Yolu doğru olanın yükü ağır olur.
******
Bir ses insanın yüreğini dağlar mı? Sinan Üsteğmen ilk kez silahın sesinin yüreğini dağladığını hissetti. Endişe ile karısına bakarken hiç beklemediği sesi duydu."Teslim olun etrafınız sarıldı." Reyhan Astsubayın da dediği gibi Tanrı Türkün yanındaydı hiç beklemedikleri bir anda sıkıştıkları yerden çıkmışlardı.
Gökhan Yüzbaşı aldığı haber ile operasyona çıkmıştı Ayla Yüzbaşı ve Reyhan Astsubayın yerlerini bulmak kolay olmamıştı ama terörist, Reyhan Astsubayı vurmadan yetişmişlerdi Gökhan Yüzbaşı teröristi indirmişti.
Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister." Derya'nın sesi bitkin çıkmıştı gözleri dolmuştu diyecek çok sözü vardı ama konuşacak gücü yoktu. Tişörtünü yukarıya kaldırdı. Kalbinin biraz aşağısında alan ize dokundu.
"Bedenimde sayısını unuttuğum bu izler bana geçmişimi hatırlatıyor. Unutup hayatıma devam etmek istiyorum ama bir şekilde geçmişim geleceğimi gölgeliyor bunun önüne nasıl geçeceğim hiçbir fikrim yok," dedikten sonra Gökçe'nin siyah gözlerinin içine baktı.
"Herkes kendi acısının kurbanı olduğunu sanar. Sana ne dersem diyeyim yaşadıklarını unutturamam fakat sana tavsiye verebilirim. Karanlıktan aydınlığa kavuşmak istiyorsan umut etmekten vazgeçme." Gökçe'nin sözleri bittikten sonra dikkatle Derya'nın ela gözlerinin içine baktı.
Bekleyiş.
İnsanoğlu hep bir şeyleri bekler kimisi askerdeki yarini bekler, kimisi trafiğin açılmasını bekler, kimisi hastane köşesinde sevdiklerinden iyi bir haber gelmesini bekler. Sara ve Kemal'de, Sena'dan iyi bir haber gelmesini bekliyorlardı. Tuana annesinin endişesini anlamış gibi ağlayıp duruyordu. Kemal, Tuana'nın siyah saçlarını okşadı."Sara." Asrın aldığı haber ile hastaneye gelmişti. Sara, Asrın'a sarıldı, Tuana babasının sesini duyunca kollarını açtı.
"Bapa." Henüz kelimeleri bir araya getiremeyen Tuana, babasına seslendi. Asrın, Tuana'yı kucağına aldı saçlarını öptü.
"Türk askeri geldi," diye bağıran terörist kaçtı daha birkaç adım atmıştı ki kanlar içinde yere yığıldı.
"Heval ne yaptın?" Boran kod adlı terörist öfkeyle kendisine bu soruyu soran teröristin koyu kahverengi gözlerinin içine baktı.
"Korkaklar nefes almayı hak etmiyor heval, Türk askerinden korkup kaçarsan seninde sonun onun gibi olur." Boran'ın sözleri bittikten sonra gecenin karanlığına silahın ürkütücü sesi karıştı.
"Komutanım iyi misiniz?" Ferhat Teğmen ve Emre Astsubay, Ayla Yüzbaşının yanına geldiler. Emre Astsubay elindeki bıçak ile Ayla Yüzbaşının ellerindeki plastik kelepçeyi kesti.
"Teslim olun asker!" Ayla Yüzbaşı etraflarını saran teröristlerden ziyade teslim olmalarını gerektiğini söyleyen teröriste yoğunlaşmıştı.
"Yolu doğru olanın yükü ağır olur." Ayla Yüzbaşının sesi kendinden emin çıkmıştı. Ayla Yüzbaşı boynunu kütledikten sonra Emre Astsubay ve Ferhat Teğmene baktı.
"Şimdi," diye bağırdı. Ayla Yüzbaşı elinde tuttuğu bıçağı teslim olmalarını söyleyen teröriste fırlattı. Ayla Yüzbaşının emri ile Ferhat Teğmen ve Emre Astsubay, teröristleri çapraz ateşe aldılar.
Acı insanın yüreğine işleyince kolay kolay iyileşmiyordu kimisi. Kimisi de yaşadığı acılar ile düştüğü yerden kalkıyordu anka kuşu misali.
Anka kuşu ya da halk arasında bilinen ismiyle Simurg kendi küllerinden doğduğu söylenir."Hüma kuşunun hikayesini bilir misin Derya?" Gökçe aralarındaki sessizliği bu sözleri ile bozdu. Derya başını salladıktan sonra yıllar önce teyzesinden duyduğu hikayeyi anlattı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Vatan Sağolsun
ActionEledim eledim höllük eledim, Aynalı beşikte canan bebek beledim. Büyüttüm besledim asker eyledim, Gitti de gelmedi canan buna ne çare, Yandı ciğerim de canan buna ne çare. Bir güzel simâdır aklımı alan, Aşkın sevdasını canan sineme saran. Bizi kınam...