2. fejezet - MDZS: Érkezés
Xiao Zhan kinyitotta a szemét, és azonnal összevonta a szemöldökét. Francba is, nem volt már olyan fiatal, mint gondolta. Talán nem kellett volna megpróbálnia lépést tartani Yibóval. Előző este vacsora után belefutottak Guo Chengbe és Yu Binbe, akik ugyanígy kései vacsorára indultak (Zheng Fan Xing, a jófiú Sizhui megtestesítője korán elment aludni, ahogy azt egy igazi Gusu Lan tanítványnak illik.) Ők négyen pedig karaokézni indultak. Miután Xiao Zhan két órán keresztül rájuk vesztegette az énekhangját, Yu Bin a felelős nagytesó szerepében visszavitte Guo Chenget a hotelbe, de Wang Yibo ragaszkodott hozzá, hogy megigyanak pár italt a bárban Xiao Zhannal. Ő pedig képtelen volt ellenállni, amikor a fiatalabb színész könyörgő hangon szólította „Zhan Ge"-nek, és felemlegette, hogy „A következő pár hónapban nem fogunk tudni találkozni...", úgyhogy végül ismét beadta a derekát az álnok Yibónak. Xiao Zhan száz százalékig biztos volt benne, hogy másnap címlapokra kerülnek, mivel Yibo, már sokadik alkalommal drámaian szerelmet vallott a bárban Xiao Zhannak. És Xiao Zhan abban is biztos volt, hogy a srác nem részeg. Csak egyszerűen Wang Yibo.
Ez nem is lett volna baj, hiszen minden róluk szóló hír így vagy úgy, de a filmjüket reklámozta. A rajongók élvezték minden érintkezésüket, és végül is nem matt részegen tértek vissza a hotelbe. Xiao Zhan ugyanakkor emlékezett rá, hogy előző este beájult Yibo ágyába, mert túl fáradt volt ahhoz, hogy visszamenjen a saját szobájába, vagy, hogy pizsamára öltözzön.
És amikor kinyitotta a szemét, igaza is lett, ott volt Yibo, és bámult rá. Intenzíven. Egy kicsit talán túl intenzíven.
Ugyanakkor éppen hosszú haja volt, a Gusu Lan klán fehér ruháit és a fehér fejpántot viselte.
Xiao Zhan pislogott és megdörzsölte a szemét. Elfelejtett volna valami fontosat? Már el is kezdtek forgatni, és ő csak...
– Wei Wuxian, hol voltál az elmúlt három hónapban?
Xiao Zhan lefagyott. Yibo mellett ott állt Wang Zhuo Cheng, aki Jiang Chenget játszotta. Xiao Zhan tudta, hogy Zhuo Cheng is szerepel ebben a filmben, de hozzá és Yibóhoz hasonlóan ő sem volt főszerepben. Ráadásul holnapig ide se kellett volna érnie. Xiao Zhan tisztán emlékezett rá, hogy Zhuo Cheng mondta nekik a csoportos cseten, hogy a programjai miatt nem fog tudni odaérni a forgatás első napjára.
Talán törölte a programjait, jah. Neki sose volt igazán jó a memóriája. De abban azért biztos volt, hogy nem volt hasonló jelenet, sem hasonló szöveg ebben a filmben. Ebben az idősávban Wei Wuxian és Lan Wangji már stabilan kultivátor társak voltak, bár a film egyetlen romantikus jelenetüket sem mutatta be (esetleg azt, ahogy a pillantásuk összetalálkozik, vagy legfeljebb azt, ahogy megölelték egymást), és még csak be sem jelenthették benne a kapcsolati státuszukat. Mégis, nem fért bele a történetbe, hogy egy jelenetben Jiang Cheng Lan Zhan oldalán álljon. És a jelmezeik...
A legfontosabb kérdés az volt, hogy ő, Xiao Zhan vagy elaludt, vagy beszívott, vagy elvesztette az eszét a forgatás közepén. Soha nem élt drogokkal, és nehezen tudott elképzelni olyan okot, amiért annyira álmos lett volna, vagy képtelen lett volna koncentrálni, hogy elfelejtette, mikor öltötték rá a jelmezt, mikor sminkelték ki, és hogy már egy jelenetet forgatnak.
Körülnézett. Nem volt stáb. Nem volt kamera. Nem volt rendező. Helyettük két holttestet látott, és felismerte bennük Wen Chaót és Wen Zhuliut. Eléggé... hát, halottnak tűntek. Rettenetesen halottnak.
Wen Chaónak és Wen Zhuliúnak már a sorozat közepe óta halottnak kellett lenniük. Egyáltalán nem kaphattak szerepet a spin-offban. Nem volt itt a stáb. Ami azt jelentette... hogy még mindig aludt. Belecsípett a saját arcába, mire a két férfi értetlenül bámult rá.
– Nem álom... – motyogta. – Mi történik itt?
– Mi történik itt? Mondd meg te, hogy mi történik! Ezek a talizmánok mind a te munkáid?
Xiao Zhan lassan összerakta a kirakó darabjait. Ebből a jelenetből, ezekből a szövegekből és a két holttestből ítélve... sikerült felidéznie, hogy ez volt az a jelenet, amikor Wei Wuxian végre felbukkant három hónappal azután, hogy Wen Chao lehajította a Hant Halomra. Ezek után követi Jiang Chenget és Lan Wangjit a táborhelyre, ahol további dráma bontakozik majd ki.
Volt egy összetűzése Jin Zixuannel Jiang Yanli miatt, aztán a csata Wen Rouhannal, minek utána a kultivátorvilág egyöntetűen hátat fordít neki, amiért fény derül az újfajta kultivátori módszereire, majd a tragédia a Qiongqi ösvényen...
– ... Fáradt vagyok – ez volt minden, amit Xiao Zhan ki tudott nyögni.
Jiang Cheng arca azonnal megenyhült, és magához ölelte a shixiongját*.
– Menjünk. Visszaviszünk a táborba.
Xiao Zhan bólintott, bár Lan Wangji még mindig csak bámult rá. Jiang Cheng átadta neki Suibiant, és Xiao Zhan meglepődött a kard súlyán. Emlékezett, hogy a forgatáson a kezében tartott Suibian nem volt ilyen nehéz. Egy kicsit kihúzta a kardot, és azonnal elsápadt.
Igazi volt. A kard igazi volt.
Xiao Zhan kihúzott egy szálat a hajából. Valódi haj volt, nem paróka.
– ... Mit csinálsz? – kérdezte Jiang Cheng.
– ... A hajam valódi, Jiang Cheng. Nem paróka – motyogta.
A shidije** megforgatta a szemét.
– Ha valakinek parókát kellene viselnie, az én vagyok, azok után, amennyi aggodalmat okoztál nekem. Induljunk. Észnél vagy még? Nem akarom, hogy út közben leess a kardodról és a saját hülyeségedbe halj bele – még ha valószínűleg ez is lesz a halálod oka a jövőben.
Xiao Zhan felnevetett.
– Ez durva volt, Jiang Cheng. De igaz... nagyon fáradt vagyok.
Xiao Zhan sok dologra képes volt – tudott énekelni, táncolni, színjátszani, főzni és rajzolni –, de kardon repülni, vagy úgy egyáltalán repülni nem tartozott azok közé, amit ő, vagy egy hozzá hasonló normális ember manapság meg tudna tenni.
– Majd Yi... Lan Zhannal repülök.
Se Jiang Cheng, se Lan Zhan nem vették észre a nyelvbotlást, mert sokkal jobban meglepte őket a tény, hogy a hírneves Második Lan úrfival akar tartani a hosszú évek óta ismert shidije helyett. Ugyanakkor egyikük sem kérdezett többet, és csendben tértek vissza a táborba.
__________________
*shixiong: idősebb férfi klántag/klántestvér.
**shidi: fiatalabb férfi klántag/klántestvér.
(Ugyebár lesz még egy shijie is, ami idősebb női klántestvért jelent, és mind egy szálig hülyén hangzik magyarul. Bónuszpontért valaki megsúghajta, hogy hogyan hangzik a fiatalabb női klántesó ;) )
VOCÊ ESTÁ LENDO
Kicserélve (Switched) - fordítás [befejezett]
FanficRiley E. Raines fordítása Ajánló: Amikor egy színész lelke egy képzelt világba, míg egy képzelt karakter lelke a való világba vándorol. Xiao Zhan sok dologra képes - tud énekelni, táncolni, színjátszani, főzni és rajzolni -, de nem képes kultivátoro...