Hier heb ik me nou al zo lang op verheugd! Even weg uit mijn rijke leven! Ik denk dat ik veel ga leren. Samen met mijn vriendinnen. En dit weekend is vast zo voorbij.😭. Dat vind ik heel jammer. Dat weet ik nu al. Hoezo? Ik ben al vaker wezen logeren bij Jolande, en toen was het weekend megasnel voorbij. Yasmine is er ook al. Ze rijd op haar pony. Ze is aan het springen. Samen met Lynn en Anne leun ik op het hek. Als Yasmine klaar is, klappen we. Ze doet een kleine buiging op Sunny. Yasmine is een jaar jonger dan wij, maar ze kan het zeker zo goed! Ze krijgt les van Jolande. Dit weekend gaan wij meemaken hoe zij lesgeeft.
Dan komt Jolande naar buiten lopen. Lynn, Anne, Yasmine en ik zijn de pony's aan het poetsen.
'Zo, hebben jullie er zin in?' Vraagt ze. We knikken. 'Dan mogen jullie het poetsen afmaken en dan mag je je pony klaar gaan maken voor het rijden. Dan krijgen jullie springles.' We knikken. Ik heb er zin in. Ik vind springen geweldig! Na tien minuten zijn we klaar met poetsen zadelen. Ik doe het bit in de mond van Jolly. Dan rijd ik achter de andere meiden aan naar de bak. Jolande heeft alleen een buitenbak. Een binnenbak vindt ze ook niet nodig. Ze houdt ook van bosritten. Een strand is niet in de buurt, maar op vakantie huurt ze een paard om strandritten mee te maken.'Kom de bak maar in!' Roept Jolande. Achter elkaar stappen we de bak in, de buitenbak dus. We moeten eerst warm stappen. Daarna doet Jolande eerst het parcours voor. Daarna gaan we om de beurt het parcours doen. Als we het allemaal twee keer hebben gereden, gaan we een bosrit maken. We nemen een smal ruiterpad langs een beekje, die uiteindelijk een meertje wordt. Daar stoppen we even en eten druiven. Dan gaan we weer verder over het ruiterpad. Het beekje is gestopt. Ik buk mijn hoofd, ik heb liever geen tak in mijn gezicht!
Na een halfuur naar de korte pauze bij het meertje komen we weer bij Jolande thuis aan. We rijden nog een paar rondjes in de wei om af te koelen. Daarna zadelen we af en ruimen de spullen op. We lopen naar binnen en Jolande gaat patat bakken. Lekker!!!Die avond bekijken we onze slaapkamer. Het is een kleine kamer, maar er passen drie bedden, een kast, een bureau en een commode in. Yasmine heeft een eigen kamertje. Om half tien ploffen we in bed. We zijn aardig moe. Je zou denken, waarom? Je zit toch op een paard? Maar dat is juist vermoeiend! Ik kijk naar de paardenposters aan de witte muren. Lynn, Anne en ik kletsen nog even, maar dan vallen we in slaap. Morgen moeten we om half acht beneden zijn om om kwart voor acht de paarden hooi te geven en de stallen uit te mesten.
JE LEEST
Een verzorgpony en veel problemen
Historia CortaEmma is 12 jaar. Haar ouders zijn rijk en ze heeft drie verzorgpony's met haar vriendinnen Lynn en Anne. De bazin van de pony's is ook erg aardig. Emma heeft veel problemen thuis. Ze schaamt zich, omdat ze haast niks mag. Zoals logeren. Vriendinnen...