4 |TRUTH OR DARE |

118 28 9
                                    

Raesang POV

DingIDong!
Loceng rumah ditekan oleh seseorang dari luar .Aku yang duduk di sofa terus berdiri. Niat ingin membuka pintu terbantut apabila aku ternampak Mark daripada dapur berjalan ke pintu.
A

ku duduk semula. Senyuman diukir untuk menyambut tetamu.
"Yoyoyo!What's up bro?!"jerit seorang lelaki sebaik sahaja pintu dibuka. Tangannya dibuat gaya seperti rock n roll. Mark terus memeluk lelaki itu sambil tersenyum. Aku dapat melihat beberapa orang lagi di belakangnya berserta dengan bagasi mereka.
'Ni mesti ahli NCT yang lain tu',pinta aku terjenguk-jenguk melihat dari sofa.
"Jenguk apa tu?",Johnny mencelah. Aku hanya memuncungkan mulut aku menunjuk ke arah pintu.
"Hyung!" jerit lelaki yang memeluk Mark tadi.
"Lucas,annyeong!",Johnny terus memeluk lelaki bernama Lucas itu. Aku hanya tersenyum. Akrab sungguh diaorang ni.
Semua ahli NCT berserta aku berkumpul di ruang tamu.Ada yang duduk di atas lantai kerana sofa sudah penuh. Biasalah ramai sangat macam nilah jadinya.
"Macam mana dengan comeback?", tanya Taeil.
"Penat hyung!Rehat sekejap-sekejap je.Tidur pun tak lena" adu Hendery. Ahli WayV yang lain hanya mangangguk setuju dengan apa yang dikatakan olch Hendery.
"Kitaorang pun sama hyung",celah Jeno membuat mimik muka penatnya.
"Takpelah. Sekarang korang dah mula cuti kan?So,bolehlah rehat- rehat dulu",ujar Johnny. Aku menarik lengan bajunya .Dia berpaling menghadap aku.
"Saya tak kenal diaorang lagi",kata aku lalu melihat wajah ahli-ahli Nct Dream dan WayV. Johnny menepuk dahinya. Dia menepuk tangan untuk meminta mereka untuk memberikan perhatian kepadanya sebentar.
"Korang. Tolong kenalkan diri sekejap.Tetamu kita tak kenal lagi ni", beritahu Johnny. Semua ahli memperkenalkan diri mereka .Begitu juga dengan aku.
"Sungchan dengan Shotaro ni ahli baharu",beritahu Johnny. Aku hanya mengangguk faham lalu menghadiahkan senyuman kepada Sungchan dan Shotaro.
"Hyung, Ten nak naik dulu .Penat ni", Ten menumbuk-numbuk bahunya berkalı-kali .Taeil hanya mengangguk faham .
"Korang semua pergilah berehat dulu. Aku nak pergi buat makan malam dulu", Taeyong bangun dari duduknya lalu menuju ke dapur.
Semua ahli WayV dan Net Dream mula bangun dan mengangkat bagasi masıng-masing lalu dibawa masuk ke dalam bilik.
"Hyung aku masuk bilik dulu tau", beritahu Xiaojun sambil mengangkat beg galasnya. Johnny hanya menganggukkan kepala.
"Awak, saya nak pergi tolong Taeyong dekat dapur",beritahu aku lalu mula berjalan. Tiba-tiba tangan aku dipegang oleh Johnn.y Aku menoleh.
"Hati-hati dengan benda tajam" pesan dia. Aku yang mendengar terkesina.
"Eo",balas aku lambat. Aku terkejut dengan tindakkan Johnny itu.
'Ishhh....jangan la bagi aku perasan sendiri. Nanti susah tahu tak?!'.

...

"Jalmotgetsubnida!",ucap mereka sebelum makan. Malam itu sangat meriah kerana semua ahli NCT sudah berkumpul di meja makan.
Aku berjalan keluar dari dapur sambil membawa semangkuk spagetti carbonara yang masih panas. Mangkuk itu aku letak di tengah meja. Semua mata sudah memerhati.Ada yang sudah meleleh air liur .Eeeeuuwww!!
"Aku makan dulu!" Haechan mengambil senduk lalu mencedok spagetti masuk ke dalam pinggan.
"Kau ni tak reti sabar ke ha?",marah Jaemin menampar tangan Haaechan.
"Auch!Sakit la",adu Haechan lalu mengusap tangannya. Adoi gediknya!Jaemin hanya mengulingkan matanya. Menyampah dengan perangai Haechan.
"Siapa yang masak mi?",tanya Jisung sambil menghirup aroma spagetti itu.
"Raesang" jawab Taeyong yang keluar dari dapur sambil membawa dua jak air di tangan .Aku hanya tersenyum lalu mengangguk sedikit.
"Raesang-ah!Sini" panggil Johnny dari hujung meja. Aku terus berjalan menuju ke arahnya.
"Nah!Makan" Johnny memasukkan spagetti ke dalam mangkuk lalu menghulurkannya kepada aku.
"Terima kasih",ucap aku lalu menyambut mangkuk itu.
"Lepas ni kita main nak tak?Dah lama tak main ramai-ramai ", cadang Kun yang sedang mengunyah itu.
"Betul juga tu .Kita nak main apa?", Winwin memandang wajah hyungnya meminta jawapan.
"Korang apa kata kita bincang nanti . Makanlah dulu" sampuk aku .Yang lain hanya akur mendengar kata-kata aku.

...

"Korang jom berkumpul".panggil Yangyang. Tangannya memegang botol mineral kecil kosong.
"Jom main truth or dare nak tak", cadang Yangyang.
"Haah la. Aku dah lama tak main" kata Chenle.Mereka semua berkumpul lalu membuat bulatan besar di tengah-tengah ruang tamu. Aku hanya duduk di tepi menyaksıkan sahaja mereka bermain. Botol diletakkan di tengah-tengah bulatan.
"Dah boleh mula?",tanya Renjun selaku tukang putar botol. Semua mengangguk sedia. Renjun pun memutarkan botol itu .
Semua ahlı mula berdebar .Botol itu makin lama makin perlahan. Mata masıh tidak lepas memandang botol itu . Akhirnya botol itu berhenti dan menunjukkan ke arah Johnny .Semua sudah mentertawakan Johnny. Memikırkan soalan yang hendak ditanya nanti.
"Wey apa kata Raesang yang bagi pilihan dekat Johnny sama ada truth or dare. Lepastu kita tanya soalan?", cadang Shotaro.Cadangannya mendapat anggukan daripada ahli yang lain.
"Raesang-ah bagi Johnny pilihan. Truth or dare",celah Sungchan pula tak sabar. Johnny mnemerhatikan aku menantikan pilihan yang akan diberi.
"Okey. Truth",bagi aku .Dia sudah buat muka cuak .Takut soalan yang akan ditanya luar dari jangkaan dia nanti.
"Haechan !Haechan !Haechan!!!" jerit Haechan mengangkat tangan. Aku nampak Johnny mengeluh. Mesti dia dah tahu soalan yang akan ditanya nanti.
"Hyung ,hyung ada suka dekat siapa-siapa tak?",tanya Haechan sambil tersenyum sinis. Kening belah kanan dıangkat berkali-kali. Yang lain sudah bising selepas mendengar soalan itu.
"Perlu ke jujur?".
"Mestilah".
"Okey. Aku jujur .Aku memang ada suka dekat seseorang"jawab Johnny terus terang lalu memeluk tubuhnya. Aku yang mendengar tersentak.
'Apa?!Dia suka siapa?Wey janganlah!Takkan aku bertepuk sebelah tangan lagi?!',raung aku dalam hati tak percaya. Rasa macam hati ni kena tikam dengan pisau yang tumpul berkali-kali.
"Siapa?Siapa?" Haechan cuba mengorek rahsia Johnny.
"Satu soalan je kan?Next!" Johnny terus menyuruh Renjun memutar botol itu. Malas hendak menjawab. Nanti lagi banyak soalan yang Haechan tanya.

Guys!bab 4 dah pub😊hope korang suka la bab ni ye....jgn lupa vote komen n share tau!!🥺❣️nk followback bgitau jha😉selamat membaca guys!

OUR LOTUS GIRL ||•JOHNNY SUH•||Where stories live. Discover now