31.Menyesal

1.4K 130 49
                                    

Keesokan harinya~

“Korang!!! Makanan dah siapp!!!”jerit Taufan dari dapur

Tak lama berselang Blaze, Thorn, dan Solar turun dan duduk kat meja makan.

“Selamat pagi, bang”sapa Thorn

“Pagi, juga adikku yang tersayang”balas Taufan seraya cubit pipi tembam Thorn

“Selamat pagi, abang Upann~”sapa Blaze

“Hmm”jawab Taufan

“Ceh, pilih kasih!”kata Blaze dengan nada tak puas hati

Taufan hanya tergelak memandang perangai Blaze yang macam budak kecil.

“Eh, mana yang lain?”soal Taufan

Blaze memutar biji matanya, “Abang ni macam tak tau pulak. Tak ingat ke diorang habis bergaduh semalam?”

“Habistu? Ice tak pergi kampus?”soal Taufan, lagi

“Tak kot. Tadi aku dah kejut dia tapi pintu bilik dia dikunci”jawab Solar

“Ohhh, okelah”

Skip time>>

Kini tinggalah Halilintar, Gempa dan Ice yang masih berada di rumah. Sejak pagi tadi, tiada satupun diantara ketiganya yang keluar dari bilik.

With Halilintar~

Halilintar membuka matanya, berkelip beberapa kali dengan kosong. Wajahnya kelihatan pucat. Dia melirik ke arah tingkap yang menunjukkan pemandangan terang.

Cukup lama Halilintar tidur kat lantai tanpa beralaskan apapun. Ia bangun dan duduk sejenak. Tengkuk yang berasa pegal diurut perlahan.

Hari ni dia betul2 rasa tak baik. Tubuhnya berasa lemas bukan main. Nak bangun pun rasa sulit. Dengan penuh susah payah, Halilintar bangun dari duduknya dan berjalan gontai kearah katil. Kepalanya yang pening membuat Halilintar hampir jatuh beberapa kali.

Brug...

Halilintar hempaskan tubuhnya diatas katil. Tubuhnya yang menggigil dibalut dengan selimut. Ditambah lagi dengan perutnya yang masih kosong, berjaya membuatnya makin lemas.

“Uhukk! Uhukk!!”

Beberapa kali Halilintar terbatuk. Entah kenapa tenggorokannya terasa perih dan dadanya berasa nyeri sekedar untuk bernafas.

With Ice~

Ice POV~

“Hoaamm~”

Aku menguap. Mataku yang masih berat kupaksa untuk terbuka. “Hah? Pukul 8?”guamamku

Aku menggilat beberapa kali sebelum memutuskan bangun.

Ceklek

Pintu bilik dibuka, lalu aku berjalan menuju dapur. Sebetulnya aku pun masih lagi mengantuk, tapi perut aku yang masih kosong memaksa aku untuk masuk ke dapur dan makan.

“Uhukk! Uhukk! Khhhh”

Langkahku terhenti. Aku menoleh kearah bilik Hali. Aku menatapnya lamat.

“Ceh, buat apa perdulikan dia”guamamku lalu menyambung langkah ke dapur

Tudung saji kubuka. Ada tiga pinggan nasi goreng dengan telur sapi kat situ. Aku menatap salah satu pinggan nasi goreng tu dengan tajam.

Hari ni aku takde mood nak makan nasi goreng lah. Kututup balik tudung saji tu. Aku beralih mencari keberadaan mie instan.

“Uhukk! Uhuk... uhukk!!”

Brothers Hugs [Boboiboy] ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang