Büyüleri Öğrenelim Bölüm 3

850 21 6
                                    

A-A-A

Absorbe Protegus: En büyük ve en güçlü kalkan büyüsüdür. Öğrenimi aylar hatta yıllar alabilir. Uygulanışı ise çok tehlikelidir. Eğer yapan büyücünün gücü yetmezse bu yüzden ölebilir.

Accio: Asayla gösterilen nesneyi yanına getirir. Hortkuluklarda işe yaramaz.

Aguamenti: Asadan su çıkarma büyüsüdür.

Alarte Ascendarev: Gösterilen nesneyi fırlatma büyüsüdür.

Alahomora: Kilit açma büyüsüdür.

Aklapakla: Pis bir bölgeyi temizlemeye yarayan büyüdür.

Anapneo: Boğazına bir şey kaçan birini kurtarma büyüsüdür.

Anteoculatia: Kurbanın saçlarını boynuza dönüştüren büyü.

Antonin Dolohov'un Büyüsü: Sadece Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı kitabında sesi kısık olan Antonin Dolohov tarafından yapıldığından büyünün gerçek adı bilinmemektedir. Bu büyüde asa bir tür kesme işareti yapar ve mor bir alev huzmesi çıkar. İç organlarda büyük hasara neden olurken dışta bir şey görünmez.

Aparecium: Görünmez mürekkebi görünür hale getiren büyüdür.

Apulosayoni: Mürekkep, parşömen ve tüy kalemi büyüler. Kişinin

söyledikleri kendiliğinden parşömene yazılır.

Aqua Erecto: Kaynar su püskürtme büyüsüdür.

Arania Exumai: Dev örümcekleri bayıltan büyüdür.

Aresto Momentum: Zamanı yavaşlatır, eğer biri yüksek bir yerden düşerken uygulanırsa düşüşü yavaşlar ve yarasız bir iniş yapar. Dumbledore, Harry'nin 3. yılındaki Quidditch maçında Ruh Emiciler nedeniyle süpürgesinden düştüğünde yapmıştı. Aynı şekilde Hermione bunu Bellatrix'in kasasına giderken araçtan düştükleri bölümde yapmıştır

Ascendio: Kişiyi yükseğe sıçratan büyüdür.Ateş kadehi filminde Harry Karanlık gölden çıkabilmek için kullanmıştır

Avada Kedavra: Kişiye doğrudan öldüren tek lanettir ve karşı büyüsü

yoktur. Uygulanması yasak olan ve cezası çok ağır olan 3 Affedilmez Lanetten biri olmakla birlikte bu lanetten sağ çıkabilen tek kişi Harry Potter'dır.

Avifors: Küçük objeleri kuşa çeviren büyü.

Avis: Asadan kuşlar çıkmasını sağlayan büyüdür.Oppugno büyüsü ile

birleştiğinde tehlikeli olabilir.

Avises Avifors Avilers: Savaş içinde gücü %45 azaltır.

Abiyoleyy: Yaratığı iyileştirir.

B-B-B

Blombadela: Devasa bir bulut olusturur.Buluttan şimşek şeklinde lanetler yagmaya başlar. (örn. imferedem secrum , sectumsepra , avada kedavra ) Çok tehlikeli bir büyüdür.Sadece bir büyü bunu engelleyebilir.

Blombegoodaero: Blombadela büyüsüne karşı bir önleyicidir.Eger güçlü bir büyücü yaparsa bulut yok olabilir.

Bombarda: Bir patlamaya neden olan büyüdür.

Bombarda Maxima: Güçlü bir patlamaya sebep olan büyüdür.

Bornvoard: Karanlık lordun işaretini çıkartır. Sadece Ateş Kadehi Kitabında Quidditch Dünya Kupasında Barty Crouch Junior tarafından yapılır.

Boxposio: Güçlü bir patlama yapıp yara verebilir.

Brackium Emendo: Kişinin kolunu düzeltir ama çok dikkat gerektirir. Eğer konsantre olmadan yapılırsa kişinin kemikleri tamamen yok olabilir veya daha büyük arızalara yol açabilir.

Bualero Porta: Büyüyü yapan kişinin vücudu esner ve uzamaya başlar.

Bubbles: Asanın ucundan baloncuklar çıkartan büyüdür.

Buharlaşma: Tam olarak bir asa büyüsü değildir. Yetenek beceri dayanıklılık ve güç gerektirir. Günde 3 defa yapılabilir. Çok kişi birden yapılırsa kişi zarar görebilir. İlk kez yapanlar genellikle kusar. Asası ve kendisi güçlü olan ve tecrübeli kişiler bu büyüyü günde 3'ten fazla da yapabilir. Bu büyüyü yapmak için kişi gidiceği yeri düşünmelidir

C-C-C

Calvorios: Kurbanı kel bırakan lanet.

Carpe Portus: Asanın hedef aldığı yere ışınlanma büyüsüdür.

Casanov: Cehennem kapanı büyüsü için yapılan bir büyüdür. Cehennem kapanının içinden geçer.

Carpe Retractum: Cansız varlıkları çekmeye yarayan büyüdür.

Cave İnmicium: Bir tür koruma büyüsüdür.

Cendravero: Patlamalar yapan mavi ateş topları atan bir büyüdür.

Cistem Aperio: Bir kutu, sandık gibi nesneleri açmak için kullanılır.

Colloportus: Odayı mühürleyen büyüdür. Alohomora ile açılamaz

Colovaria: Kişinin saçının rengini ve şeklini değiştiren büyüdür.

Confundo: Büyünün yapıldığı kişinin kafasını karıştırır. Yapılan kişiye hiç olmamış bir şeyi olmuş gibi gösterebilir.

Confundus: Bir tür şaşırtma büyüsü.

Confringo: Değdiği her şeyi alevler içinde patlatan büyüdür.

Conjunctivitis: Bu göze hedef alındığında görüşü bozar. Ejderha ve devlerde göze hedef alındığında canavarları mağlup edebilir. Aynı zamanda dev örümceklerinde karın boşluğundan vurulması neticesinde örümceği bayıltır.

Corpus Medicor: Lanet yaraları da dahil bütün yaraları iyileştirir.

Crucio: Bir insan üzerinde kullanan büyücü ömür boyu Azkaban'da kalma cezası alır. Cruciatus laneti işkence lanetidir. Lanetlenen kişi sağa, sola yuvarlanmaya, kasılmaya başlar. Kemikleri tutulmuş gibi olur, gözleri yuvalarında döner ve insan sona ermesi için ölmeyi bile ister hale gelir. Korkunç acılar çeker. Uygulanması yasak olan ve cezası çok ağır olan 3 Affedilmez Lanetten birisidir. Yapan kişi azkabanda ömür boyu hapse girer.

Bu bölümde sonuna geldik... Büyüleri arada bir paylaşacağım çünkü çok zor oluyor. Iyi kötü yorum yaparsanız sevinirim

Potterhead OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin