Wat vind Lisa ervan dat ik alopecia heb?
Ik schrok er erg van toen Manon het mij vertelde dat ze alopecia had/heeft. We waren op school en ze had al eerder verteld dat ze mij iets wilde vertellen. Ik dacht dat het van alles kon zijn, maar dat had ik niet snel verwacht. Eerst wist ik niet precies wat het was, maar zodra Manon het mij vertelde, schrok ik er best wel van. Het is raar om te horen dat je beste vriendin opeens kaal kan gaan worden. Ik heb meestal wel aardig wat vragen als ik iets hoor wat heftig is, deze keer ook. Ik stelde Manon een paar vragen, maar dat had ze liever niet. Dat snap ik natuurlijk, dus liet ik haar verder met rust en troostte ik haar. Ze heeft veel dingen moeten doorstaan, wat erg knap van haar is. Gelukkig groeit er nu weer haar en merk je het veel minder. Je merkt aan Manon dat ze er wat minder mee bezig is en zich ook beter voelt. Dat is erg fijn om te zien!
Wat vind Lisa ervan dat ik een boek over alopecia heb geschreven?
Tijdens de Franse les zag ik een meisje samen met Rian een verhaal typen. Dat is de eerste keer dat ik zag wat Wattpad was. Later vertelde Mirjam mij dat ze zelf ook bezig was met een verhaal. Ik was benieuwd waar het over ging en vroeg dat. Ze antwoordde dat het over alopecia ging. Ik vond het erg bijzonder dat ze daar haar boek over deed, want het is niet een makkelijk onderwerp van haar. Ik had het idee dat Mirjam goed haar gevoelens kwijt kon tijdens het schrijven, maar soms leek het ook wel alsof ze het erg lastig vond. Dat snap ik natuurlijk, want het is niet makkelijk om over een onderwerp te schrijven wat best wel gevoelig ligt. Uiteindelijk heeft ze er een mooi resultaat mee weten te behalen. Ik ben trots op haar!
De namen zijn volgens de namen in het boek. De namen in het boek zijn veranderd.
JE LEEST
Hoe alopecia haar leven op de kop zette
Non-FictionHallo! Dit boek gaat over een meisje genaamd Mirjam. Ze krijgt te maken met alopecia. Zij neemt jou in dit verhaal mee over hoe haar traject met alopecia verliep. Credits naar @lowalowa1 voor het maken van de cover!