Bab 31

2.1K 274 21
                                    

Bella membuka matanya perlahan-lahan. Ruang sekeliling bilik itu diamati. Bilik itu sedikit suram. Semacam bilik bawah tanah. Ke memang betul ni bilik bawah tanah?

Dekat Villa Raston ada satu kan?

"Oi, kau siapa?" Tanya Bella kepada seorang perempuan yang turut berada dalam bilik itu bersama-sama dengannya.

Wanita itu mengangkat wajah. Mata Bella membulat.

"Faridah..." kata Bella perlahan. Bella cuba bangun daripada katil yang dia sedang baring namun perbuatannya terhalang. Ada satu rantai besi yang mengikatnya di setiap penjuru. Pergerakannya terbatas.

Besi itu mengikat kaki dan badan Bella.

"Shit, tak guna punya Eva," guman Bella. Dia kemudian memandang pula wanita tadi.

"Faridah, oi. Tolong aku kejap," panggil Bella selamba.

Faridah yang hanya berdiri di sudut hujung bilik menggigil melihat Bella.

"Kau siapa! Aku tak kenal! Aku nak Luiz! Aku nak Luiz!" Jerit Faridah tiba-tiba.

Bella hampir tergelak. Namun niatnya ditahan. Baru sekarang kau nak dia. Masa kau seksa suami aku tu dulu takde pulak kau nak ingat dia.

"Ye, aku nak bawak kau jumpa dia lah ni. Tolong aku kejap sini," kata Bella meleret.

"Tipu! Kau tipu! Aku tak kenal kau siapa!"

Bella berdecit geram. Tangannya digerak-gerakkan berusaha untuk terlepas daripada ikatan rantai namun tidak berjaya. Wajah Faridah yang jelas tampak ketakutan itu dipandang semula.

"Oi kau kenal mak aku tak? Eva. Perempuan yang bawak kau kesini," tanya Bella kepada Faridah.

"A-akak?"

"Akak?" Dahi Bella berkerut.

"A-akak," ulang Faridah lagi.

"Akak? Eva tu akak kau? Kau biar betul?" Tanya Bella penuh tak beradab.

"Aku nak Luiz. Aku nak Luiz! Luiz sayang! Luiz kat mana sayang!" Faridah mula meracau sendiri.

Bella hanya mengeluh kasar. Sial punya Eva, kau letak aku sebilik dengan si gila ni.

Kcang! Kcang!

"Eva! Oi! Mana kau hah! Eva! Keluarlah! Oi!" Jerit Bella kuat.

"Ahhh jangan jerit! Jangan jerit!" Faridah menutup kedua telinganya menggunakan tapak tangan.

"Diamlah orang tua! Eva! Mana kau!" Sambung Bella lagi.

Tiba tiba pintu bilik itu terbuka dari luar.

"Bella memang takde adab dengan orang tua eh? Ini mama Luiz tau," kata Eva yang sudah melangkah masuk ke dalam bilik itu.

"Aku suka Luiz! Bukan mak dia yang bodoh ni! Gara gara dia Luiz sakit! Buat apa aku nak kisahkan dia!" Ayat Bella mengundang gelakkan daripada Eva.

"Luiz sakit...hmmm. Betul jugak eh. Mesti sekarang dia tengah merana," bisik Eva sendiri.

"Kau buat apa pada dia hah! Mana Luiz! Jangan kau berani nak apa-apakan dia!" Tengking Bella kuat. Rantai besi bergesel gesel memenuhi bunyi ruangan bilik itu.

"Hahahahaha mana ada mama buat apa apa. Mama ada je dekat sini daripada semalam. Tapi mama tak tahu lah apa yang Andre akan buat pada dia. Entah entah sekarang dia dah gila. Mental dah rosak," kata Eva kembali dengan tawa yang kuat.

Tajam mata Bella menjeling seperti pisau.

"Kau ni memang bangsat kau tahu tak! Apa salah dia! Apa salah aku pada kau! Kenapa kau buat aku macam ni hah!"

BOOK 3 | My Insane Lover [ COMPLETED ] Where stories live. Discover now