálják elveszettnek érzik magukat. Ez a fogalom a pomoszexuális spektrumon található.

Cypraette: Olyan anem-bináris ember, aki anem-bináris személyekhez vonzódik. Ez a fogalom része Sashafox333 anem-bináris szexualitás gyűjteményének.




LGBTQ+ fogalmak és jelentéseikDove le storie prendono vita. Scoprilo ora