Deel 28

1.3K 27 0
                                    

'Iemand moet Jess leren hoe je een tequila shot neemt want dat heeft ze nog nooit gedaan', roept Denise richting Thomas en Reede.

'Kom maar', zegt Reede en trekt me gelijk naar zich toe.

Als hij zijn arm om mijn middel slaat zegt hij: 'dat zal niet de laatste keer zijn dat ik dat zeg deze avond'

'hmmh, can't wait' antwoord ik zachtjes in zijn oor. Mijn hart klopt gelijk in mijn keel.

'Heb je echt nog nooit tequila gedronken?' vraagt Thomas. Ik schud mijn hoofd.

'Dit wordt de eerste keer'.

'Oké, ik zal het een keer voor doen. De volgorde is zout, shot, limoen', zegt Reede.

Denise, Callum en Thomas proosten al en nemen hun shot. Reede houd zich alleen maar bezig met mij. 'Geef je hand eens' zegt hij. Ik geef mijn hand terwijl hij het zoutvaatje aanpakt van Callum. Hij strooit wat zout op mijn hand, net boven mijn duim. Hij zet een shotje en een limoen klaar. Waarom lijkt een shotje nemen ineens zo ingewikkeld. Ik lach mezelf een beetje uit omdat ik dit nog nooit gedaan heb. Reede kijkt me aan 'Eerst lik je het zout op, dan de shot en dan bijt je in de limoen', zegt hij. Hij pakt mijn hand en brengt het vervolgens naar zijn mond. Dan likt hij het zout eraf. Hij pakt gelijk het shotje, slaat het achterover en bijt dan in de limoen. Jezus. Op het moment dat ik zijn tong op mijn huid voelde kon ik al niet helder meer denken.

'Jouw beurt' zegt hij.

'Je kan het Jess' roept Denise enthousiast. Reede pakt het zoutvaatje maar in plaats van het weer op dezelfde plek te strooien doet hij het nu op zijn eigen hand. Ik kijk hem aan. 'Moet ik dat nou echt van je hand af gaan likken?' vraag ik giechelend.

'Niet zo preuts Jess' juicht Denise me toe.

Oh fuck it, wat maakt het uit. Ik pak zijn hand voorzichtig vast en lik het zout er vanaf. Dan komt het shotje. Jezus wat goor. Waarom drinken mensen dit. Ik trek al gelijk een vies gezicht. Reede houd me de limoen voor waar ik gelijk in bijt om de smaak weg te krijgen. Wie heeft dit in hemelsnaam bedacht.

Denise klapt enthousiast in haar handen als ik weer een beetje normaal kan kijken. Ik voel me een beetje licht in mijn hoofd van alle alcohol.

Thomas komt bij me staan met nog een shot. 'Nog een?' vraagt hij. Ik knik en pak het shotje aan van hem. 'Wil je je telefoon al terug? Hij is al een paar keer afgegaan namelijk.'

Oh kut, ik was helemaal vergeten dat hij mijn telefoon nog had. 'Waarom heb jij haar telefoon' vraagt Reede boos.

'Rustig gast, ik bewaarde hem alleen voor d'r zodat ze niet telkens zo afgeleid zou worden door negatieve dingen'

'Geef hem maar aan mij' zegt hij dwingend.

'Ja dag' spring ik er tussen in. 'Geef MIJN telefoon, maar netjes terug aan mij' zeg ik tegen Thomas. Hij kijkt van mij naar Reede. Is hij nou echt aan het twijfelen of hij mijn telefoon aan mij moet geven of aan Reede? WTF? Waar zou hij hem houden? Hij heeft geen zakken in het polo wat hij aanheeft. Dat zou er raar uitzien. Dus het kan niet anders dan dat het in zijn broekzak zit. Voordat hij er ook maar over nadenkt om mijn telefoon aan Reede te geven, steek ik mijn hand in één van zijn broekzakken. Thomas schrikt een beetje van mijn reactie maar begint dan naar me te grijzen. Hij doet expres een stap naar achter zodat ik met hem mee moet lopen, weg van Reede. Ik haal een telefoon uit zijn broekzak, maar het is niet de mijne. 'Dat is de verkeerde' zegt hij.

'Ja duh, dat zie ik ook wel' zeg ik. Hij moet alleen maar meer lachen. 'Eerlijk ruilen?', vraag ik hem.

'Pak maar hoor' zegt hij terwijl hij me vol verlangen aan kijkt. Hij wilt gewoon dat ik mijn hand weer in zijn broekzak moet steken. 'Waar is die lieve Thomas heen?', vraag ik hem. Voordat hij kan antwoorden zoek ik in zijn andere broekzak naar mijn telefoon. Gelijk heb ik hem te pakken. 'Misschien had je toch maar moeten ruilen met me, nu heb ik ze allebei', daag ik hem lachend uit. 'Oh, ik kan hem met gemak van je afpakken hoor. Pas maar op.' Ik zet een paar stappen terug en sta dan weer aan de tafel. Reede kijkt me aan en zijn ogen schieten bijna vuur. Waarom is hij zo gespannen? Weet je wat. Het maakt me niet uit. Thomas komt gelijk achter me aan en prikt in mijn zij zodat ik moet lachen en zijn telefoon gelijk los laat. We moeten er allebei om lachen.

Ik kijk op mijn telefoon om te zien wat ik allemaal gemist heb.

Jess, ik weet echt wel dat je me alleen maar jaloers probeert te maken'

Jessie, neem nou eens op

Jess, die kerel wilt echt alleen maar seks met je. Je betekent niks voor hem, doe nou geen stomme dingen.

OMG. Die gast weet echt niet van ophouden.

Ik tik Denise aan om haar de berichten te laten zien. Denise pakt mijn telefoon aan en tikt een bericht terug. Voor ze het verstuurd laat ze het aan mij zien. Ja dat is ook precies wat ik wil, seks. Met iemand anders. Rot een end op en snap de hint kerel.

Ik steek m'n duim op en dan drukt ze op send.

'Shot?' Vraag ik aan haar.

'Alsof je het nooit zou vragen' zegt ze. Ze strooit het zout op mijn hand en ook op haar eigen. 'Jongens zijn echt dom en allemaal vervelend', roep ik naar haar. 'Ook deze?' vraagt ze gebarend naar Reede en Thomas die druk in discussie zijn met elkaar. 'Vooral hun' zeg ik.

'Weet je wat' zegt Denise. 'Geef je hand. Ik doe het bij jou en jij bij mij, tegelijk'

Ik begin te lachen. 'Ja is goed, misschien stoppen ze dan met ruzie maken.'

'Hé jongens', roept Denise. Ze kijken gelijk allemaal naar ons op. We likken het zout van elkaars hand af, nemen tegelijk proostend het shot en dan bijten we in de limoen die we voor elkaar vasthouden.

Alle drie kijken ze ons met grote ogen aan. Verbaasd, maar ook geil. 

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu